Gå til innhold

Skal du koble opp 360 til pc`en din?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd for dere som skal koble opp hele det digitale hjemmet deres :)

Imorgen sitter vel endel og banner og steiker siden ting ikke funker, og da kan det være greit å vite litt. Har du en Media Centr-pc er det bare å koble opp. har du som de fleste av oss XP er det endel ting som kan være greit å vite.

 

- Det første du trenger å gjøre er å laste ned dette programmet. Dette lar XP kommunisere med 360

 

- Faq`en inneholder masse svar på ting du måtte lure på

 

- Når programmet er installert velger du hvilke mapper du vil dele. En veldig enkel UI sørger for at dette er lett

 

- Alle som har testet bemerker at brannmuren i XP må slåes av når man synkroniserer maskinene, og det kan være greit å vite. Denne slås på igjen når man er på nett.

 

- Man kan ikke spille av (streame) filmer, da trenger man WMC. Uansett kan man ikke spille Divx-format :whistle:. Musikk kjøpt på iTunes spiller den heller ikke av.

 

- Har man trådløs router må jo denne åpnes for 360. Brannvegg og event. wpa/wep-kryptering må konfigureres

 

At man kobler til adapteren bak på 360 er jo også viktig :)

 

Er det noe jeg har glemt må man gjerne fylle tråden med råd og vink.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se hvis Xbox 360 er koblet til nettverket, og jeg si deler noen av filene mine i nettverket vi har her hjemme, hvis noen forstår hva jeg prøver å si, kan jeg da streame musikk og slikt med xbox 360? eller må xbox 360 være koblet inn i pcen min på et hvis? hvis ingen forsto så skal jeg prøve å forklare bedre :p

Lenke til kommentar
Se hvis Xbox 360 er koblet til nettverket, og jeg si deler noen av filene mine i nettverket vi har her hjemme, hvis noen forstår hva jeg prøver å si, kan jeg da streame musikk og slikt med xbox 360? eller må xbox 360 være koblet inn i pcen min på et hvis? hvis ingen forsto så skal jeg prøve å forklare bedre :p

5236435[/snapback]

 

 

Hvis du legger inn mappene (snarveiene) i Media Connect kan du det ja. Media Connect må altså vite i hvilke mappe filene ligger. Enkelt egentlig.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Media Center er egentlig XP med ekstrafunksjoner. Derfor funger det som et vanlig OS

5236276[/snapback]

 

så jeg kan like godt ha mce? eller er det noen bakdeler?

sitter her og trøbler med vmware (den bruker 100% cpu)..så jeg lurer på å installere dritten på nytt, evt mce da..

Endret av runjohan
Lenke til kommentar

Du kan da streame alle slags typer filer, men det er jo 360'en som bestemmer hva du kan spille av. Det at ikke 360'en spiller av diverse filer er fordi den ikke har codecs til å spille dem av.

 

De har allerede klart å koble hdd'er via usb. Men den spiller kun mp3 og viser bilder.

 

Venter med å skaffe 360'en til etter nyttår. Da blir det chip osv ^^

Lenke til kommentar
Det forutsetter et trådløst nettverk selvfølgelig.....

5236605[/snapback]

 

 

Må det være trådløst da? kan jeg ikke bare bruke vanlig nettverks kabel? har nemlig en nettverkskabel ingang i stuen, eller hva jeg skal kalle det :p

Vi har trådløst også men gidder ikkeå bruke 500-700kr på det adapteret med en gang.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lage en tråd for dere som skal koble opp hele det digitale hjemmet deres  :)

Imorgen sitter vel endel og banner og steiker siden ting ikke funker, og da kan det være greit å vite litt. Har du en Media Centr-pc er det bare å koble opp. har du som de fleste av oss XP er det endel ting som kan være greit å vite.

 

- Det første du trenger å gjøre er å laste ned dette programmet. Dette lar XP kommunisere med 360

 

- Faq`en inneholder masse svar på ting du måtte lure på

 

- Når programmet er installert velger du hvilke mapper du vil dele. En veldig enkel UI sørger for at dette er lett

 

- Alle som har testet bemerker at brannmuren i XP må slåes av når man synkroniserer maskinene, og det kan være greit å vite. Denne slås på igjen når man er på nett.

 

- Man kan ikke spille av (streame) filmer, da trenger man WMC. Uansett kan man ikke spille Divx-format :whistle:. Musikk kjøpt på iTunes spiller den heller ikke av.

 

- Har man trådløs router må jo denne åpnes for 360. Brannvegg og event. wpa/wep-kryptering må konfigureres

 

At man kobler til adapteren bak på 360 er jo også viktig  :)

 

Er det noe jeg har glemt må man gjerne fylle tråden med råd og vink.

5236245[/snapback]

 

Så man må ha adapteren?? Eller kan man bare ta med seg 360'en til PC, koble en USB ledning inn. Og da trenger man ikke det programmet??

Lenke til kommentar
Nitrius: Du kan bruke vanlig nettverkskabel, det han tenkte på var hvis det skulle være trådøs

 

Nakedsnake: Du trenger antagligvis en adapter hvis du skal ha det trådløs. Tror ikke det var integrert trådløs nettverkskort i 360'en

5237412[/snapback]

 

 

Skjønner, ble litt usikker når han bare sa "Det forutsetter et trådløst nettverk selvfølgelig" tenkte da at det var det eneste som det funka på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...