Gå til innhold

Tips til noe som kan gjøre forumet raskere


Anbefalte innlegg

Joda, jeg vet dere har et problem med en server, og at dere gjør alt dere kan for å få ordnet opp i det, men hva med å slå av forumet til man har fått fikset feilen?

For slik det er nå, er det jo bare til irritasjon! :hrm:

 

PS. Det tok 108 sekunder å poste dette innlegget, og 121 for å komme inn på redigeringen for å skrive dette... :cry:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, jeg vet dere har et problem med en server, og at dere gjør alt dere kan for å få ordnet opp i det, men hva med å slå av forumet til man har fått fikset feilen?

For slik det er nå, er det jo bare til irritasjon! :hrm:

5282365[/snapback]

Tips: Det er ingen som tvinger deg til å være på forumet.

Lenke til kommentar
Joda, jeg vet dere har et problem med en server, og at dere gjør alt dere kan for å få ordnet opp i det, men hva med å slå av forumet til man har fått fikset feilen?

For slik det er nå, er det jo bare til irritasjon! :hrm:

5282365[/snapback]

Tips: Det er ingen som tvinger deg til å være på forumet.

5282382[/snapback]

Nei, og jeg holder meg stort sett unna nå for tiden, men det er vel oss brukere forumet "lever av", så hvis flere følger ditt tips, vil jo ikke det være særlig bra for hardware.no! :roll:

Lenke til kommentar

Enig med Fiesta, på sett å vis.

 

Har vært veldig flittig forum-bruker i dag, med mange tråder oppe for å lese og svare i, og gang på gang på gang har jeg fått "serveren er overbelasta" feilen. UHYRE frustrerende.

 

På en annen side så har vi fått høre av Ueland(?) at det var/er problemer med serveren som har Apache (alltså HW problem) og at det jobbes med å flytte Apache-delen over på ny maskinvare... TTT som alltid, og når man skal både bestille, få varer, sette opp, flytte over etc. så sier det seg selv at det tar litt tid.... men har jo håp om at alt blir bedre iløpet av uka nå.. :) Har jo vært problemer siden den 5(?) så vidt jeg kan se.. og da burde posten komme med pakke snart.. ;)

 

Fram til det skjer, så vår vi vel bare refreshe sidene litt i ny og ne til vi kommer dit vi vil. sukk.

Lenke til kommentar
idag prøvde jeg å oppdatere en side, men det kom beskjed om at serveren var overbelastet bla bla bla, prøvde 40 ganger før jeg fikk vist siden, så skulle jeg svare på emnet, og da fikk jeg jaggu feilmelding og måtte begynne på nytt.

dette er ikke holdbart!! :no:

5287034[/snapback]

Synes det er klare forbedringer i dag, selv om det en del ganger kom melding om at serveren var overbelastet. Eller for overbelastet, som det stod :p.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått Ueland riktig, så er for øyeblikket Apache-serveren tatt ned, og en ekstraserver gjør jobben dens. Ekstraserveren har også litt problemer, men ikke i nevneverdig grad i forhold til den normale serveren. Selvsagt er ikke dette en optimal løsning, men i mellomtiden jobbes det med feilfiksing på den ordinære serveren, for å få på plass den. :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått Ueland riktig, så er for øyeblikket Apache-serveren tatt ned, og en ekstraserver gjør jobben dens. Ekstraserveren har også litt problemer, men ikke i nevneverdig grad i forhold til den normale serveren. Selvsagt er ikke dette en optimal løsning, men i mellomtiden jobbes det med feilfiksing på den ordinære serveren, for å få på plass den. :)

5288930[/snapback]

Her har du nok misforstått litt. Vi kjører fremdeles på samme server, som får hjelp av en av våre reserveservere til å balansere lasten.

 

Vi har fått tak i en ny server som forumet skal kjøre på mens vi reinstallerer vår vanlige forumserver, men også på denne oppsto det uventede problemer. Typisk. Så vi må først fikse den, slik at den kan ta seg av forumet på en stabil måte, slik at vi kan reinstallere den originale forumserveren.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Eg vurderer og donere bort min gamle 386 pc til dere, slik at dere får skifta ut den 286'n som er forumserver.

 

Blir vel meir fart på sakene da renkar eg med. Den har foresten 32 mb ram trur eg, kor masse har deres gamle server?

5296588[/snapback]

MySQL-serveren (databaseserveren) er en dedikert 2x Opteron-maskin med 8 GB RAM og 4x10.000 RPM-disker.

 

(Kilde: Ueland)

 

:p

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Et forslag til: hva med å slå av brukerlogoene (eventelt kjøre bare "Lo-Fi versjon") når Apacheserveren er på det mest overbelastede? Det ville spare både prosessering og båndbredde, sistnevnte vil være nyttig for brukere på analoglinje uansett.

 

Noen tyngre systmer bruker egne servere for bilder, f.eks. IMDB bruker i.imdb.com for dette, og med statisk innhold kan en bruke dedikerte servere som er rask nettopp til dette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...