Gå til innhold

Revolution specs og releasedato


kilik

Anbefalte innlegg

http://revolution.ign.com/articles/673/673799p1.html

 

IGN har snakket med utviklere som har avslørt specsene til konsollen.

 

Kort sagt vil den bli ganske lik Gamecube, men vil ha 104 MB RAM og nesten dobbelt så høy klokkehastighet på prosessoren (blir vel rundt 800 MHz) og GPU. Prisen på konsollen skal bli svært billig, maks $149 (ca. 1000 kroner) i følge alle utviklerne som IGN har snakket med.

 

Ellers ser det ut til at Revolution kommer ut i slutten av november 2006, nærmere bestemt rundt Thanksgiving (23.november) i USA:

http://revolution.ign.com/articles/673/673596p1.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoler ikke helt på det som står der, men om det er sant så er det ikke så ille :) Syns ikke en "leke" bør overstige 1000-2000 kr + spill. Jeg vil ha underholdning, gameplay er mye viktigere enn grafikk.

 

Jeg håper jeg slipper å vente et år på Revolution, men er nok mest sansynlig. Blir iallefall ikke enn 3k+ konsoll på meg med det første.

Lenke til kommentar

At grafikk er uviktig er rett og slett ikke sant. Det er en utvikling som bør komme samtidig med bedre AI, gameplay og annet. Hvis Nintendo blir hengende etter på dette punktet kan det få følger.

 

Vil sitere fra artikelen det vises til:

 

Capcom's Resident Evil 4 remains one of the most gorgeous games this generation and it ran on GameCube, a console at least half as powerful according to developer reports.

 

På en måte burde jo ytelsesøkningen på Rev. slikt sett være nok, men det gjenstår å se. Kontrolleren er nå det jeg ser mest fram til.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

At grafikk er uviktig er rett og slett ikke sant. Det er en utvikling som bør komme samtidig med bedre AI, gameplay og annet. Hvis Nintendo blir hengende etter på dette punktet kan det få følger.

 

Vil sitere fra artikelen det vises til:

 

Capcom's Resident Evil 4 remains one of the most gorgeous games this generation and it ran on GameCube, a console at least half as powerful according to developer reports.

 

På en måte burde jo ytelsesøkningen på Rev. slikt sett være nok, men det gjenstår å se. Kontrolleren er nå det jeg ser mest fram til.

Var grafikk så viktig når alt kommer til alt? Altså, når vi ser på hva som skjedde, nå noen år etterpå?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...