Gå til innhold

Første test med peltier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken festeplate har en solid sprekk? Jeg har ser ingen solid sprekk noe sted...

Som sagt så har jeg isolert ganske grundig med skumgummi nå, rundt blokka, under blokka rundt CPU og på baksiden av HK. Skal fikse ordentlig feste med skruer neste gang, men strips holder vel så lenge det gir grei nok kontakt mellom blokk og core?

Uansett så var jo bare dette et opplegg som skulle fungere i en time eller to, når jeg senere skal bruke det montert inne i kabinett skal jo selvfølgelig alt gjøre ordentlig.

 

Edit: Når det gjelder kondens pleier jeg å ta en titt på denne tabellen, og jeg hadde 15-16 grader på rommet i går, så da ligger kondensgrensen mellom 4 og 5 grader med 50% luftfuktighet.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Går det ann å bytte rekkefølgen, vanlig vannkjøling av cpu, men peltieret istedenfor

radiator. Og lufkjøling på den varme siden peltieret? (Bare overse dette spørsmålet

om det er for dumt.)

5149585[/snapback]

 

Ja, det går an, men da må du lage en egen "radiator" som er spesielt egnet til det, og du trenger et veldig kraftig element (hvis du vannkjøler CPU, GPU og NB kommer det fort på over 150w vame tilsammen, må du ha større element enn det for å få noe særlig til resultat, kanskje et par 320w kunne gitt deg et godt resultat). Og da trenger du nok kraftig vannkjøling der også...

Da synes jeg det er bedre å kombinere et par pletierelementer og kjøle CPU direkte med de.

Lenke til kommentar

Har testet litt med kaldt vann, ordentlig isolasjon, ny AS5 goop og Sempron 2600+ @ stock, her er det jeg kom fram til:

 

Vanntemp: 14,3 grader

Idle prosessortemp: Speedfan repporterer -16 grader

Fikk desverre ikke testet load, men kan vel regne med at den ville kommet på et par grader under null.

 

-16.jpg

 

(som dere ser så er det en måler som har misforstått helt, og viser -79 grader)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...