voluz Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hei! Har lenge sikla etter en bestemt Audi, og har nå endelig hatt den på NAF-test. Resultatet var vel kanskje ikke spesielt oppløftende kan man si...... Følgende feil ble funnet: Må repareres snarest: - Bremsevirkning bak, høyre side - Bremseslanger, venstre foran - Bremsebelegg, begge sider bak - Bremseskiver, rustangrep på slitebane, begge sider bak - Hovedlys, feil lysbilde, høyre - Parklys, venstre - Avgassanalyse, for høye verdier (gåen lambda) - Bærearmer - Fjærer, brudd, høyre - Støtfanger, løs Må repareres i nærmeste fremtid: - Bremseskiver, rust, begge foran - Eksosanlegg, gravrust, midtre og bakre - Turbo, suselyd (treghet/gåen) - Travers, rustangrep, begge foran - Lakk, delvis omlakkert bil, riper/steinsprut Bilen det er snakk om er en Audi A4 1.8Ts Quattro Avant 98-modell. Original sportsutgave fra fabrikk med 180 hk og sportsunderstell + sportsseter i sort skinn. Bilen har gått 159 000 km, og selger vil ha 159 000 kroner for den. Hva sier dere? Bilens pris/utstyr og feil tatt i betrakning, best å droppe bilen fort som fy, eller hvor mye skal jeg få den pruta ned for at den fortsatt skal være verdt å kjøpe? Bilder og info om bilen er vedlagt i PDF-fil. Audi.pdf
otis Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hei! Har lenge sikla etter en bestemt Audi, og har nå endelig hatt den på NAF-test. Resultatet var vel kanskje ikke spesielt oppløftende kan man si...... Følgende feil ble funnet: Må repareres snarest: - Bremsevirkning bak, høyre side - Bremseslanger, venstre foran - Bremsebelegg, begge sider bak - Bremseskiver, rustangrep på slitebane, begge sider bak - Hovedlys, feil lysbilde, høyre - Parklys, venstre - Avgassanalyse, for høye verdier (gåen lambda) - Bærearmer - Fjærer, brudd, høyre - Støtfanger, løs Må repareres i nærmeste fremtid: - Bremseskiver, rust, begge foran - Eksosanlegg, gravrust, midtre og bakre - Turbo, suselyd (treghet/gåen) - Travers, rustangrep, begge foran - Lakk, delvis omlakkert bil, riper/steinsprut Bilen det er snakk om er en Audi A4 1.8Ts Quattro Avant 98-modell. Original sportsutgave fra fabrikk med 180 hk og sportsunderstell + sportsseter i sort skinn. Bilen har gått 159 000 km, og selger vil ha 159 000 kroner for den. Hva sier dere? Bilens pris/utstyr og feil tatt i betrakning, best å droppe bilen fort som fy, eller hvor mye skal jeg få den pruta ned for at den fortsatt skal være verdt å kjøpe? Bilder og info om bilen er vedlagt i PDF-fil. 5195492[/snapback] Få prisen ned tilsvarende det som det koster å få reparert bilen. Eller la være å kjøpe bilen, da det så ut til å være en del feil på den.
frakk2000 Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 A4 Stv har jo fått sykt dårlig i NAF testen. Tror det var nest sisteplass. (Etter A4 Diesel Stv)
Marvil Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hør med NAF om den er verdt 159.000.. Evt sjekk bruktbildatabasene hva andre lignende biler i bra stand går for..
Kebab GUD Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 må si jeg ikke ble overasket over antall feil .. men rart det ikke var fler .. (eier må ha fikset en del på den )
voluz Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Hehe, ikke mange som liker A4 her ser jeg. Kan leve med en del feil, men ikke så mange (ca. 40 000 kroner). Og har snakka med selger, og han er ikke villig til å gå ned en eneste krone. Utrolig. Så det var den bilen!
Cultofluna Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Latterlig.. til og med min 84 mod Toyota Carina kjører med null feil etter 300 000..
voluz Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Hehe, Toyota er noe for seg selv.
Pluggen Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Toyota kan ikke regnes som bil, hvert fall ikke med tanken på feil Vi tappa olja av en 1,3 Corolla 86, men den gikk 6000km uten anntydning til sutring pga. det... Da hadde den gått 340 000 allerede. Da gikk den på hogger'n grunnet årsavgifta, som han ikke ville ut med der Si meg en ting, skal ikke Toyota ha olje egentlig?? Sorry OT, men litt morsom historie oppi alt det andre her
miXer Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Hihi. Seff skal toyota ha olja, akkurat som andre biler. :!: Og toyota er vel en av de beste, hvis den ikke er den beste, når det gjelder anntall feil! Kjører selv VW, men er drit lei all mekkinga som skal til. Har vurdert lenge å kjøpe meg en slags toyota. Eneste som tar knekken på toyota er rusta. Motoren går og går og går, helt til bilen er rusta vekk!!
voluz Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Tyske biler har sinnsyk kjøreglede, men rævva kvalitet. Japanske biler (flertallet) har null kjøreglede, men sinnsyk kvalitet. (Frem til nylig hadde de rævva kvalitet på karosseri da, men det har kommet seg...) Etter å ha vært i Japan skal jeg nå til Tyskland for å oppleve kjøreglede, så får jeg heller leve med feil.
agvg Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Toyota kan ikke regnes som bil, hvert fall ikke med tanken på feil Vi tappa olja av en 1,3 Corolla 86, men den gikk 6000km uten anntydning til sutring pga. det... 5200438[/snapback] Prøver du og innbille oss at du kan kjøre 6000km uten motorolje? Har du noen ide om hvor urealistisk denne historien er?
