Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jitte er i kamigawa, dessuten har jeg 2 :p

6609579[/snapback]

Din hore. :p

 

Bestillte fra Magic Outpost om det er intresant å vite.

6609579[/snapback]

Fin side det, ja. Takker!

 

Fikk lyst til å kjøpe kort nå... :hmm:

 

Redigert: Hvor lang tid tok det fra du bestilte, til du fikk kortene?

6609673[/snapback]

 

Dato    Kl    Hendelse                                                Poststed

03.08.06  14.15  UTLEVERT                                            4575 LYNGDAL

03.08.06  13.54  ANKOMMET POSTKONTOR            4575 LYNGDAL (LYNGDAL)

03.08.06  09.10  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

02.08.06  08.54  VIDERESENDT                                        0024 OSLO

01.08.06  16.52  INNLEVERT POSTTERMINAL                    7007 TRONDHEIM

Slik gikk det for seg...

Edit:

Bestillte på fredags kvelden. Vist du vil bestille så kan det være lurt å skjekke på magic sidene for å finne noe du vil kjøpe.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Vist du vil bestille så kan det være lurt å skjekke på magic sidene for å finne noe du vil kjøpe.

6609704[/snapback]

Jeg kikket litt, men jeg fant ikke de sidene hvor jeg kunne kikke på alle kortene. =/

6609873[/snapback]

Her er det noen.

Vist du søker etter "<Navn på block> List" så finner du kansje noe.

Eks: Søk etter "Ravnica List" på magic sidene så finner du Ravnica: City of Guilds Sortable Spoiler

Lenke til kommentar
(Den delen av vennegjengen som spiller Magic. De andre mener det er nerdete... rolleyes.gif)
Bare for det at di ikke er smarte nok det.

5223079[/snapback]

Amen.

 

De andre i klassen min syntes at kortspillet bare var teit, men selv om de "hatet" spillet på overflaten så var de ganske så misunnelige på innsiden. Har litt lyst til å begynne og spille igjen, men ingen i vennekretsen min spiller det lenger. Når jeg tenker etter så kan jeg sikkert ikke magic lengre mtp alle de nye kortene som har kommet med alt mulig dilldall.

 

Er det ingen som spiller med hvit? Eide svart og rød med stokken min :thumbup:

5223363[/snapback]

Tror egentlig reglene bare blir lettere å forstå etter som spillet utvikler seg. Selv om det kommer ann på selve regelen da. Vet ikke hvor lenge siden det er du spilte men det er en del ord som "haste" som gjør at kortet kan angripe med en gang det kommer på bortdet, bare som eksempel. Det er bare å lære seg regelen for de forskjeldige ordene så lærer du det viktigste.

Men det er jo mange rare regler som ikke hat slike "ord" som beskrivelse. Det som er viktig er at du hele tiden ser på kortene du ikke er sikker på (til motstanderen også selvfølgelig) før du angriper.

 

Når jeg og vennene mine spiller er vi ganske strenge på at vist du har tappet manaen (og sluppet fingeren fra kortet) så er den tappet, og kan ikke untappes, da er det best for meg at jeg har noe å spille ellers blir det mana burn.

 

Og rekkefølgen på ting er vi også strenge på, må ikke trekke et nytt kort å så finne ut at du ikke har untappa for da er det for sent. Vist jeg da har 16 mana og ingen kort på honden så er jeg ille ute.

5223415[/snapback]

 

Interessante regler: Du kan spille en spell før du betaler for den. (Du kan announce den). Det er viktig med tanke på affinity og sånn.

 

Angående regler så må jeg si jeg likte en del av det gamle bedre. Wall høres bedre ut enn Defender. "Is not affected by summoning sickness" er minst like beskrivende som Haste. Reglene er nok enklere i dag enn før. Den store forandringen kom vel rundt 6th. Da ble kortene mer standariserte. Synes også å huske at det var på den tider korttypen Interrupt ble avviklet.

 

Dessuten er det ikke tap-symbol på landene lenger. Det gjør at for meg er det Urza / Tempest-land som gjelder.

 

Om noen av dere bor i / ved Trondheim kunne jeg tenkt meg å spille innimellom for morroskyld. Gjerne i en gruppe på 4-8.

5223595[/snapback]

 

Umm... man kan ikke spille spells før man betaler nei.

 

Man bruker ikke walls lengre men walls var vell en creature type, defender er en statisk ability (ca, bare å rette meg). Det gjør vel ting mer fleksibelt. Stoic Ephemera med Wakestone Gargoyle er flinke.

 

Det med T symbolet eller pilen i landene i stede for et stort icon er bare en bagatell, men skal innrømme (<riktig?) at de gamle landene er mye finere enn de nye, utenom bildene som kan være fete på de nye.

 

Edit: er trøtt, så ikke at vi hadde hatt en diskusjon om dette før :p

Endret av The O
Lenke til kommentar
Jo da, man announcer spell før man betaler for den.

 

Wall høres bedre ut enn Defender synes nå jeg. Rolling Stones.

6610535[/snapback]

Men da røper du deg jo, jeg mener hva er vitsen med å si "nå skal jeg spille lava axe (hold klare kontrespellene)" ok de kontrer sikkert uansett men det er jo ikke vits i å hjelpe dem å følge med.

 

 

 

Jeg spiller vel egentlig mest med grønne kort, men også ofte i rosa også. Men saken er at jeg pleier alltid å tape med rosa, derfor spiller jeg minst med det. Er det på grunn av jeg kjører defender?

Høh? Rosa?

Uansett er det vel bare å prøve å forandre spille stil litt.

Lenke til kommentar
 

Jeg spiller vel egentlig mest med grønne kort, men også ofte i rosa også. Men saken er at jeg pleier alltid å tape med rosa, derfor spiller jeg minst med det. Er det på grunn av jeg kjører defender?

Høh? Rosa?

6612063[/snapback]

Jeg antar han/hun mente Rød/Hvit.

 

 

Fant forresten en del kort på Magicthegathering.com igår kveld. Takker. :grin:

Lenke til kommentar
 

Jeg spiller vel egentlig mest med grønne kort, men også ofte i rosa også. Men saken er at jeg pleier alltid å tape med rosa, derfor spiller jeg minst med det. Er det på grunn av jeg kjører defender?

Høh? Rosa?

6612063[/snapback]

Jeg antar han/hun mente Rød/Hvit.

 

 

Fant forresten en del kort på Magicthegathering.com igår kveld. Takker. :grin:

6612547[/snapback]

No problemo^^

Lenke til kommentar
Jo da, man announcer spell før man betaler for den.

6610535[/snapback]

Men da røper du deg jo, jeg mener hva er vitsen med å si "nå skal jeg spille lava axe (hold klare kontrespellene)" ok de kontrer sikkert uansett men det er jo ikke vits i å hjelpe dem å følge med.

6612063[/snapback]

Scenario:

Man har Somber Hoverguard på hånda. I spill har man to Darksteel Citadel, en Chromatic Sphere og en annen artifact.

 

Dersom man tapper landene og aktiverer Chromatic Sphere før man announcer Somber Hoverguard ender man opp med en blå og en fargeløs mana i poolen og tre artifacts i spill. Det er ikke nok til å spille Somber Hoverguard, som da vil koste blå + 2 fargeløse. Om man derimot announcer Somber Hoverguard først har man fire artifacts i bordet, og den koster blå + 1 fargeløs. Etter den er announced betaler man for den ved å tappe begge landene og sacrifice Chromatic Sphere.

Lenke til kommentar
Jo da, man announcer spell før man betaler for den.

6610535[/snapback]

Men da røper du deg jo, jeg mener hva er vitsen med å si "nå skal jeg spille lava axe (hold klare kontrespellene)" ok de kontrer sikkert uansett men det er jo ikke vits i å hjelpe dem å følge med.

6612063[/snapback]

Scenario:

Man har Somber Hoverguard på hånda. I spill har man to Darksteel Citadel, en Chromatic Sphere og en annen artifact.

 

Dersom man tapper landene og aktiverer Chromatic Sphere før man announcer Somber Hoverguard ender man opp med en blå og en fargeløs mana i poolen og tre artifacts i spill. Det er ikke nok til å spille Somber Hoverguard, som da vil koste blå + 2 fargeløse. Om man derimot announcer Somber Hoverguard først har man fire artifacts i bordet, og den koster blå + 1 fargeløs. Etter den er announced betaler man for den ved å tappe begge landene og sacrifice Chromatic Sphere.

6613693[/snapback]

Ok...

Har aldri hørt at man kan gjøre det.

Hvor står reglene for det?

Scenario:

Man har Somber Hoverguard på hånda. I spill har man to Darksteel Citadel, en Chromatic Sphere og en annen artifact (som du sa), akkurat der koster den bare 2 å spille, det betyr at du enkelt kan ofr Chromatic Sphere, da har du 3 mana og Somber Hoverguard koster da 3.

Lenke til kommentar
Det koster 1 mana å sacrifice Chromatic Sphere :)

 

Her står det blant annet:

The cost reduction is set before you have to pay any costs for the spell. If you sacrifice an artifact while paying the spell's costs, that artifact still counts toward the cost reduction.

6614123[/snapback]

Ja selvfølgelig overså at det kostet. :blush:

Var inntresant, så i forbinnelse med det jeg skrev tidligere om at når en sa han skulle spille den eller den spellen og han ikke fikk låv å ombestemme seg, kunne ha med å gjøre at han announcet spellen når han sa det. Tror ikke de andre viste om den regelen uansett.

Lenke til kommentar
Var inntresant, så i forbinnelse med det jeg skrev tidligere om at når en sa han skulle spille den eller den spellen og han ikke fikk låv å ombestemme seg, kunne ha med å gjøre at han announcet spellen når han sa det. Tror ikke de andre viste om den regelen uansett.

6614136[/snapback]

Kan være, men jeg tror ikke det. Når man announcer en spell pleier man si at man skal spille den og legge den på bordet. Deretter betaler man.

Lenke til kommentar

Og så kan en spørre om den skal countres. Det er irriterende når motspilleren drøyer med counterspell for å vente på det neste som skjer. Unnskyldningen er vanligvis "du var for rask". Så spør alltid om kortet skal countres om du sitter med noe lurt du vil følge opp med. Om motspilleren svarer "nei," kan han ikke ombestemme seg :)

 

Edit: Cutthroat Bill, om ikke du spiller draft kan du spare mye penger på å kjøpe fra sider som selger enkeltkort. Jeg og noen kamerater skal straks bestille fra www.mtgfanatic.com. Billig frakt er det også :)

Endret av Tykjepelken
Lenke til kommentar
Edit: Cutthroat Bill, om ikke du spiller draft kan du spare mye penger på å kjøpe fra sider som selger enkeltkort. Jeg og noen kamerater skal straks bestille fra www.mtgfanatic.com. Billig frakt er det også :)

6614609[/snapback]

Hey! Stilig. Skal kikke litt mer der, ja. Tusen takk for linken. :grin:

 

Redigert: Har de lomser med motiv på Outland i Kristiansand?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Edit: Cutthroat Bill, om ikke du spiller draft kan du spare mye penger på å kjøpe fra sider som selger enkeltkort. Jeg og noen kamerater skal straks bestille fra www.mtgfanatic.com. Billig frakt er det også :)

6614609[/snapback]

Hey! Stilig. Skal kikke litt mer der, ja. Tusen takk for linken. :grin:

 

Redigert: Har de lomser med motiv på Outland i Kristiansand?

6614716[/snapback]

De har hatt, ikke altid de har...

 

Tykjepelken:

Men jeg regner med man må spille (betale osv) spellen uansett for at den skal kunne kontres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...