Gå til innhold

Overklokking av P4 3.2


Anbefalte innlegg

hei,

 

i dag klokket jeg P4 3.20GHz til 3.60GHz, og det gikk fint, gradene er paa rundt 30. Men jeg vil opp til 3.8 eller helst 4.0GHz:D Naar jeg skulle prOve aa gaa til 3.8GHz, saa ble skjermen svart og pcen restarta. (eg rOrte ikke noe paa voltage og jeg gikk rett fra 3.6 til 3.8, vett ikke om det har noe aa si:S?) Naar jeg gikk in i BIOS igjen saa var den paa 3.2GHz igjen. Noen som kan hjelpe meg med aa faa den litt lenger opp? Takker for alle svar:)

 

PC'en min:

 

-Skjermkort :GeForce 6600 GT 128mb Golden Sample

-harddisk: ein IDE 200gb og ein S-ATA 80gb

-RAM: 1024mb (2x512mb DDR-SDRAM PC3200 @ 200mhz)

-HK: AOpen (i915Pa-E)

-CPU P4 3.2 540

 

 

mvh

 

MarthaaL:D

Endret av MarthaaL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

temp er iallefall ikke noe problem, eg har naa tatt pcen ut i boden:P der e d MINUS grader om vinteren,,, saa gradene ligge naa paa 10-15. me 8 grader ute:D

 

EDIT: vett isje heilt ka vifta d e,,, kjOpte an for 50kr av ein paa Startit.no,,, saann som var litt brukt, men den kjOle ganske bra. fOr eg tokk PC'en i "boden" saa laag an paa ca. 30, klokka til 3.6.

Endret av MarthaaL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Har samma problemet med en Shuttle, og en jeg har skrudd sammen.

Shuttle: 3,2GHz P4 prøvde 3,5 GHz men gikk dårlig, PC'n hang seg så kom ikke inn i windows prøvde 4 GHz men det vart stop 10 ganger før PC'n skjønte at jeg skulle i BIOS :p :p

Den jeg har skrudd sammen: Celron 2,5GHz @ 2,66GHz på 35 grader idle er det jeg har klart med den, den hang seg da jeg prøvde 2,7GHz og 2,9 GHz...

 

Er n00b overklocker så gjør sikkert feil ! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...