Gå til innhold

Tele2 senker prisene


Anbefalte innlegg

Ja, det er helt forkastelig at ikke oljepengene kastes bort på å bygge fiber til en gjeng bortskjemte pappagutter som ikke klarer å sitte å vente på at den piratkopierte programvaren skal lastes ned.

 

Er det din påstand at hele Sverige har tilgang til 10mbit til 399 kroner?

 

Ørjan...

 

Daka deg! Kjøpte du bredbåndet ditt på Spaceworld for en krone, og nå er du bitter for at du har bundet deg til et skikkelig sucky Telenor deal i 12 måneder? Hva fikk du da? Gratis minnepinne?

 

Lyse-modellen er fremtiden, hadde jeg bodd i Rogaland hadde valget vært klart. Det er bare et tidsspørmål før fiber blir en norm, siden kapasiteten over kobber ikke kan økes noe særlig mer...

 

PS: Nå har også NGT lansert en Alt-i-ett pakke over ADSL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er bra:) Nå blir det 3 mbit:)

5286815[/snapback]

 

Joda, men blir fortsatt ikke bra nok!

3Mbit for 300-400kr måneden er egentlig helt forkastelig! Se på sverige for eksempel! 10mbit for 399kroner osv..! Herregud, at norge kan holde på sånn!!

5287226[/snapback]

 

Ja, det er helt forkastelig at ikke oljepengene kastes bort på å bygge fiber til en gjeng bortskjemte pappagutter som ikke klarer å sitte å vente på at den piratkopierte programvaren skal lastes ned.

 

Er det din påstand at hele Sverige har tilgang til 10mbit til 399 kroner?

 

Ørjan...

5287518[/snapback]

 

Nett har et ganske så massivt mye større bruksområde enn å laste ned priatkopiert materiale da. Feks det digitale bakkenettet, hvorfor ikke spytte inn litt ekstra gryn, og få et vanlig nett med bra hastighet, som kan brukes til radio, tv, telefon osv osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

akkurat det har jeg etterlyst og.. hadde vært smud om man i framtiden bare kunne koble tven til en internett kontakt så fikk man hdtv sendingene derfra. evnt at man bruker pcen til å se på tv. dessuten så kunne jo alle få 100mbit internett hvis de bygger ut fiber. dog så vil det nok koste enorme summer visse steder. å bygge ut altså.

Lenke til kommentar
akkurat det har jeg etterlyst og.. hadde vært smud om man i framtiden bare kunne koble tven til en internett kontakt så fikk man hdtv sendingene derfra. evnt at man bruker pcen til å se på tv. dessuten  så kunne jo alle få 100mbit internett hvis de bygger ut fiber. dog så vil det nok koste enorme summer visse steder. å bygge ut altså.

5288006[/snapback]

 

Jeg tror neppe det er økonmisk gunstig å bygge fiber til alle, kanskje til 90% eller litt mer, og heller ha et antennebasert nett for resten av befolkning, fastnett alle steder blir antakelig veeeldig dyrt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, det er helt forkastelig at ikke oljepengene kastes bort på å bygge fiber til en gjeng bortskjemte pappagutter som ikke klarer å sitte å vente på at den piratkopierte programvaren skal lastes ned.

 

Er det din påstand at hele Sverige har tilgang til 10mbit til 399 kroner?

 

Ørjan...

 

Daka deg! Kjøpte du bredbåndet ditt på Spaceworld for en krone, og nå er du bitter for at du har bundet deg til et skikkelig sucky Telenor deal i 12 måneder? Hva fikk du da? Gratis minnepinne?

 

Lyse-modellen er fremtiden, hadde jeg bodd i Rogaland hadde valget vært klart. Det er bare et tidsspørmål før fiber blir en norm, siden kapasiteten over kobber ikke kan økes noe særlig mer...

 

PS: Nå har også NGT lansert en Alt-i-ett pakke over ADSL.

5287982[/snapback]

 

Poenget mitt er at enkelte slenger ut en påstand uten å begrunne det. Sverige har 10mbit til folket, javel. Dokumenter det. Det bør ikke være så vanskelig det hvis det stemmer.

 

Saken er vel den at i de større byene har endel tilgang til høyere hastighet. Og det er naturlig fordi kundegrunnlaget/befolkningstettheten i Sverige er veldig mye høyere. I tillegg til at topografien i Sverige er bedre egnet til utbygging. For å ikke snakke om Dannmark.

