Gå til innhold

Ny 250 disk. Hvilken er best?


knutroe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å være helt sikker ville jeg valgt Hitachi disken. Den har kommer veldig bra ut i mange tester :w00t: Har selv fire av den og kan ikke si noe vondt om den enda og tempen er grei den, men det forutsetter at du kjøler den. Støyer gjør den heller ikke, men det kan ha noe med at resten av maskina mi bråker som et uvær. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, Jeg ville valgt, Seagate, har 5x 250gb seagate og alle sammen ligger på ca 25C temp. WD ville jeg aldri gått for grunnet dårlig erfaring :) (2 click of death)

 

Maxtor (1 click of death)

 

Hitachi / IBM (2 Deathstar som endte sine liv med click of death)

 

Riktignok er dette disker som har forsvunnet over tid (ca 8 år).

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

pass på at noen av de du har linka til er SATA2-disker, og du må da ha hovedkort som støtter dette... Selv har jeg både Hitachi-disken og Seagate-disken, og WD-disken er på vei i posten, og av Seagate og Hitachi, ville jeg gått for Seagate uten tvil.. Det er ingen praktisk bruk for SATA2-disker i dag, og dessuten støyer Hitachi-disken unødvendig mye.. Hørte den ikke før grunnet mange støyende vifter, men da jeg satt nye kjølere i maskinen og bytta ut viftene, kom helvetesstøyen fram.. Hitachi-disken er stabil og god, men bråker som et uvær.

 

Forøvrig avigir både Seagate-disken og Hitachi-disken godt med varme til kalde høstdager...

Lenke til kommentar
Hvilken av disse diskene er best? Tenker da på varmeutvikling, aksesstid, lese/skrivehastighet samt støynivå. Noen som har peiling?

 

Samsung

Seagate

Hitachi

Maxtor

Western

5280204[/snapback]

 

 

Hitachi diskene er vel generelt de raskeste på markedet når det kommer til s-ata disker. De er så å si nesten like kjappe som selveste raptor diskene.

Test av Hitachi T7K250

Bråker kanskje litt, men er ikke så utrolig mye som folk skal ha det til. Den er roligere enn både WD og Maxtor sine disker, og knitringen som den utgir kan sammenlignes med en Seagate disk

http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_6.html

Men varme blir disse diskene, men har du et luftig kabinett med god ventilasjon skal ikke det by på noe som helst problemer. Prioritere du varmeutviklelse/støy framfor ytelse er det Samsung diskene som er best, men det er ingen av diskene som er best på alt.

Lenke til kommentar
Hvor viktig er egentlig SATA 300, NCQ samt 16 MB cache? Blir det noen stor ytelsesforskjell eller andre forskjeller av betydning? Har forresten ikke fått med meg hva NCQ er, så om noen vet  :blush:

5281235[/snapback]

 

tenkte jeg også på. SKulle jo i teorien vært raskest?

altså, disken med 16mb cache, i tillegg til ncq.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i et par av beskrivelsene av Hitachi diskene her. Jeg har syv 7k250 og to T7k250 og de er stille som mus. (Så lenge du ikke monterer de direkte i et stålkabinett, men det er jo selvmord mtp støy samme hvilken moderne disk du velger)

 

http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_6.html

 

Som sagt har jeg ni snart ti slike og har bare positive erfaringer.

 

Det som er bra med Hitachi diskene i forhold til de nyere Seagate diskene jeg har eid er at søkelydene er ikke like skarpe og hissige.

Lenke til kommentar

Har to Samsung disker (bl. a den 250Gb)

Meget fornøyd, Stillegående (jeg er litt alergisk for sånt) og den den utvikler minst varme av de (test her i HW eller no sånt)

 

Samsung her veldig kort søketid men er kansje ikke den raskeste totalt sett, men jeg tror ikke du vil merke no særlig forsjel på hastigheten??

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Maxtor. Har et par disker fra dem og er veldig fornøyd med dem. Har også en Seagate 160 GB S-ata disk, som skulle være veldig stillegående. Den er nok generelt mer stillegående enn Maxtor diskene, men min gir fra seg en høyfrekvent pipelyd som jeg synes er ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Utelukkende dårlig erfaring med Maxtor. En 250gb disk fikk click of death på fredag, dessuten har to eksterne maxtor disker 160gb/250gb feilet på jobben siste månedene.

 

Har hatt flere hitachi/WD disker feile siste åra, men aldri Seagate. Skal bestille ny harddisk nå for å erstatte maxtoren, det blir seagate. Vet ikke om de er mer stillegående, men det er driftssikerhet som er viktigst.

 

Akkurat nå har jeg 3 seagate disker og en WD raptor windows disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...