Gå til innhold

Er det slutt på Opteron?


lucky666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guggelibu Postet i dag, 01:25

  QUOTE(pcp160 @ 11/12-2005 : 01:21)

Små bedrifter vil ikke ha spillpc..?

 

 

jo, det vil de 

He he, du har nok rett, jeg må presisere litt, de ansatte vil gjerne ha det, ikke sjefen... :p

 

Men en ting jeg ikke sjønner helt, hvis det nå er slik at disse er tatt ut, som forum verden over snakker om, hvorfor kommer det da i så fall ikke noe offesielle uttalelser fra AMD, butikker ol selv? Jeg forstår ikke helt hvor de som "vet" dette har sin informasjon fra? :hmm:

Lenke til kommentar

pcp160:

 

Men en ting jeg ikke sjønner helt, hvis det nå er slik at disse er tatt ut, som forum verden over snakker om, hvorfor kommer det da i så fall ikke noe offesielle uttalelser fra AMD, butikker ol selv? Jeg forstår ikke helt hvor de som "vet" dette har sin informasjon fra? :hmm:

5279468[/snapback]

 

 

Akkurat det har jeg lurt på også.Skjønner ikke hvorfor AMD ikke kan komme med en oppklarende uttalelse om dette.Hva tjener egentlig AMD på denne tåkeleggingen?

 

Ser da heller ikke ut som butikkene er informert om produksjonstopp av disse Opteronene heller,da de i stor stil fortsetter å "selge"dem.

Lenke til kommentar
Guggelibu Postet i dag, 01:25

  QUOTE(pcp160 @ 11/12-2005 : 01:21)

Små bedrifter vil ikke ha spillpc..?

 

 

jo, det vil de 

He he, du har nok rett, jeg må presisere litt, de ansatte vil gjerne ha det, ikke sjefen... :p

 

Men en ting jeg ikke sjønner helt, hvis det nå er slik at disse er tatt ut, som forum verden over snakker om, hvorfor kommer det da i så fall ikke noe offesielle uttalelser fra AMD, butikker ol selv? Jeg forstår ikke helt hvor de som "vet" dette har sin informasjon fra? :hmm:

5279468[/snapback]

vel, det er bare en liten databedrift jeg har og der er jeg ansatt OG sjefen :p

 

og på AMD sin hjemmeside reklamerer de enda for operon 1xx-serien :hmm:

og den der duellen med Intel med dualcore. . . der snakker de om opteron 880, 280 og 180. . .

jeg har letet over hele siden men finner ingenting om at de skal slutte å produsere 1xx-serien :dontgetit:

jeg skjønner ingenting. . .

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

AMD kommer IKKJE til å slutte å produsere Opteron 1XX. Det er bare tull, servermakedet er veldig viktig for AMD, det har de sagt i flere år nå.

 

AMD har faktisk ikkje sagt NOE om at de skal slutte med NOE, annet enn de lavest klokkede Venice. Og ingen kan vel klage eller være overrasket over at de faser ut 3000+.

 

Det som er fakta er at det ser ut for at etterspørselen etter s939 Opteron er mye høyere enn AMD har regnet med. De hadde vel ikkje regnet med at overklokkingsentusiastene skulle kaste seg over s939 Opteron i den grad vi har gjort. Av den grunn er det veldig vanskelig å få tak i disse prosessorene.

 

Også er det enkelte som setter ut rykter om at AMD skal slutte å produsere s939 Opteron, fordi de mener at det som skjer no ødelegger ryktet til Opteron hos de som kjøper skikkelige servere, dvs bedriftsmarkedet.

 

Andre rykter sier at AMD vil slutte å selge sluttbrukerpakker med s939 Opteron. DVS boxed forpakninger. Dersom det skjer så vil det sannsynligvis være mulig å kjøpe s939 Opteron i OEM-forpakninger.

 

Men som sagt, AMD har ikkje sagt noe om noe. Enn så lenge så velger eg å tro at s939 Opteron vil dukke opp i butikkene igjen, AMD må bare øke produksjonen for å klare å dekke etterspørselen. Og AMD kommer uansett helt sikkert til å fortsette å produsere Opteron 1XX for s940 dersom de slutter å produsere den til s939.