Hvorfor sluttet Bredbandsbolaget utbyggingen i Norge? Kanskje fordi det ble for dyrt og kundegrunnlaget var for dårlig.

Dessuten. Det finnes utallige fiberutbyggere i Norge. Lyse er nevnt, Firstmile holder vel også på. Her i Tromsø er også Troms Kraft i startgropen. Og det er slik det bør være. Utbyggingen kommer når man har nådd en relativt høy dekningsgrad med lavere hastighet(adsl). I stedet for høy hastighet til noen få, bør fokuset være på å gi så mange som mulig tilgang til "bredbånd".

 

Vil fortsatt se dokumentasjon på at vi er mye dårligere enn resten av verden.

 

Bare så det er sagt, jeg kunne også tenkt meg fiber rett i stua, men ikke for enhver statlig kostnad. Det er veldig mye som bør prioriteres høyere.

 

Forøvrig her jeg Tele2 og ingen bindingstid. Og nei, jeg fikk ingen minnepinne med til en krone, heldigvis. ;)

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Hmmm... :hmm: Eg ser det er mange her som har dårlege erfaringar med Tele2 sin kundeservice. Personleg har eg stikk motsatt erfaring: Dei gongene eg har vore i kontakt med dei, har dei vore veldig trivelege og hjelpsame, og alt har gått fort og enkelt. Mor mi er og kunde hjå dei, og ho seier akkurat det same. Like så med ein av mine onklar. Eg har i grunnen berre høyrt gode ting om Tele2 alle stadar.

 

Det er rart at det skal vere så vidt forskjellige erfaringar med same selskap. Det kjem kanskje an på om ein er heldig og treffer på rette kundehandsamaren - kva veit eg... :)

 

Eg er no i alle fall ein godt nøgd Tele2-kunde som ser fram til å få oppgradert frå 1 Mbit til 1,5 Mbit for same pris! :thumbup:

Lenke til kommentar

Masse ekstratjenester er jo forsåvidt greit, men hvor mange er det som egentlig bruke de?

 

så akkurat at de leverte Norton IS, den er kjekk å ha, men regner med at det fleste bare laster den ned uansett..

 

Er det bare meg, eller er det sånn at telenor kunder må ringe opp for å komme på nett? syns å huske det...

Lenke til kommentar
Masse ekstratjenester er jo forsåvidt greit, men hvor mange er det som egentlig bruke de?

 

så akkurat at de leverte Norton IS, den er kjekk å ha, men regner med at det fleste bare laster den ned uansett..

 

Er det bare meg, eller er det sånn at telenor kunder må ringe opp for å komme på nett? syns å huske det...

5295181[/snapback]

Har ikke, og har ikke hatt Telenor bredbånd selv. Men jeg mener at du har rett i påstanden din om en slags oppkoblingsforsinkelse. Telenor kan selvfølgelig ha forandret på dette uten at jeg har fått det med meg. De har eller har hatt en påloggingsprosedyre for at du skal komme i gang. En jeg kjenner hadde Telenor, og han sa at du kunne la modemet stå påkoblet 24 timer i døgnet og da hadde du uavbrutt tilgang i følge han. Helt til du slår av maskinen.. Mener å huske at det kalles PPoE eller noe sånt noe.

Lenke til kommentar

Kvifor gjer dei ingenting med 4 mb linja då? Merkeleg at dei justerar på alt utanmom dei høgaste hastigheita. Imponert over at dei har svart på e-post. Eg venta fleire månader på svar. Ringte til slutt....dei beklaga seg og gav meg ein gratis månad. Men eg likar ikkje at dei tullar med prisgarantien.

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som lurer på 4Mbit-linja. En god stund etter at Telenor oppgraderte linjene sine ringte jeg til Tele2. Mannen jeg snakket med visste ikke at Telenor hadde oppgradert en gang.

 

Nå har Tele2 tatt skrittet (endelig) men utelater fullstendig 4Mbit. Ingen prisendring...ingen hastighetsendring....dette er litt rart. Jeg synes at de i det minste burde informere kundene om hva som skjer fremover. Litt manglende informasjon etter min mening.

 

Fikk heller ikke gratis måned. Kanskje jeg bør ringe igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...