Gå til innhold

Samsung øker til 400 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det med kvalitet på harddisker er noe subjektivt vil jeg tro, men er det noen som har offisiell statistikk på forskjellige merkenavn av harddisker?

 

Synes selv Seagate virker pålitelig. Har også en stykk av den mye omtalte IBM harddisken i 70 serien (tror serien heter det) uten noen form for problemer, eh - ennå?

 

Bra med mer utvalg og sterkere konkurranse. :love:

Endret av G
Lenke til kommentar
Det med kvalitet på harddisker er noe subjektivt vil jeg tro, men er det noen som har offisiell statistikk på forskjellige merkenavn av harddisker?

 

Synes selv Seagate virker pålitelig. Har også en stykk av den mye omtalte IBM harddisken i 70 serien (tror serien heter det) uten noen form for problemer, eh - ennå?

 

Bra med mer utvalg og sterkere konkurranse.  :love:

5214488[/snapback]

 

Jeg hvet at StorageReview.com har en slags oversikt over pålitelighet, basert på hdd modeller, så der kan du jo alltids lete rundt.

 

Er også de som har mest gjennomførte og solide tester av hdd'er, så om dette er innteresant for deg anbefales det at du tar turen innom dit.

 

Personlig har jeg litt vannskelig for å navigere sida deres, spesielt om jeg leter etter tester av spesifikke modeller, men tror det har mer med meg å gjøre enn med sidene.(?)

Lenke til kommentar
Kommer vi til å se en 270G (vel egentlig en 266 GB) HD? 2x 133. Det hadde vært ganske bra, stille og stor.

5214194[/snapback]

Jeg tror ikke det. I stedet for å lage 270GB så runder de nedover og lager 250GB (2x125GB)

 

Legg merker til at serien heter T133 har topper ut på 3*133GB, mens den nest største disken trolig er enten 6 lesehoder fordelt på 3 plater a 100GB eller 5 lesehoder fordelt på 3 plater a 120GB. Den høye kapasiteten som 133GB plater indikerer benyttes altså kun i toppmodellen.

 

Det sto noe i artikkelen om en T166-serie som var ventet til neste år. 166GB/plate vil trolig bare gjelde toppmodellen. De lavere modellene vil sikkert avrundes til fine runde tall. F.eks 400GB med 5 lesehoder fordelt på 3 plater med 160GB, og en 300GB-modell med 4 lesehoder fordelt på 2 plater a 150GB. Det spennende her er at 2-platers harddisker ofte blir "the sweet spot" med tanke på pris/kapasitet. 300GB kan altså bli neste års beste kjøp på linje med det 200 og 250GB har vært i år. Toppmodeller med opp til 5 plater og 800GB vil sikkert dukke opp.

 

Når er det ventet at disker på 400GB vil krype ned mot 1000-lappen?

5215128[/snapback]

Det tipper jeg skjer 2. halvår 2006 hvis det ikke kronekursen faller mye innen den tid eller det dukker opp andre humper i veien. Og 1. halvår 2007 tipper jeg 400GB kommer på bare 2 plater og dermed havner ned rundt 700kr. På samme tid ser vi sikkert de første 1TB-diskene. (5 plater a 200GB)

Lenke til kommentar
WD har hatt disker på 400GB med 16MB cache lenge. (og andre produsenter med større disker)

Men det er bra at også Samsung kommer. Så får vi forhåpentligvis lavere priser.

5214671[/snapback]

 

Jeg har en wd 250 GB 16MB chace + 2 stk 200GB samsung, problemet med WD er jo at den støyer,spesilt den irriterende "knitringen" når den jobber,dette har vært på alle WD disker jeg har hatt, menst samsungdiskene er lydløse .

Lenke til kommentar

Hvordan bråker disse drevene? Jeg husker jeg leste at de som testet Samsung Spintpoint drev fikk en med Nidec motor, mens folk som kjøpte av og til fikk en med JVC motor. Disse begynte å bråke/whine etter hvert.

 

Har hatt en del IBM og Western Digital drev og alle disse har begynt å whine veldig etter noen måneder, og de hadde god kjøling. Min Western Digital Raptor og min brors Seagate Barracuda er helt stille enda...

 

 

http://www.blueforum.net/post-7269.html

 

"Noise Guard is not much more carefully matched acoustic damping.

However the noise source this damping works on has varied in

Samsung HDDs and in the P80 series (includes 160 GB, 7200rpm)

Samsung has used two different manufacturers of the motors (NIDEC

and JVC). Some users say they can hear a difference and that

Nidec is better. http://www.autocrossing.com/misc/junk/fdb.jpg "

Lenke til kommentar
WD har hatt disker på 400GB med 16MB cache lenge. (og andre produsenter med større disker)

Men det er bra at også Samsung kommer. Så får vi forhåpentligvis lavere priser.

5214671[/snapback]

 

Jeg har en wd 250 GB 16MB chace + 2 stk 200GB samsung, problemet med WD er jo at den støyer,spesilt den irriterende "knitringen" når den jobber,dette har vært på alle WD disker jeg har hatt, menst samsungdiskene er lydløse .

5215759[/snapback]

 

Da har du ikke prøvd WD Raid Edition serien. De hører jeg ikke :) Har 8stk fra før.

Lenke til kommentar
Hvordan bråker disse drevene? Jeg husker jeg leste at de som testet Samsung Spintpoint drev fikk en med Nidec motor, mens folk som kjøpte av og til fikk en med JVC motor. Disse begynte å bråke/whine etter hvert.

 

Har hatt en del IBM og Western Digital drev og alle disse har begynt å whine veldig etter noen måneder, og de hadde god kjøling. Min Western Digital Raptor og min brors Seagate Barracuda er helt stille enda...

 

 

http://www.blueforum.net/post-7269.html

 

"Noise Guard is not much more carefully matched acoustic damping.

However the noise source this damping works on has varied in

Samsung HDDs and in the P80 series (includes 160 GB, 7200rpm)

Samsung has used two different manufacturers of the motors (NIDEC

and JVC). Some users say they can hear a difference and that

Nidec is better. http://www.autocrossing.com/misc/junk/fdb.jpg "

5215850[/snapback]

 

Tror de fortsatt kjører med to motortyper. Ellers er jo dette en tre-platers-disk, så den vil antakelig bråke litt mer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Da har du ikke prøvd WD Raid Edition serien. De hører jeg ikke  Har 8stk fra før.

 

Nei har ikke prøvd dem, men en kompis kjøpte en slik og den har den typiske WD knitringen når den jobber, derfor kjøpte jeg samsung, de klarer jeg ikke å høre i det hele tatt.

Ser noen nevner to typer motorer på disse og det vet jeg ingenting om,konstaterer bare at de er lydløse selv i mitt kabinett der det er temmelig stille siden jeg har vannkjøling og at denne står i kjellern, dermed er det kun et par 120mm vifter som surrer stille rundt i kabinettet for å ha luftsirkulasjon der .

Lenke til kommentar

Kan bekrefte det med Samsung og to motorer. Har totalt 5 160GB Samsung disker. 4 er SATA. 2 av disse bråker nesten like mye som en enkel Maxtor 160GB. Resten av Samsung diskene (IDE + SATA) er knapt hørbare, bruker da et vannkjølt oppsett hvor hver disk er passivt nedkjølt med gummiringer etc etc etc. You know the drill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...