Gå til innhold

Er det slutt på Opteron?


lucky666

Anbefalte innlegg

Hva skjedde nå? I går mener jeg at de fleste webshoppene hadde diverse Opteron S939 inne, men i dag har alle ukjent status eller at de fikk på lager 06.03.2006 (!)

 

Jeg skulle bestilt i går, men ventet - for å kunne ta det i dag morges - men nå er det ingen andre enn YaTack elns. som har den inne, og det til en pris som er 2x de billigste (mSHOP, PSdata)

 

Hva kan jeg vente meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjedde nå? I går mener jeg at de fleste webshoppene hadde diverse Opteron S939 inne, men i dag har alle ukjent status eller at de fikk på lager 06.03.2006 (!)

 

Jeg skulle bestilt i går, men ventet - for å kunne ta det i dag morges - men nå er det ingen andre enn YaTack elns. som har den inne, og det til en pris som er 2x de billigste (mSHOP, PSdata)

 

Hva kan jeg vente meg?

5339163[/snapback]

 

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10483 ;)

Lenke til kommentar
Sjulimann Postet i dag, 13:45

  Noen som har erfaring med Opteron på ASUS A8N SLI? Gjerne 146... 

Går som en drøm det, Asus har kommet med offesiell støtte for disse med de nyeste bios på alle A8N. Jeg har Deluxe.

5335734[/snapback]

Vil det si at jeg må oppdatere biosen før jeg putter inn opteronen?

Lenke til kommentar

He, he... For et oppstyr... Jeg kjører nå på en Venice 3200+ E3 stepping og klokker den til 2.7GHz på luft. Kan ikke forestille meg at det ville være noe merkbar forskjell om jeg kjøpte en Opteron som greide 2.8GHz og som hadde 1MB Cache... Greit nok om man kan gjøre et bra kjøp ved å kjøpe Opteron, men at det skulle være nærmest 'Verdens undergang' at de forsvant kan jeg ikke forstå.

 

Men, men... Er vel bare jeg som begynner å bli gammel og ikke så kravstor lenger :p

Lenke til kommentar
He, he... For et oppstyr... Jeg kjører nå på en Venice 3200+ E3 stepping og klokker den til 2.7GHz på luft. Kan ikke forestille meg at det ville være noe merkbar forskjell om jeg kjøpte en Opteron som greide 2.8GHz og som hadde 1MB Cache... Greit nok om man kan gjøre et bra kjøp ved å kjøpe Opteron, men at det skulle være nærmest 'Verdens undergang' at de forsvant kan jeg ikke forstå.

 

Men, men... Er vel bare jeg som begynner å bli gammel og ikke så kravstor lenger :p

5368889[/snapback]

Enig! Det er litt rart at de raskeste CPUene yter ca bare 0,5 ganger bedre enn de billigste og folk gladelig betalter over 10 ganger mer for dem. :p For ikke å snakke om at overklokkingspotensialet på de billigste som regel er mye høyere enn på de dyreste. Så overklokkere betaler opp til 10 ganger mer for ca 0,2 ganger bedre ytelse i overklokket tilstand.

Lenke til kommentar
Simen1  Postet i dag, 00:07

Enig! Det er litt rart at de raskeste CPUene yter ca bare 0,5 ganger bedre enn de billigste og folk gladelig betalter over 10 ganger mer for dem. tongue.gif

Joda, jeg er helt ening med OCmax i at denne Opteron nok er hypet litt forbi det faktiske nytteverdien for folk flest. Og at noen venter i månedesvis for å få akkurat den, eller gladelig kjøper Opteron 150 fordi det er den de kan få skjønner jeg ikke helt selv. Men akkurat de lavere modellene er rett og slett et bedre kjøp enn alt annet når man skal klokke, også prisen i betraktning mener nå jeg.

 

Hvis man skal bruke slike regnestykker som det over vil det vel oftes være best å kjøpe det absolutt dårligste som er å få kjøpt. Man betaler jo veldig mye for veldig lite ekstra generelt i dataverden :) .

Lenke til kommentar
He, he... For et oppstyr... Jeg kjører nå på en Venice 3200+ E3 stepping og klokker den til 2.7GHz på luft. Kan ikke forestille meg at det ville være noe merkbar forskjell om jeg kjøpte en Opteron som greide 2.8GHz og som hadde 1MB Cache... Greit nok om man kan gjøre et bra kjøp ved å kjøpe Opteron, men at det skulle være nærmest 'Verdens undergang' at de forsvant kan jeg ikke forstå.

 

Men, men... Er vel bare jeg som begynner å bli gammel og ikke så kravstor lenger :p

5368889[/snapback]

 

 

Hei,

 

Enig, men ikke glem at de nye E6 kommer skjelden over 2.5. Klokke selv for en kompis Venice 3000+ E3 ut av boksen til 2.7.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Vi er da vel ikke entusiaster for ingenting :green:

Men skjønner godt poenget..

5369665[/snapback]

 

Sant nok. Men istedet for å bruke så mye penger på en prosessor som gir deg bittelitt bedre ytelse enn en mye billigere hvorfor ikke heller bruke pengene på et bedre skjermkort? Ser at du 'bare' har et 6600GT :) Men du spiller kanskje ikke så mye?

 

Jeg ville mye heller hatt en [email protected] og et 7800GT enn en Opteron på 2.9GHz og et 6600GT :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...