Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Og så kan en spørre om den skal countres. Det er irriterende når motspilleren drøyer med counterspell for å vente på det neste som skjer. Unnskyldningen er vanligvis "du var for rask". Så spør alltid om kortet skal countres om du sitter med noe lurt du vil følge opp med. Om motspilleren svarer "nei," kan han ikke ombestemme seg :)

6614609[/snapback]

Spør ikke om den skal kontres, men om spellen resolver.

 

Husk også at spells kan kontres på et hvilket som helst tidspunkt før den resolver. Det gjelder for eksempel når når en spell blir liggende nederst på stakken mens diverse annet foregår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så kan en spørre om den skal countres. Det er irriterende når motspilleren drøyer med counterspell for å vente på det neste som skjer. Unnskyldningen er vanligvis "du var for rask". Så spør alltid om kortet skal countres om du sitter med noe lurt du vil følge opp med. Om motspilleren svarer "nei," kan han ikke ombestemme seg :)

6614609[/snapback]

Spør ikke om den skal kontres, men om spellen resolver.

 

Husk også at spells kan kontres på et hvilket som helst tidspunkt før den resolver. Det gjelder for eksempel når når en spell blir liggende nederst på stakken mens diverse annet foregår.

6615559[/snapback]

Men at en spell resolver betyr jo at ingen har kontret den og går ut av stakken og effekten kommer.

Lenke til kommentar
Hva slags deck skal det være?

 

Skal det angripe med dyr? Er det en combo? Skal du kontrollere bordet? Er så mange artifacts at det er vanskelig å si hva du skal bruke.

6656621[/snapback]

Har ikke peiling egentlig.

Nå er det vel mest en modular (sikkert leif) deck med memnarch i, har ogå sen som gjør at alt er artifakter og derfor har jeg nettop puttet i Genju of the Realm bare for å prøve.

Har også en eldre artifakt som jeg kan regenerere artifakter med.

Vist du har noen forslag til en retning og kort jeg kan ta med i decken hadde det vert fett.

 

Ps:

Gidder ikke å ramse opp alle kortene jeg har da, men har ganske mange fra darksteel.

Lenke til kommentar

Er det noen kort man kan lete etter et kort i "bibloteket" etter et kort, akkurat som demonic tutor (eller hva den nå heter) uten om long term plans.

Lurer også på om det går ann å regenerere dyr uten at det er gjort skade eller noe på dem, bare for å få tappet dem før motstanderen skal angripe.

 

Edit: (og off topic) jeg kjøpte et panoptic mirror på outland til 100.- spenn O_o og ikke lenge etter så fant vi en butikk hvor han solgte masse billige kort.

Der fikk jeg panoptic mirror for 62.-.

Endret av The O
Lenke til kommentar

Finnes kort som leter etter noe spesifikt i decken. Altså leter etter et dyr, en instant eller lignende. I tillegg har du noen som kan lete etter alt. Noen eksempler er Demonic Tutor, Diabolic Tutor, Vampiric Tutor og Rhystic Tutor. Hvis du vil finne en instant kan du bruke Merchant Scroll. Vil du finne et dyr kan du bruke Skal du finne et land er kanskje Crop Rotation eller Sylvan Scrying gode idéer. For å finne artifacts har du Tinker og og Fabricate.

 

Husk at det også finnes kort som leter etter kort du ikke har i decken, typisk i sideboard. Disse er Golden Wish (3WW, finner artifacts og enchantments), Cunning Wish (2U, finner instants), Burning Wish (1R, finner sorceries), Living Wish (1G, finner land og dyr) og Death Wish (1BB + halve livet, finner alt).

 

 

Artifacts: Litt usikker på hva som er bra i decket. Darksteel Forge (gjør alle artifacts indestructible) kan fungere om du har manaakselerasjon.

 

Regenere:

Regenerasjon fungerer slik at det legges en regeneration-sphere på kortet når du aktiverer det. Om dyret skulle dø vil det i steden for overleve og regeneration-spheren forsvinner. Dyret vil ikke tappes før det faktisk har en dødelig effekt mot seg.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut om de nye reglene, ripple, recover, snow creatures, martyrs osv.

