Gå til innhold

Er det slutt på Opteron?


lucky666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet det kanskje er litt utnytting av returgaranti, men kan jeg ikke bestille en pc med amd prossessor og så returnere den når jeg får opteron innen 30 dager?

5333104[/snapback]

 

Du kan jo sette deg i deres sko. Du er lavt lønt sliter med å få hjulene til å gå rundt, og plutselig vil alle begynne å leeche på deg ved hjelp av angrefristgarantien. Du må tenke på at de tjener minimalt på hvert salg de har. Det som du foreslår ligger tett oppunder stjeling spør du meg. :no:

Lenke til kommentar
jarmo Postet i dag, 16:14

  Hvilken Opteron gir mest for penga uten å bruke en formue på rammen ?

Tenkte på en moderat OC... 

Jeg vil påstå at 146 er det som generelt gir mest for pengene, det ser for meg ut som de fleste sliter litt med å få til høy nok HTT med 144, og modellene over blir litt dyre syns jeg. Men det spørs jo hva du legger i "moderat", alle modellene gir jo en grei overklokk samme hva slags minne man har.

Men 146 er vel også den det er vanskeligst å få fatt i nå, sannyneligvis fordi det er fler som sier som jeg gjør...

 

Ellers må jeg si at feks Corsair 4400 er minne som er glimrende sammen med 146, som du ser på bildet jeg la inn litt over, kan man da kjøre opp til ca 3Ghz med minnet syncront (DDR400) 300x10=300Mhz minnefart. Men det koster kanskje mer enn du hadde tenkt, eller du tenkte på 2x1GB brikker...?

 

lucky666 Postet i dag, 02:07

  Komplett eller Netshop tjener dårlig hehe.Men er helt enig ellers,det er ikke nettbutikkens feil at din cpu klokker dårlig.De har garantert levert varen som du har bestilt.

Nei altså uten at jeg skal være noen moralens vokter her, poenget er jo ikke at det er synd på Komplett, men det er synd for alle oss andre, som jo betaler for dette.

Lenke til kommentar
jarmo Postet i dag, 16:14

  Hvilken Opteron gir mest for penga uten å bruke en formue på rammen ?

Tenkte på en moderat OC... 

Jeg vil påstå at 146 er det som generelt gir mest for pengene, det ser for meg ut som de fleste sliter litt med å få til høy nok HTT med 144, og modellene over blir litt dyre syns jeg. Men det spørs jo hva du legger i "moderat", alle modellene gir jo en grei overklokk samme hva slags minne man har.

Men 146 er vel også den det er vanskeligst å få fatt i nå, sannyneligvis fordi det er fler som sier som jeg gjør...

 

Ellers må jeg si at feks Corsair 4400 er minne som er glimrende sammen med 146, som du ser på bildet jeg la inn litt over, kan man da kjøre opp til ca 3Ghz med minnet syncront (DDR400) 300x10=300Mhz minnefart. Men det koster kanskje mer enn du hadde tenkt, eller du tenkte på 2x1GB brikker...?

 

lucky666 Postet i dag, 02:07

  Komplett eller Netshop tjener dårlig hehe.Men er helt enig ellers,det er ikke nettbutikkens feil at din cpu klokker dårlig.De har garantert levert varen som du har bestilt.

Nei altså uten at jeg skal være noen moralens vokter her, poenget er jo ikke at det er synd på Komplett, men det er synd for alle oss andre, som jo betaler for dette.

5336357[/snapback]

 

Takker for svaret, tenkte på 2x512MB og går for 146 nå ;)

Lenke til kommentar

Ramdivider: Et forholdstall som gjør at klokkehastigheten på ram ikke blir like høy som på HT-bussen. Hvis du f.eks overklokker HT-bussen fra 200 til 300 MHz for å få opp hastigheten på prosessoren men ikke har rambrikker som takler så store hastigheter så kan du bruke ramdivideren til å sette ned ramhastigheten. F.eks til 250 MHz hvis ramen din tåler såpass.

 

Ramdivideren finner du i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...