Gå til innhold

Need for speed Most Wanted lagg :(


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjører need for speed på fult 1600x1200 med aa osv nå...

 

Men uansett om jeg har det på det eller 1024x768 alt high utenom NO aa så hakker spillet sånn rart.

 

 

Jeg har opplevd at EA Games er flinke til å drite seg ut på framerate og lagging noen ganger.

 

Hvorfor har jeg en følelse at bilen kjører framover også blir drat bakover noen cm og frem igjen (lagg aktig) . Slik er det med byggninger å , det lagger på en måte :p

 

 

Jeg tror dette bare er dårligt arbeid fra EA Games sin side som vanlig , sjekk specs i profilen.

 

Skal teste dette spillet på en annen data etterpå !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg kjører need for speed på fult 1600x1200 med aa osv nå...

 

Men uansett om jeg har det på det eller 1024x768 alt high utenom NO aa så hakker spillet sånn rart.

 

 

Jeg har opplevd at EA Games er flinke til å drite seg ut på framerate og lagging noen ganger.

 

Hvorfor har jeg en følelse at bilen kjører framover også blir drat bakover noen cm og frem igjen (lagg aktig) . Slik er det med byggninger å , det lagger på en måte :p

 

 

Jeg tror dette bare er dårligt arbeid fra EA Games sin side som vanlig , sjekk specs i profilen.

 

Skal teste dette spillet på en annen data etterpå !

5173815[/snapback]

 

Samme greiene her. Har bra nok system i massevis så det er ikke det det står på. Er bare EA som suger.

Lenke til kommentar

Leste ett eller annet sted at NFS Most Wanted leser og skriver veldig mye til og fra cd og hdd mens en spiller. De filene som det skrives til er dessuten ikke helt optimalt lagt opp.

 

Irriterte meg ganske mye dette her, da jeg hadde "bedre" grafikk med bedre flyt da jeg spilte Stunts i sin tid enn dette opplegget her på min heller midt på treet hw (men spillet er laget for konsoller og deretter konvertert til PC, så en kan vel ikke forvente allverden).

 

Det siste bilspillet EA gav ut som jeg stadig vekk drar frem er NFS Porche 2000. Underground serien og hp spilles gjennom deretter forblir de på hylla.....

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Leste ett eller annet sted at NFS Most Wanted leser og skriver veldig mye til og fra cd og hdd mens en spiller. De filene som det skrives til er dessuten ikke helt optimalt lagt opp.

 

Irriterte meg ganske mye dette her, da jeg hadde "bedre" grafikk med bedre flyt da jeg spilte Stunts i sin tid enn dette opplegget her på min heller midt på treet hw (men spillet er laget for konsoller og deretter konvertert til PC, så en kan vel ikke forvente allverden).

 

Det siste bilspillet EA gav ut som jeg stadig vekk drar frem er NFS Porche 2000. Underground serien og hp spilles gjennom deretter forblir de på hylla.....

5178746[/snapback]

 

NFS Porsche er jo helt rått! Hadde de laget ett spill som er så bra med andre biler også hadde det blitt bra. Digger hvor realistisk det er!

Lenke til kommentar

Oki nå har jeg testa ganke mye. Det gir seg helt når jeg setter på nest laveste innst av detaljnivå på 800x600 (Option->Video->Valg:1), noe som gir bekymring om at det er GPU som er svakeste ledd. Til gjengjeld er det akkurat samme type hakking om jeg stiller inn hakket over eller alt på maks. Har googlet rundt ganske mye, og sett veldig mange flere unasett om de har 7800 eller 9600 kort, problemet er akkurat det samme hos alle. Noe som igjen indikerer HDD problemer.

 

Så de som gidder å lese dette enda følger meg ;) ;

Har en teori her om at det er tekstur behandlingen av refleksjonen på bilen som er problemet. Har lest litt om akkurat dette og ser ut som fler er inne på det. Det går ann å stille inn på oppdatering på refleksjonen og jeg tror dette leses fra HDD, derav hakking. Stiller du igjen på kvalitet på teksturene så mister du bare fps. Samtidig nytter det heller ikke bare å stille ned oppdatering og kvaliteten ned, og det er her jeg sitter fast. Har prøvd så og si alle innst som er mulige nå. Har nok av ram også så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den lese fra HDD.. Noe somer fryktelig dårlig skrevet tror jeg... :ermm:

 

Edit: Ok, glem hele greia. Det er tilbake igjen. Var sikkert jeg som bare var trøtt i øya til slutt og ikkela merke til det, for idag var alt tilbake igjen til "gode gamle hakkinga" igjen.. Utrolig irriterende. Om noen med Raptor-disk kan gjennomføre tester. Gir dere gjerne savegame til raske biler om dere ikke er kommet langt (når det går veldig fort du ser det best for dere som ikke vet)..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Først: Glem edit i forrige post, så at at trådstarter har raptor-disk..

 

Har gjort følgende med systemet for å prøve å utelukke feil; defragmentert, error/consistency-check, økt (over tredoblet) paging fila, tweaka skjermkortdrivere, . Ingenting av HW-tweak hjelper. Noe som gir egentlig bare et alternativ, med mindre skjermkortdriverne er skikkelig r*vva. Har sota rundt i en hau med forums nå, og finner ikke annet enn bullsh*t. Men, jeg fant en tråd som var interessant. De foreslo å slå av HDR-effekten (overbright, selv om det egentlig ikke er HDR da :roll: ).

 

Fyrte opp fraps og spillet for n'te gang og justerte video ifølge tråden. Skrudde også av ingame-musikk, og satte igang med kjøring. Like jævli forbanna hakking som før, og avslutter spillet for å se fraps res. tot=42019, ms=899783, min=18, max=63, avg=46.699 (Ikke la dere lure av min, den er helt på vidda, altså bortimot 0). Fyrte opp spillet for en andre runde og like plutselig som sola er gul så gikk alt smooth som bare det, 43760, 1043303, 0, 75, 41.944. Vet at den ikke viser det, og det er fordi jeg prøvde å kjøre inne i byen etterhvert. Har nå tatt endel tester med fraps (6 for å være nøyaktig), og kommer stadig nærmere en forklaring som kanskje høres litt rar ut. Hver gang jeg kjører ut i et nytt område vil det begynne å hakke. Fordi jeg ikke har vært der før, men neste gang jeg kjører der vil det gå glatt. Aner egentlig ikke hvorfor det er slik, men tror det har noe med at den kjører dynamisk loading av brettet, og at den ikke tømmer bufferen sin for de områder som er "for langt vekk", om noen skjønner hva jeg mener :ermm: . Dette kan jo sikkert også ha noe med mengde ram man har. Har titta innom taskmanager titt og ofte under spilling og ser f.eks da ta at jeg skifter til nytt område hvert halve min, så øker "mem usage" i TM 30-40MB.. Håper dette hjelper for noen hvertfall.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...