 

Jeg har ikke skrevet i denne tråden så veldig mye, men har litt lyst til å fortelle om min deck. Det er en affinity deck, med Broodstar og ikke arcbound ravager som var for vanskelig å få tak i. Jeg satser på og få ut broodstar så fort som mulig, gjerne i runde 4 eller 5. I starten legger jeg ut Skullclampers, Frogmites, arcbound workers, Myr enforcer. Bruker også den der equipmenten som gir plus +x/0 hvor x er antall artifacts i spill.

 

Den funker fett egentlig, kom på 2. plass i en FNM en gang, har også vunnet en juniorturnering som var en gang.

Lenke til kommentar
Regenere:

Regenerasjon fungerer slik at det legges en regeneration-sphere på kortet når du aktiverer det. Om dyret skulle dø vil det i steden for overleve og regeneration-spheren forsvinner. Dyret vil ikke tappes før det faktisk har en dødelig effekt mot seg.

6692908[/snapback]

 

Kult det er bra å vite når noen regenererer dyret ditt bare for at det ikke skal angripe.

Har foresten Darksteel Forge og 4 "golem øyer" man får 2 mana av.

Har 3 arifakt decker en med blå en med rød og en med hvit, og i den hvite har jeg Soulscour. Selv om den er dyr så vant jeg 2 ganer på rad med den, hjelper med golem øyne.

Bruker også Razor Golem, Genesis Chamber, Skullclamp, Arcbound Crusher og Ritual of Restoration bare for å nevne noen.

Endret av The O
Lenke til kommentar

Hei, har spillt litt magic, men det er et par regler jeg er litt usikker på:

 

Hvis du plusser på f.eks 4/4 på en creature og det står på kortet at denne magien varer til "End of turn", er det da til DIN tur er ferdig eller når de er din tur igjen etter at alle er ferdige.

 

Har enda et spørsmål; Hvis du angriper med en 1/1, og motspilleren sier at den går igjenom eller at han ikke blokker den, har han som angriper da lov til å plusse på den skapningen?

 

dette er spørsmål som det pleier å bli litt krangel om :p

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Hei, har spillt litt magic, men det er et par regler jeg er litt usikker på:

 

Hvis du plusser på f.eks 4/4 på en creature og det står på kortet at denne magien varer til "End of turn", er det da til DIN tur er ferdig eller når de er din tur igjen etter at alle er ferdige.

Da varer den til din tur er ferdig, og motstanderen sin tur starter. Altså gjelder den ikke mens motsanderen(e) dine har sin tur.

Har enda et spørsmål; Hvis du angriper med en 1/1, og motspilleren sier at den går igjenom eller at han ikke blokker den, har han som angriper da lov til å plusse på den skapningen?

Ja, det har han. Det må gjøres med en gang etter at han sier at han ikke blokker.

Lenke til kommentar
Hei, har spillt litt magic, men det er et par regler jeg er litt usikker på:

 

Hvis du plusser på f.eks 4/4 på en creature og det står på kortet at denne magien varer til "End of turn", er det da til DIN tur er ferdig eller når de er din tur igjen etter at alle er ferdige.

Da varer den til din tur er ferdig, og motstanderen sin tur starter. Altså gjelder den ikke mens motsanderen(e) dine har sin tur.

Har enda et spørsmål; Hvis du angriper med en 1/1, og motspilleren sier at den går igjenom eller at han ikke blokker den, har han som angriper da lov til å plusse på den skapningen?

Ja, det har han. Det må gjøres med en gang etter at han sier at han ikke blokker.

6700141[/snapback]

Bare for å pirke så er det en "clean upp step" på slutten av hver spillerst "turn" som tar bort skade osv.

 

En ting jeg lure på, etter "ærklære blokker step" kan man spille instanter og abilitys vist da en spiller ikke blokker dyret og gir prioriteten til den andre spilleren slik at han kan booste dyret får han tilbake prioriteten etterpå da så han kan spille Curtain of Light?

