Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når en spiller dør og det sitter 2 igjen hva sker med hans enchantments?

6528802[/snapback]

600.4a. When a player leaves the game, all objects (see rule 200.8) owned by that player leave the game, all spells and abilities controlled by that player on the stack cease to exist, and any change-of-control effects which give that player control of any objects end. Then, if there are any objects still controlled by that player, those objects leave the game. This is not a state-based effect. It happens as soon as the player leaves the game. A player leaving the game doesn’t

affect combat damage on the stack.

Altså fjernes enchantmentene fra spillet.

Lenke til kommentar
Når en spiller dør og det sitter 2 igjen hva sker med hans enchantments?

6528802[/snapback]

600.4a. When a player leaves the game, all objects (see rule 200.8) owned by that player leave the game, all spells and abilities controlled by that player on the stack cease to exist, and any change-of-control effects which give that player control of any objects end. Then, if there are any objects still controlled by that player, those objects leave the game. This is not a state-based effect. It happens as soon as the player leaves the game. A player leaving the game doesn’t

affect combat damage on the stack.

Altså fjernes enchantmentene fra spillet.

6546024[/snapback]

Tusen takk! :)

Var litt viktig å finne ut av det.

Lenke til kommentar

^Er vel slik vi har spilt i det siste, er det ikke?

 

Har en kammerat som sier det går ann å lage kopier av dine egne spells som er på stakken med: Djinn Illuminatus

Men det tror ikke jeg får da har man allerede spillt dem har man ikke?

6466437[/snapback]

Du har rett, replicate må brukes i det man spiller spellen.

6467848[/snapback]

Takker for hjelpen. :)

6474020[/snapback]

Tipper Jan Tore blir lei seg nå. :p

Lenke til kommentar
Han har brukt den taktikken ja.

 

Hva mener folk om at noen er sykt "nazi" på at vist du har sagt at du skal gjøre en ting så må du gjøre det.

6548072[/snapback]

Hvis jeg spiller turnering og noen ombestemmer seg etter de har spilt en spell protesterer jeg nok. Det samme synes jeg om folk som angrer på at de har tappa land, i alle fall om det går litt tid før de ombestemmer seg.

 

Om jeg spiller med noen på fritiden derimot lar jeg dem angre og untappe land og slikt.

Lenke til kommentar
Han har brukt den taktikken ja.

 

Hva mener folk om at noen er sykt "nazi" på at vist du har sagt at du skal gjøre en ting så må du gjøre det.

6548072[/snapback]

Hvis jeg spiller turnering og noen ombestemmer seg etter de har spilt en spell protesterer jeg nok. Det samme synes jeg om folk som angrer på at de har tappa land, i alle fall om det går litt tid før de ombestemmer seg.

 

Om jeg spiller med noen på fritiden derimot lar jeg dem angre og untappe land og slikt.

6549618[/snapback]

Men noen ganger når jeg spiller med kammeratene mine og det er etter et av mine angrep og noen spør om jeg så sier jeg nei jeg skal bare spille ut et dyr, men så får jeg tenkt meg litt om så vill jeg ikke alikavel, jeg har ikke tappet noe men noen mener at da har jeg sagt at jeg skal gjøre det så da må jeg.

 

Eller i en annen situasjon hvor jeg var på lag med en annen og vi spillte mot to andre så driver han å finner ett dyr på en eller annen måte (som han må vise) fra decken sin. Husker ikke helt hva som skjedde men tror det var i den andre main phase, så ble det litt hektisk eller noe og en på det andre laget spør om han skal legge ut dyret, så kommer jeg på at han andre har kontre spell på hånden (husker ikke hvordan jeg vet det) så prøver jeg å stanse lag kammeraten min fra å legge det ut men da protesterer motsanderen å sier han har sagt det og må gjøre det (han hadde ikke tappet manaen for så å ombestemme seg).

Det ble til at han spillte det og det ble kontret.

Lenke til kommentar
De situasjonene virket merkelige, og jeg tror ikke motparten har støtte i reglene. Blir rett og slett bare tåpelig å pirke så mye.

 

I turneringer har man heldigvis en dommer man kan tilkalle om motstanderen blir for nazi.

6550058[/snapback]

Ja nettop, men så jo på motparten at han var veldig ivrig etter å få kontret det dyret.

Virket ikke som han var helt forbrett på at jeg skulle prottestere, det skjedde litt fort.

Lenke til kommentar

du og dine kompiser kjøper inn boostere.. ca 3 stk per person.

 

så tar alle og åpner boosteren, tar et kort og sender de til nestemann.. slik fortsetter det til alle korta er tatt.. så åpner man neste booster osv..

 

da alle korta er tatt sitte du igjen med 45 kort du selv har valgt ut fra alle boosterne og dette skal du da bruke til å bygge et deck med.. eneste som er lov r å fjerne kort og legge til land.. ikke noen andre kort..

 

etter dette spiller dere med disse deckene :) var utrolig morro :D

 

lønner seg å velge kort slik at du får et bra deck da..

Lenke til kommentar
du og dine kompiser kjøper inn boostere.. ca 3 stk per person.

 

så tar alle og åpner boosteren, tar et kort og sender de til nestemann.. slik fortsetter det til alle korta er tatt.. så åpner man neste booster osv..

 

da alle korta er tatt sitte du igjen med 45 kort du selv har valgt ut fra alle boosterne og dette skal du da bruke til å bygge et deck med.. eneste som er lov r å fjerne kort og legge til land.. ikke noen andre kort..

 

etter dette spiller dere med disse deckene :) var utrolig morro  :D

 

lønner seg å velge kort slik at du får et bra deck da..

6567845[/snapback]

Kult høres gøy ut.

Tror vi må prøve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...