Gå til innhold

AMD Opteron 150, bra valg?


Alekz88

Anbefalte innlegg

Jeg regner sterkt med at det er samme kjøler på hele serien med Opteron 1xx dobbeltkjerne. Det ville vært rart om de hadde levert en dårligere kjøler med en modell som er raskere og dyrere.

5231853[/snapback]

 

Ja selvfølgelig. Men den kunne jo vært bedre,

jeg vet ikke :!:

 

Men 170 er altså fristende! :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss nå må jeg si jeg ble fryktelig fristet til å kjøpe meg noe nytt her. Den 165 er da generelt en veldig bra OC?? Og holder seg stabil for dere som har prøvd ut OC her?

 

Hva er egentlig forskjellen på denne Denmark og Venus, annet enn 800->1000FSB, og doblet L2cache? Er det fortsatt samme type kjerne?

 

Edit: Ehh, så nå at det var DC ja.. Er det mye hensikt å kjøpe denne til fordel for 144 uansett?

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Jeg har i allefall lyst på DC Opteron, dvs enten 165, 170 eller 175. Det begynner jo så smått å komme spill som drar nytte av dualcore nå, f.eks. vil jo Elderscrolls: Oblivion dra nytte av DC etter det jeg har lest. :thumbup:

 

Men jeg er ikke sikker på hvilken av disse tre prosessorene det lønner seg å gå for likevel... for alt jeg vet kan det jo hende man kan overklokke disse tre til omtrent samme makshastighet uten problemer (med vanlig luftkjøling), og i såfall er det jo null poeng å gå for noe annet enn 165 (hvis man planlegger overklokking, da).

Lenke til kommentar
Jeg har i allefall lyst på DC Opteron, dvs enten 165, 170 eller 175. Det begynner jo så smått å komme spill som drar nytte av dualcore nå, f.eks. vil jo Elderscrolls: Oblivion dra nytte av DC etter det jeg har lest. :thumbup:

 

Men jeg er ikke sikker på hvilken av disse tre prosessorene det lønner seg å gå for likevel... for alt jeg vet kan det jo hende man kan overklokke disse tre til omtrent samme makshastighet uten problemer (med vanlig luftkjøling), og i såfall er det jo null poeng å gå for noe annet enn 165 (hvis man planlegger overklokking, da).

5238819[/snapback]

 

Det kommer ann på kor godt hovedkortet ditt overklokker. En Opteron 165 har bare 9 ganger multiplier, så dersom hovedkortet ditt bare klarer htt på 250 så får du ikkje mere enn 2250mhz. Min klarer 2700 med høy spenning. Kjører den på 2600 for å få fine lave temperaturer. Men det er folk her på forumet med bedre kjøling enn meg som klarer 2800mhz 24/7 på en Opteron 165. Helt klart det beste valget på s939 idag spør du meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Betroz Postet i går, 22:12

  Stopper ikke Asus A8N-SLI Deluxe på ca 255 HTT da? Det vil jo begrense overklokkings mulighetene dine... Det nye A8N32 klarer vesentlig høyere HTT. Eller gå for DFI...

Nja, det er ikke riktig så galt da. (Man skal ikke tro på alt man leser på Anandtech ol, basert på tester med første bios...)

 

Jeg kjører Deluxe med Opteron på 295x10 her som fjellstabil daglig klokk, og det er også stabilt over HTT300, men siden jeg kjører minnet "syncront" (DDR400) stopper jeg på 295Mhz pga minnet. Har kjørt superpi og 3DMak med HTT313.

Så det er ikke riktig at HTT ikke går lenger enn 255.

MEN, det som derimot er et problem med Deluxe, er 1T over ca 250Mhz minnefart, så jeg må kjøre 2T. Så har man MINNE som skal over 250Mhz er det et dårlig hk. :)

 

Uansett tror jeg DFI er et bedre valg nå man skal ha veldig høy (HTT 280++), og også A8N32 som nok blir mitt neste. Men all min erfaring med Asus tilsier at det er lurt og vente noen mnd fra et nytt kort kommer, til jeg kjøper det. Mine 3 siste Asus hk har vokst seg enormt mye bedre i løpet av noen nye bios'er, når det gjelder klokke- evne.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...