 

Men nå er jo bare noen måneder igjen til lanseringen av m2-sokkelen, og da skal den etter ryktene brukes på både Sempron, Athlon 64, Athlon X2 og Opteron 1XX.

Lenke til kommentar
Guggelibu Postet i dag, 13:29

og på AMD sin hjemmeside reklamerer de enda for operon 1xx-serien

Det har aldri vært snakk om å kutte ut noe annet enn S939 da.

Men, jeg vet ikke hva jeg skal tro, siden det ikke opplyses hvor infoen kommer fra i linken i første post...- den som lever får se.

Men det jeg ikke finner igjen hos AMD er reklamen for S939 Opteron, og det er jo litt snodig. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror personlig at det desverre er slutt ja :(

 

http://www.overclockers.com/tips00884/

 

Men jeg skal ikke klage, sitter med en klokkevillig Opty165 som jeg er svært fornøyd med ;)

 

Socket 940 serien vil selvfølgelig ikke fases ut, "bare" 939 :) (akkurat som om det var noen trøst)

 

De som sitter med en "vanlig" A64 vil nok se dette som positivt, da bruktprisen hvis de skal selge vil bli bedre.. men de samme folkene følte seg bra lurt da de like etter å først ha betalt dyrt for en A64, kunne fått en lavere priset Opty939 som klokket godt og hadde større L2 cache!

 

De som har planer om å kjøpe en Opty939 og ikke klarer å fa levert en vil bli skuffet over AMD.

 

De få som sitter med en Opty939 syns det er positivt fordi CPU`en deres stiger i verdi som konsekvens av utfasingen.

 

= noen få glade Opty939 eiere, men maaange flere sure potensielle kjøpere som aldri fikk, og andre som satset på A64 like før Opty939 kom.

 

Så kan man spørre seg selv om ikke AMD har skutt seg selv litt i foten?! Jeg tror ikke dette er verdens beste PR-stunt for å si det sånn :hmm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

ArcticOC: Tenker det stemmer så absolutt. Jeg som tenkte på å "konvertere" fra Intel til AMD har bare fått ett ræva førsteinntrykk av AMD, for noen jævla drittsekker. Samme som å tenke "Ah, nå har gutten det for godt".

 

AMD hadde jo også tjent stort på det i ettertid hvis de hadde fortsettet med å produsere Opteron for s939. De kunne nesten tatt over markedet med en god omtale.

 

 

Dragavon: Socket m2, er det socketen som skal støtte DDR2?

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
ArcticOC: Tenker det stemmer så absolutt. Jeg som tenkte på å "konvertere" fra Intel til AMD har bare fått ett ræva førsteinntrykk av AMD, for noen jævla drittsekker. Samme som å tenke "Ah, nå har gutten det for godt".

 

AMD hadde jo også tjent stort på det i ettertid hvis de hadde fortsettet med å produsere Opteron for s939. De kunne nesten tatt over markedet med en god omtale.

5283195[/snapback]

Som sagt, det virker ikke logisk at AMD valgte å konkurere med seg selv, jeg fatter ingenting av hva som egentlig skjedde.

 

Men jeg bestilte en DualCore 165 som jeg fikk, og også er svært fornøyd med :thumbup: Men tenker jo på alle de andre stakkarne som ikke kommer til å få muligheten.

Lenke til kommentar

Nå står det skaffevare 30 dager på 146 hos Komplett, sto det ikke 10 dager der, som på de andre før?

Syns det er rart de ikke fjerner disse hvis det liksom er opplest og vedtatt at de ikke kommer igjen.

 

Men men, kanskje det for en gangs skyld blir noe jeg har kjøpt til data som i steden for å være verdt omkring halvparten, faktisk holder seg godt i pris etter noen mnd da...

 

Syns det er veldig rart det ikke kommer noe litt mer offesiell info rundt dette, som det har blitt spurt om før, hva har egentlig AMD og vinne på tåkelegging?

Det skaper jo "blest" men kanskje ikke av den mest positive sorten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...