Gå til innhold

Hva skjer egentlig etter døden?


Anbefalte innlegg

Er noen her som husker hva som skjedde de tusen årene før de ble fødd. tror nok ikke det nei. altså det skjer ingenting.

5789514[/snapback]

 

De tusen åra før du ble født har du aldri levd, og derfor ikke erfart noe, -du har ikke fått noen sjel enda.

 

Det er forsket på at akkurat når du dør mister du en liten del av massen din (tror det var 50 gram eller noe) som ikke kan forklares på noe annet vis. Kanskje dette er sjelen som flykter den døende kroppen?

7229229[/snapback]

 

Etter hva jeg har hørt, så har dette senere blitt avvist som en gal forskers vrøvl...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et spørsmål jeg har lurt på ganske lenge. Derfor vil jeg gjerne høre deres teorier om dette spørsmålet.  :)

5236294[/snapback]

 

Et utrolig godt spørsmål som jeg desverre tror er komplett umulig å svare på. Har lenge lurt på det samme, men får bare hodepine hver gang jeg prøver å samle tråder innefor emnet :!:

Lenke til kommentar

Det jeg tror er at siden elektronene i hjernen din slutter å bevege seg når du er dau som i en avslått datamaskin så vil du rett og slett slutte å tenke, man vil ikke oppleve noen ting, hvis dette skal bli beskrevet som følelser som i mange religioner så må det vel være fred eller hvile siden du ikke vil opleve noen ting og ikke tenke noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det skjer så veldig mye etter døden har inntruffet. Jeg forestiller meg dette med å sove. Når vi sover så er vi egentlig ikke klar over at vi sover..vi er ikke klar over noe i det hele tatt,ikke sant. En evig søvn uten drømmer siden hjerneaktiviteten vil være permanent avskrudd. Vi vil alle få svaret på dette før eller siden.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det skjer så veldig mye etter døden har inntruffet. Jeg forestiller meg dette med å sove. Når vi sover så er vi egentlig ikke klar over at vi sover..vi er ikke klar over noe i det hele tatt,ikke sant. En evig søvn uten drømmer siden hjerneaktiviteten vil være permanent avskrudd. Vi vil alle få svaret på dette før eller siden.

7273119[/snapback]

Jepp, er slik jeg også ser på det. Om du lider en naturlig død vil du bare sovne som normalt og aldri våkne opp igjen. Selvsagt er det gøy å leke med tanken på at man ender opp i himmelen osv. selv om jeg som person (døpt dog) tviler sterkt på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Er ikke aske ganske næringsrikt for planter? Da blir du et festmåltid for det første treet som sender rota si inn i urna di.

7279194[/snapback]

 

Men hva hvis du velger å få asken din strødd på havet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det kan vel være at det "lille" øyeblikket oppleves som en evighet for den aktuelle personen? Tid er vel relativt og knyttet til nettopp hjernen...

5244243[/snapback]

(Etter å ikke ha lest alle postene vet jeg ikke om dette er sagt allerede, men...) Bevisstheten styres av kjemiske reaksjoner i hjernen, og hver reaksjon bruker en viss tid på å skje, selv om det kan være snakk om nanosekunder. Så la oss si at man bruker 5 sekunder på å dø. Da har man en begrensning på hvor mange reaksjoner som kan forløpe seg før reaktiviteten i kroppen stanser helt opp.

 

Skal man kunne oppleve noe evig må man samtidig ha uendelig med tid til å gjøre det. Det har man ikke på fem sekunder. Derfor vil det som foreslås i sitatet over aldri kunne skje, med mindre naturlovene (med tanke på reaksjonstiden eller tidsdimensjonen selv) på et vis brytes i det døden intreffer.

 

 

Tid kan oppfattes som relativt i forhold til forskjellige observatører. Men man er sin egen observatør - derfor vil det ikke oppstå noen relativitets-paradokser når det gjelder ens egen opplevelse av ting.

 

 

 

Hva skjer egentlig etter døden?

Du vender tilbake til ikke-eksistensen. Der du var før du ble født. Opplevelse skyldes sanseorganger og nervesystem/hjerne, noe du mangler både før eller etter livet.

 

 

Jeg har forresten en kompis som klinisk døde for så å bli gjenopplivet. Han merket ikke noe til det. I tillegg har jeg sett et TV-intervju med en kvinne fra Tromsø som hadde vært klinisk død i flere timer under kraftig nedkjøing (tror det er rekord) uten å merke noe. Hun sa til og med rett ut at det ikke var noen guder der eller noe som helst annet. Som så mange andre har påpekt her; døden er som et evig black-out. Ingen grunn til å frykte den.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror mennesker på evig liv..?

 

Hvor var du *før* du ble født..?

 

Finnes det evig liv *før* fødselen -- og hvorfor ikke..? Hva med alle dem som ble til, som aldri ble født..?

 

Hva med dem som aldri ble til..?

Hvorfor er selve livet alt for lite for de religiøse..?

 

De religiøse antar alt for mye.

 

De antar at livet er noe mer enn en rekke tilfeldigheter som vi som "levende" vesner prøver å overleve, mestre og forstå.

 

Ta fra en person en og en hjernecelle.

I hvilken stand vil vedkommende komme til

"himmelen"/"Valhall"/"Nivlheim"/"Helheim"/"Paradis"/"Nirvana" i..?

Hjernedød eller fullt fungerende..?

 

Hva hvis noen dør *før* hjernen er utviklet..?

Hjernen utvikles hele livet -- så hvis ingen aldres i dødsriket, så vil vel gleden ta slutt -- siden alle utfordringer vil bli løst, eller vil være umulig..?

 

Glede er uansett horomoner. Hva er glede i dødsriket uten en kropp..?

Hvordan fungerer glede der da..?

 

Uansett -- ett liv etter døden er religioners siste barriere mot vitenskapen.

Livet etter døden er det eneste de religiøse ikke trenger å bevise -- fordi det i effekten er ubeviselig for levende, selv om det hadde eksistert-- i motsetning til guder, som ville være mulig å bevise dersom de hadde eksistert.

Lenke til kommentar
Hva skjer egentlig etter døden?

absolutt ingenting. du blir et festmåltid for innsekter og andre nedbrytere

5243818[/snapback]

 

dette gjelder vel strengt tatt om du ikke har en kiste å ligge i? :)

5247081[/snapback]

 

Aner ikke om noen quota dette, men i norge er det ikke lov og bli lagt i "jern" kister som er "hermetisk" lukket.

 

I Norge består bunnen av en kiste av noe som oppløses etter kort tid i fuktig jord. Da "ramler" liket ned i graven, kista kolapser, og all den molda som er oppå en grav detter ned (nesten alt tror jeg).

 

Tenk og opplevd når kista kolapser på en kirkegår? Tro om det er skummelt å se og høre det. Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...