Gå til innhold

*sjokk* Microsoft har skuffet meg, for 1. gang..


nunatak

Anbefalte innlegg

Jeg har leeenge hatt problem med min MS Office XP. Aktiveringsveiviseren på mitt program funker rett og slett ikke, slik at jeg får ikke aktivert produktet mitt og da skjer jo dt at alt låser seg, og jeg får ikke brukt programmet jeg har kjøpt og betalt for! :hrm:

 

Men det som virkelig går meg på nervene er når en normalt (kanskje ennå mer) oppegående person som meg selv ikke klarer å finne en e-postadresse/telefonnummer å sende/ringe til for å få hjelp med dette..

 

Når jeg nå, endelig fant supporten til Microsoft Norge (etter en lang jakt på kryss og tvers av Microsoft sin tilsynelatende oversiktlige webside, så

oppdaget jeg noe hårreisende! Noe jeg aldri hadde trodd mine øyne skulle få smertelig erfare å ha sett på en dataskjerm.

 

Direkte kopiert fra Microsoft sin supportside

"Kundestøtte via e-post

Responsetid: 1 arbeidsdag

 

2 forespørsler via e-post, chat eller telefon er inkludert gratis

 

Alle tilleggsforespørsler koster NOK 399,00 "

 

OG

 

"Kundestøtte via telefon

Ventetid: Vil variere

 

2 forespørsler via e-post, chat eller telefon er inkludert gratis

 

Alle tilleggsforespørsler koster NOK 620,00 per forespørsel, eller bruk en eksisterende kontrakt"

 

:eek::ohmy::eek::ohmy:

 

Dette var litt for drøyt til go med for meg, en trofast Microsoft kunde som verken kunne tenkte seg å bytte til Mac, Linux eller andre alternativer til mitt førstevalg: Microsoft Windows..!

 

Noe lignende har jeg aldri før opplevd fra en stor produsent/bedrift før! Og jeg ventet helt klart ikke å se noe slik hos en av verdens ledende firmaer.. Dette har medført et mildt sjokk i lille meg.. Hva jeg vil gjøre med dette vet jeg ikke, men etter å ha brukt 1 av mine 2 gratis e-postsupporter, har jeg valgt å laste ned "OpenOffice".. Får se om det duger, og om Microsoft fortjener å se mine penger bli invistert i fremtidige versjoner av Office...

 

 

Hva synes dere!? Sjokkerende?! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke gratis å ha teknikkere sittende å svare på spørsmål..

5256771[/snapback]

Ja.. og det er akkurat fantastisk like lite gratis for HP, Apple og Komplett.no for den saks skyld!

 

Saken er at jeg har kjøpt et av Microsoft sine produkter, hvis det produkter fu**er opp.. så her jeg vel en eller annen rett på å få hjelp.. Og hvis de skal ta 400kroner for hver gang, så gidder ikke jeg kjøpe dritten min der lenger..

Lenke til kommentar

Feilpost og feilpost.. hvis du leser godt etter, er trådens tema: Microsoft og ikke Office..

 

Derfor, programvare er bare et bi-tema, men for all del.. du kan ha rett..

 

 

Ja.. er nettopp det, at jeg aldri har sett noe lignende hos noen andre.. Og jeg ventet ihvertfall ikke å se det hos Microsoft!

Lenke til kommentar

Til JoachimR; min versjon av Office kostet faktisk ikke mer enn ca. 1200kr. Så en tusenlapp mer ville bety en nesten dobling.. Men jeg tar poenget ditt, satte i gang noen tanker oppi toppen her..

 

Men uansett pris, mener jeg kundeservice skal være inkludert, de kan godt ta 25kr pr.min for å ringe.. Men når de setter en fastpris på 620kr!! så er det en anelse upraktisk mye..

 

 

 

Jeg liker også MS, og gjør det i grunn fortsatt.. Men dette har satt en støkker i det jeg mente var et flott firma som leverte gode produkter og service, men der tok jeg visst feil =/

Lenke til kommentar
Du svarer ikke; vil du betale en tusenlapp ekstra på en pakke som allerede koster over fem tusen kroner?

5256906[/snapback]

Når det koster så sinnsvakt mye så burde man vitterlig med få support med på kjøpet, koster vitterlig meg ikke så jævla mye å utvikle produkter og MS har ikke akkurat økonomiske problemer. :shrug:

 

EDIT: Supportforumet til MS er gratis og der er det ofte MS egne ansatte på også, fått mye bra hjelp der. Anbefaler deg å spørre der.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
haha, nå veit vi hvor Bill Gates tjener spenna... jævla gribber...

 

Joachim R: plsss... du veit det er for ille med de prisene, men du velger å kverulere på det fordi du er stinn av gryn sjæl...

5257175[/snapback]

Nei, men for de fleste vil to supporthenvendelser holde. Joda, det er dyrt, men det er programmet også. Hvordan noen her får tak i til 1200 kroner lurer jeg på. Ser genuitetsmerket greit ut?

 

Det sier seg vel selv at særlig når noen får tak i et så billig produkt(forutsetter at det er genuint) at supporten må kuttes noe ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...