Gå til innhold

Skal du koble opp 360 til pc`en din?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke innebygd nei. Man trenger denne for å koble trådløst. Hvis man ikke har, eller ikke vil ha trådløst, bruker man en vanlig nettverkskabel.

 

Naked Snake:

Media Connect må man ha uansett siden kommunikasjonen mellom 360 og pc er avhengig av det som et verktøy for å dele.

5237871[/snapback]

 

Ok, men trenger jeg adapteren hvis jeg IKKE vil ha det trådløst?? Man kan bare bruke en USB kabel som jeg har her?? *holde en USB kabel i hånda*

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper media center til denne pcn, kan den fortsatt brukes som vanlig pc i tlegg?

Kan man liksom sende over nettverk?

5236263[/snapback]

Jeg har installert Windows Media Center på maskina på kontoret, og du har i praksis en standard Win XP-maskin (tror det er en mellomting mellom Home og Pro), alt funker for meg som normalt (spill, Office, internett, encoding av film, bildebehandling,osv), bare at jeg i tillegg har Media Center-programmet som legger seg som et skall over OS'et når du ønsker å kjøre maskina som media center. (og som så vidt jeg har skjønt brukes når XBox'en skal streame film, musikk osv fra PC'en...)

 

Planlegger å sette inn TV-kort også... så kan jeg ta opp TV-programmer som jeg ønsker, samt se TV via PC'en (og streame TV-signalet fra PC'en hvis en vil det da...)

 

Gleder meg til å teste kobling med XBox360...

Lenke til kommentar

Takk for svar Tor Ivar, har ikke tv kort sjæl men har ikke behov for det men tenkte bare på å streame filmer men kommer neppe til å bruke xbox til DVD siden jeg har en ny dvd spiller til 1500kr som spiller xvid osv.

 

Burde jeg ha det pga streaming av bilder/musikk mente jeg å si.

Må jo ha den utgiften ved å kjøpe mediacenter og :S

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

Tror ikke du må ha TV-kort for å streame film og bilder... men du må visst nok ha installert en mpeg-encoder (eller var det decoder?) for å få opp film. Dette er en liten plugin som ofte følger med f.eks. DVD-avspillingssoftware, men kan også lastes ned fra nettet. Tror en sånn en finnes på nVIdia.com...

 

Men... har ikek greid å finne ut om dette gjelder når du streamer via XBox'en... blir artig å prøve i morgen...

 

Noen som vet om det er mulig å konvertere DivX-filmer til mpeg-format som kan spilles av via Media Center?

Lenke til kommentar

Mulig tips til ettertanke:

 

Jeg tar forbehold om at dette er mulig, siden jeg ikke eier en flyttbar harddisk med USB og nettverkstilkobling - men de av dere som har, kan sikkert kommentere om dette burde fungere i teorien.

 

- Man tager 1 stk flyttbar harddisk med USB og nettverkstilkobling.

- Man kobler harddisken på sin XBox 360 vha USB-kabelen

- Og kobler så nettverksporten på harddisken til sitt subnett.

 

Siden XBox SnurrRundt kan lese fra USB-enheter, vil den sikkert også finne ting på en slik harddisk. Sperra for streaming av film er muligens der enda...

Lenke til kommentar
Venter med å skaffe 360'en til etter nyttår. Da blir det chip osv ^^

5236892[/snapback]

Du må nok vente adskillig mye lengre til bare etter nyttår før du ser noen chip i xbox360. Det kommer til å ta en stund å knekke sikkerhetssystemet i 360'en. Det kommer, men det er ihvertfall ikke noe jeg hadde orket å vente til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...