Lenke til kommentar
Bare for å pirke så er det en "clean upp step" på slutten av hver spillerst "turn" som tar bort skade osv.

 

En ting jeg lure på, etter "ærklære blokker step" kan man spille instanter og abilitys vist da en spiller ikke blokker dyret og gir prioriteten til den andre spilleren slik at han kan booste dyret får han tilbake prioriteten etterpå da så han kan spille Curtain of Light?

Ja, stemmer at det er en "clean up step", pleier å kalle det for "end of turn" fase.

 

Ja, du kan spille den i "declere blockers step", etter at motstanderen har spilt instanten og boostet angriperen sin.

 

Tenkte jeg skulle lage en Sliver deck (ikke så orginalt men) så jeg lurte på om noen har noen forslag til noen fete noen jeg kan ha med.

Tenkte jeg skulle ha rød, svart og hvit med, men vist noen har bedre forslag er det bare å rope.

 

Edit: Crystalline Sliver var jo ikke dårlig.

Jeg har et 5 farget Sliver-deck. Som de fleste fem-fargede deck er det litt treigt, og får av og til manaproblemer (Stone Rain osv... er dødelige), men hvis jeg overlever til 4.-5. runde og har passe med mana så er det sjeldent det taper...

 

Viktige kort er:

Essence Sliver

Crypt Sliver

Brood Sliver

Plated Sliver

Shifting Sliver

Joiner Adept (elf)

Sliver Overlord <33

Magma Sliver

Mirrodin's Core

og mange andre land som kan produsere mer enn 1 type mana.

 

Edit: Det er mange av de eldre (Tempest og Stronghold) sliverne som er veldig bra, f.eks Winged Sliver (har 1), Muscle Sliver (overpowered deluxe), Spined Sliver, Talon Sliver og Sliver Queen.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Bare for å pirke så er det en "clean upp step" på slutten av hver spillerst "turn" som tar bort skade osv.

 

En ting jeg lure på, etter "ærklære blokker step" kan man spille instanter og abilitys vist da en spiller ikke blokker dyret og gir prioriteten til den andre spilleren slik at han kan booste dyret får han tilbake prioriteten etterpå da så han kan spille Curtain of Light?

Ja, stemmer at det er en "clean up step", pleier å kalle det for "end of turn" fase.

 

Ja, du kan spille den i "declere blockers step", etter at motstanderen har spilt instanten og boostet angriperen sin.

 

Tenkte jeg skulle lage en Sliver deck (ikke så orginalt men) så jeg lurte på om noen har noen forslag til noen fete noen jeg kan ha med.

Tenkte jeg skulle ha rød, svart og hvit med, men vist noen har bedre forslag er det bare å rope.

 

Edit: Crystalline Sliver var jo ikke dårlig.

Jeg har et 5 farget Sliver-deck. Som de fleste fem-fargede deck er det litt treigt, og får av og til manaproblemer (Stone Rain osv... er dødelige), men hvis jeg overlever til 4.-5. runde og har passe med mana så er det sjeldent det taper...

 

Viktige kort er:

Essence Sliver

Crypt Sliver

Brood Sliver

Plated Sliver

Shifting Sliver

Joiner Adept (elf)

Sliver Overlord <33

Magma Sliver

Mirrodin's Core

og mange andre land som kan produsere mer enn 1 type mana.

 

Edit: Det er mange av de eldre (Tempest og Stronghold) sliverne som er veldig bra, f.eks Winged Sliver (har 1), Muscle Sliver (overpowered deluxe), Spined Sliver, Talon Sliver og Sliver Queen.

6704292[/snapback]

Overlorden var jo drit fett. Tror kansje jeg må ha en 5 farget sliver deck.

Tror kansje jeg skal bruke Darksteel Ingot i stede for Joiner Adept, ellers er de mange dyr man kan få valgfri mana av.

Elvish Piper kan jo vere god å ha, det er antagelig en av de sykeste alvene jeg har sett. Vil ha til min beast deck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...