Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tilkoblet nettverket men kommer ikke inn på nettet


Anbefalte innlegg

Har en Billion 7500G Trådløs ADSL router. Funker kjempefint med kabel, men når vi skal koble den bærbare på nettet kommer man ikke inn på nettet.

Får koblet til, og får beskjed om at det er ypperlig signal.

Noen som har noen anelse hva jeg har gort feil? Får koblet på et annet ntrådløst nett i området, og det fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Billion 7500G Trådløs ADSL router. Funker kjempefint med kabel, men når vi skal koble den bærbare på nettet kommer man ikke inn på nettet.

Får koblet til, og får beskjed om at det er ypperlig signal.

Noen som har noen anelse hva jeg har gort feil? Får koblet på et annet ntrådløst nett i området, og det fungerer.

5182721[/snapback]

Forutsatt Windows: kan du gi oss utput fra følgende to kommandoer på kommandolinja?

 

1. ipconfig /all

2. tracert -d 129.240.4.44

 

Det vil sannsynligvis hjelpe oss til å finne ut hvor feilen er.

Lenke til kommentar

Ok... Men jeg trodde ikke man fikk beskjed om at man var tilkoblet hvis man ikke hadde riktig WEP-key.

Syns det var litt rart når jeg skulle koble til, for koden bestod bare av totallsekvenser adskilt med bindestrek, og det ville ikke nettetgodta når jeg skulle koble til, så jeg måtte kutte ut strekene. Mulig det skjedde noe rart her...

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Ok... Men jeg trodde ikke man fikk beskjed om at man var tilkoblet hvis man ikke hadde riktig WEP-key.

Syns det var litt rart når jeg skulle koble til, for koden bestod bare av totallsekvenser adskilt med bindestrek, og det ville ikke nettetgodta når jeg skulle koble til, så jeg måtte kutte ut strekene. Mulig det skjedde noe rart her...

Takk for tipset!

5184832[/snapback]

Det trodde jeg også, men tydeligvis ikke :) Forresten, du vet at WPA er veldig mye sikrere enn WEP?

Lenke til kommentar
Hvordan er det å bruke "ip accesslist i forhold til nettkryptering?

MYE mindre sikkert eller ett fett?

Hvis jeg kutter ut sikringa totalt så vil det jo gå raskere...

5185384[/snapback]

Så lenge det er noe som helst trafikk på nettet tar det bare sekunder å knekke den, så sikkert vil jeg ikke akkurat kalle det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...