Gromle Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Tja.. En kompis kjørte rimelig lenge rundt med en Granada nesten uten olje, før den til slutt skjærte seg... Og hadde Toyotaen gammel, tykkflytende olje så ladet vel sikkert masse igjen i motoren...
Pluggen Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Toyota kan ikke regnes som bil, hvert fall ikke med tanken på feil Vi tappa olja av en 1,3 Corolla 86, men den gikk 6000km uten anntydning til sutring pga. det... 5200438[/snapback] Prøver du og innbille oss at du kan kjøre 6000km uten motorolje? Har du noen ide om hvor urealistisk denne historien er? 5200626[/snapback] Som Gromle sier, så var olja rimelig tjukk, så var nok litt igjen i systemet... Hører også med til historien at den gikk på en litt vel feit blanding, så fikk nok litt smøring, om det var nok, er en annen sak..
agvg Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 (endret) Da må det ha vært nok til at den greide og bygge opp oljetrykk og da var den teknisk sett ikke tom for olje. Feit blanding i form av for mye besin smører ikke noe som helst, bensin er et utrolig dårlig smøremiddel. Endret 24. november 2005 av agvg
Pluggen Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Det kan hende, men den var nok ikke skvær tom Håper i hvert fall ikke den hadde holdt så lenge da ..
Leo_ Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Tyske biler har sinnsyk kjøreglede, men rævva kvalitet. Japanske biler (flertallet) har null kjøreglede, men sinnsyk kvalitet. (Frem til nylig hadde de rævva kvalitet på karosseri da, men det har kommet seg...) Etter å ha vært i Japan skal jeg nå til Tyskland for å oppleve kjøreglede, så får jeg heller leve med feil. 5200612[/snapback] Der må jeg si meg enig. En gjennomsnittlig Toyota er omentrent like spennende som en posjon kald potetstappe...
frakk2000 Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Min Toyota er 50% sparkel nå, men den sviver. Kjørt 275 000 med den Har lenge hatt lyst på en A4, fordi de er fine å se på, og mange sier de er gode å kjøre. Prøvekjørte en, og blei allt annet enn positivt overrasket. Sportssetene er latterlig dårlige, må ha så trang fu at en kan drite på tube for å sitte komfortabelt i de. Anyways. Hvis du finner en som det ikke er mye feil på, så go ahead.
Darksun Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 (endret) Toyota kan ikke regnes som bil, hvert fall ikke med tanken på feil Vi tappa olja av en 1,3 Corolla 86, men den gikk 6000km uten anntydning til sutring pga. det... Da hadde den gått 340 000 allerede. Da gikk den på hogger'n grunnet årsavgifta, som han ikke ville ut med der Si meg en ting, skal ikke Toyota ha olje egentlig?? Sorry OT, men litt morsom historie oppi alt det andre her 5200438[/snapback] Da jeg kjøpt corollaen min 1,3 fra 86 hadde den gått 18 år uten oljebytte og overhode ingen servicer. De eneste den hadde fått i løp av atten år var dekk og bensin, og muligens et filter nå og da. Corollaer, enn pinglete som de er, ROCKER! Sånne biler lages ikke lengre. Den kjørte forøvring uten protester til høgger'n uten bensin eller olje. Motor'n døde fem meter fra høgger'n, pga bensinmangel. Og den var 90% ducttape, 9%rust og litt stål med 310 000 km på samvittigheten. Endret 25. november 2005 av Darksun
Espenevo Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Hvis du ser på disse feilene, så er det jo mange av dem som henger sammen med at denne bilen har vært krasjet og rettet opp igjen. Kanskje ikke helt usannsynlig at det kan være ne sammenheng mellom rust på bremsene, morkne bremseslanger og det NAF i sin uendelige visdom beskriver som "treg turbo" dvs ikke helt sunn motor - ikke umulig at bilen har stått mye... Finn heller en finere bil og betal litt mer. Greit nok at du kan fikse det som er anmerket for så og så mye penger, men så er det jo alt annet som heller ikke er helt som det skal være og ryker tidligere enn det skal. Ser ut som jeg må kjøpe meg en Corolla, hvis de går 18 år uten oljeskift eller servicer. Det er jo ikke bare usannsynlig men direkte OTT. Når du blir litt eldre kommer du til å tenke tilbake på den påstanden og gremmes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå