Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange decker har dere?

Hvor mange er for mange?

Jeg lagte nettop min 10ende.

Har:

*Beast deck

*Mono grønn deck

*Goblin deck

*Blå arifact deck

*Hvit artifact deck

*Rød artifact deck

*Grønn deck med artifacter

*Izzet deck

*Boros deck

*Azorius deck

 

Skal snart lage en sliver deck også, da blir det første gangen jeg bruker svart.

Endret av The O
Lenke til kommentar
har goblin decket mitt jeg! :D

6713411[/snapback]

Så er gobliner drit fete da.

Kan være jævlig sinna.

Har en "gobbo" som jeg kan tappe 5 gobboer med så gjør jeg 10 skade på alle dyr og alle spillere.

Men pleier ikke ha mer en 10 liv når jeg får den ut.

Endret av The O
Lenke til kommentar

Har et Death Long deck VINTAGE DECK

.

 

Baserer Seg rundt konseptet, Masse spells + Death Wish for Yawgmoth's Will(Win)

å deretter kjøre Tendrils of Agony.

 

D er vel d eneste decket mitt som er ferdi.'

 

Holder på å lager 2 decks.

 

Oath of Druids decket mitt(B/U/G) VINTAGE DECK

Forbidden orchard + oath of druids å masse disruption og counter.

 

og

 

R/W Firemane/Meditation Control STANDARD DECK

Stort sett, bruk av Wrath of God, masse annet burn, life gain og Firemane Angel + Searing Meditation som fin win condition.

Lenke til kommentar

Hmmm. Vekte mange gamle minner den tråden her, ja...

Sluttet å spille i '98 pga innbrudd i skapene på kaserna i militæret, og alle kortene mine ble rappa.

 

Husker jeg hadde en syk multiplayer-deck som bserte seg på Counterspells (flere forskjellige), masse små instant damage (røde kort, f.eks lightning bolt), og 4 stk howling mines. Etter ca 10 runder var alle andre enn meg fri for kort :love:

Lenke til kommentar
Hmmm. Vekte mange gamle minner den tråden her, ja...

Sluttet å spille i '98 pga innbrudd i skapene på kaserna i militæret, og alle kortene mine ble rappa.

 

Husker jeg hadde en syk multiplayer-deck som bserte seg på Counterspells (flere forskjellige), masse små instant damage (røde kort, f.eks lightning bolt), og 4 stk howling mines. Etter ca 10 runder var alle andre enn meg fri for kort :love:

6715770[/snapback]

Å kontre er gøy, men å spille mot en kontre deck er helt jævlig.

En kammerat har en blå og hvit deck som kontrer og gjør at alle spells vi andre bruker koster noe jævlig mye mer.

Lenke til kommentar
har goblin decket mitt jeg! :D

6713411[/snapback]

Så er gobliner drit fete da.

Kan være jævlig sinna.

Har en "gobbo" som jeg kan tappe 5 gobboer med så gjør jeg 10 skade på alle dyr og alle spillere.

Men pleier ikke ha mer en 10 liv når jeg får den ut.

6713571[/snapback]

 

 

mitt deck er gammalt da... det meste er fra 4th edition, med en god del fra Revised. En del kort gikk ut allerede i revised, så selv ikke dengangen kunne jeg delta i noe med det.

men om jeg fikk akkurat de 7 kortene jeg ville ha på hånden på første turn kunne jeg ta livet av motstandern på 4 runder og det var ingen ting man kunne gjøre med det :)

Lenke til kommentar

Min favorittfarge er grønn tror jeg.

De beste kortene mine var:

 

Serra avatar: x/x hvor x=dine hp

 

Nemata, Grove Guardian: 5/5 dyr tror jeg med ability to summon 1/1 dyr for 3 land tror jeg. For hvert 1/1 dyr du legger i graveyarden får alle de andre 1/1 dyrene +1/1. Sinnsykt bra kort hvis du har mange land :thumbup:

 

Lifeline: Artifact som gjorde at alle mine dyr som ble drept kom opp igjen ved runeslutt (unntatt hvis de var blitt slått ut med "cant be regenerated" tror jeg)

 

Outmaneuver: Rødt sorcery: kostet x land. ett angripende dyr "deals damage to player af it hasn't been blocked for hvert land tapped. kunne vanligvis drepe en player ganske lett.

 

Intrepid Hero: hvitt 1/1 dyr som hadde abilityen: "destroy target creature with strength greater than 4 when tapped

 

Remembrance: hvitt enchantment som gjorde at hver gang et av mine dyr ble drept kunne jeg lete i library etter et av det samme kortet og kaste det ut i play. Sinnsykt greit da jeg hadde ca. 5 wizzerdrixer i decket mitt, pluss lifeline :D også greit å kunne se alle kortene som kommer til å komme ettersom man kan lete, selvom man vet at man ikke har fler av dyret :innocent:

 

Er ikke sikker på om dere synes at disse kortene er noe bra, men de er de beste jeg hadde.

Lenke til kommentar

 

 

 

men om jeg fikk akkurat de 7 kortene jeg ville ha på hånden på første turn kunne jeg ta livet av motstandern på 4 runder og det var ingen ting man kunne gjøre med det :)

6726422[/snapback]

 

 

hmm, med 7 kort jeg selv vil ha, så er d nokk first turn kill, men 2nd turn kill er sikrere mot disrutption. ^^

Lenke til kommentar
Jeg _HATER_ counterspell. :p

 

Alene er det er alt for bra kort, sammen med Isochron Scepter er det omtrent det værste som finns... (Tilogmed værre enn Timberwatch Elf + Wellwisher og tusen småelfs.)

6716701[/snapback]

Bra det ikke er en spell som er så lett å få tak i lengre.

Det er relativt enkelt å få tak i... (Blir jo gitt ut på nytt i alle X-th editidionene.)

I hine gamle dager (for 10 år siden minst) hadde jeg en rød deck som var full av direct damage-ting. Vant nesten alltid over kompiser med den decken, de syns nesten det var "juks" å bruke den.

Burner deck kan være sykt effektivt... Men som alle andre deck har det sine svaketer (f.eks. Willbender, tidenes mest imba kort, hater det, om mulig, enda mer enn Counterspell). :)

Lenke til kommentar
Jeg _HATER_ counterspell. :p

 

Alene er det er alt for bra kort, sammen med Isochron Scepter er det omtrent det værste som finns... (Tilogmed værre enn Timberwatch Elf + Wellwisher og tusen småelfs.)

6716701[/snapback]

Bra det ikke er en spell som er så lett å få tak i lengre.

Det er relativt enkelt å få tak i... (Blir jo gitt ut på nytt i alle X-th editidionene.)

I hine gamle dager (for 10 år siden minst) hadde jeg en rød deck som var full av direct damage-ting. Vant nesten alltid over kompiser med den decken, de syns nesten det var "juks" å bruke den.

Burner deck kan være sykt effektivt... Men som alle andre deck har det sine svaketer (f.eks. Willbender, tidenes mest imba kort, hater det, om mulig, enda mer enn Counterspell). :)

6730550[/snapback]

 

Jeg har et enchantment -kort som lyder:

Whenever a player plays a red spell, if you pay 1 converted and one red mana, counter it :tease:

 

Et annet: Every time a player taps an island for mana, that player loses 1 life

Endret av LarsEL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...