Gå til innhold

Hva trenger jeg for komplett vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Nu er jeg så lei av susing på datarommet, høres ut som en F16 som holder på å ta av!

 

Dette er va jeg har av utstyr!

 

Hovedkort: Asus A8N Sli Premium

Prosessor: AMD Athlon 3500+

Skjermkort: Asus 6800GT

Hardisker: Seagate 120gig 7800rpm og WD Raptor 74gig 10000rpm

 

Jeg aner ikke hva slags kabinett jeg har, men det skal nu uansett byttes ut! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett vannkjøling er dyrt. Sett for CPU og GPU finner du blant annet HER.

 

Du må holde i bakhodet at PSU støyer litt, og kan ersattes med en vifteløs modell for rundt 1000 kr. Synderen er nok Raptop disken din, som bråker noe forjævlig og forplanter vibrasjoner gjennom hele kabinettet.

 

Jeg tror du burde forta andre tiltak enn å gå for vannjøling med det første.

Lenke til kommentar

Joda raptor disken "knatrer" litt den.. men det er bare når den jobber! Probleme er jo den duringen som han hører når man skal prøve å sove på nabo rommet... Psu vften er regulerbar og er regulert på det laveste..

 

Noe av problemet mitt er nok kabinettet mitt som jeg kjøpte på qxl på sånn jalla bedrift...

 

Må også si at en sånn vannkjølig med kjøletårn må jo være ganske irriterende hvist man skal flytte på pc? er det nødvendig? enkel radiator av nå slag må vel kunne kjøle like bra?

Endret av Ladefar
Lenke til kommentar

Min raptor er kjempe stille, kan nesten ikke høre den i kabinettet. Bruk par strikk å heng den opp, da blir du kvitt all vibrasjonene og knattringene.

 

Har zalman reserator 1 plus og kan gå god for den. Den beste settet uten vifte. Kjøler holdbart på mine komponenter.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Kan også anbefale Zalman Reserator 1+

 

Gikk for full vannkjøling av GPU, CPU, Northbridge, powersupply og to 74G raptordisker i raid -alt kjørt på en Reserator1+. Fungerer svært bra, holder temp på CPU på ca 38 grader. Ikke minst er systemet nesten fullstendig lydløst.

 

Alphacool NC-480 Vannavkjølt Strømforsyning 480W, 20pin NC-480

Zalman Vannkjølingsett Reserator1 Plus

Watercool Silentstar HD-Dual HD dual

puttet inn i et

Thermaltake Kandalf Sort, Aluminium Super tower Kandalf

 

 

Etter litt fikling med nipler gikk monteringen greit. Kjøleløsningen på HD er foret med en støydempende matte i tillegg til at den kapsler inn diskene fullstendig = the sound of silence.

Kabinettet fra Thermaltake har ferdige hull til slanger og er gjennomført bra.

 

Reseratoren er ikke så vrien å flytte på så lenge du har + modellen, da den har hurtigklemmer på slangene og kobles fra maskinen på 3 sek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...