ken8 Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Lurer litt på hvilket tegne program jeg skal lære meg. Har sett på Autocad og Archicad. Autocad syntes jeg ble for tungvint når man skulle lage 3d modeller, jeg vil helst tegne rett i 3d. Archicad er for mye rettet kun mot hus tegning. Nå har jeg sett litt på SketchUp og syntes dette virker ok (har kun sett Tutorials på nettsiden dems). Får man nøyaktige tegninger med dette? Kjedlig å tegne en tegning og ingen av målene er riktige. Hva jeg skal tegne? Tja litt av hvert. Hyller, kommoder, barer, osv. Alt mulig egentlig. Hvilket program er lett å lære, samtidig så bra at det blir brukt blant bedrifter?
ilpostino Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 du har jo Maya og 3d studio max som går for å være de beste programmene til det du beskriver....
trn100 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 (endret) Anbefaler Solid-Edge på det varmeste. Hadde jobbet litt med AutoCad før, men grensesnittet var jo håpløst i forhold til Solid-Edge. Lett å lære, lett å bruke, men kostbart ;-) Du kan designe komponenter i ulike moduler som 3D parts, Sheet-Metal osv. og sette komponentene sammen i Assembly. Deretter kan du legge ned 3D modellene i 2D og lage arbeidstegninger, eksplosjonstegninger etc. ved hjelp av enkle tastetrykk mm. Helt genialt! Endret 14. november 2005 av trn100
blured Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 (endret) du har jo Maya og 3d studio max som går for å være de beste programmene til det du beskriver.... 5150399[/snapback] 3D studio max (versjon 8) koster jo "bare 35.000 kr" om du skal kjøpe det i Norge. Tror ikke det er så aktuelt. Men det er virkelig bra, det har du rett i. Endret 14. november 2005 av manamind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå