Gå til innhold

Momsgrensen forblir på 200 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel som regel derfor man stemmer, fordi DU syntes det er riktige veien og gå, og at DU vil gjerne at det.

Tenker jo på seg selv når du stemmer, og ikke hva andre syntes.

Er ihvertfall det jeg gjør :p

5134541[/snapback]

Heh, faktisk ikkje :). Eg stemmer på dei eg meiner vil gjere det beste for fellesskapet, ikkje nødvendigvis dei som vil gjere det betre for meg personleg. Eg klarar meg ganske bra økonomisk sjølv. Dersom eg betalar nokon kroner ekstra i skatt og vi til gjengjeld får t.d. betre skule her i landet, synest eg det er vel verdt det.

 

Kay

Lenke til kommentar

Dette var skuffendes!

Men kan noen fortelle meg hvilke bivirkninger som hadde forekommet om de hadde satt opp momsgrensa? Ikke bare at vi kunne ha handlet for mer uten å måtte betale moms og spare masse penger, men jeg vil gjerne vite grunnen til at det er så "umulig" å sette opp grensa!

 

Jeg foreslår at vi starter opprør, som i Frankrike, og angriper kongehuset og sånt :p

Lenke til kommentar
Dette var skuffendes!

Men kan noen fortelle meg hvilke bivirkninger som hadde forekommet om de hadde satt opp momsgrensa? Ikke bare at vi kunne ha handlet for mer uten å måtte betale moms og spare masse penger, men jeg vil gjerne vite grunnen til at det er så "umulig" å sette opp grensa!

 

Jeg foreslår at vi starter opprør, som i Frankrike, og angriper kongehuset og sånt :p

5135535[/snapback]

 

Kongen og familien han har ikke gjort noe, som vanlig :p

 

Nei, skal man brenne noe her så er det Lille Jensemann og co. Tipper de sitter og drikker dritdyr vin på statens regning og sier "FY FAN kor lettlurte folk er".

Lenke til kommentar

Jo, hadde vært kjekt å fått varene billigere, men det kunne blitt mange konkurser blandt norske bedrifter visst grensa hadde blitt økt og folkeopplysningen om billig handel hadde startet. Jeg vil heller gi norske arbeidere en jobb, enn å kunne kjøpe spill og filmer billigere. Jobb er jo grunnlaget til livet i dagens samfunn. Man kan heller spørre seg hvorfor det er så høyt prisnivå vi opererer med her i landet, men dette er nok en helt annen diskusjon og jeg vet ikke svaret på det selv (har liten kunnskap om økonomi) :hmm:

 

Men men, imens er jeg fornøyd med www.cdon.com. Fikk FEAR til 369 kroner + 29 kroner i frakt rett hjem i postkassen med faktura. Rimelig.

Lenke til kommentar
Er vel som regel derfor man stemmer, fordi DU syntes det er riktige veien og gå, og at DU vil gjerne at det.

Tenker jo på seg selv når du stemmer, og ikke hva andre syntes.

Er ihvertfall det jeg gjør :p

5134541[/snapback]

Heh, faktisk ikkje :). Eg stemmer på dei eg meiner vil gjere det beste for fellesskapet, ikkje nødvendigvis dei som vil gjere det betre for meg personleg. Eg klarar meg ganske bra økonomisk sjølv. Dersom eg betalar nokon kroner ekstra i skatt og vi til gjengjeld får t.d. betre skule her i landet, synest eg det er vel verdt det.

 

Kay

5135383[/snapback]

 

 

Enig med Kay her. Jeg stemmer også for hva jeg mener er best for landet. Vil at de som ikke klarer seg så bra som meg skal få det bedre.

Lenke til kommentar
Jo, hadde vært kjekt å fått varene billigere, men det kunne blitt mange konkurser blandt norske bedrifter visst grensa hadde blitt økt og folkeopplysningen om billig handel hadde startet. Jeg vil heller gi norske arbeidere en jobb, enn å kunne kjøpe spill og filmer billigere. Jobb er jo grunnlaget til livet i dagens samfunn. Man kan heller spørre seg hvorfor det er så høyt prisnivå vi opererer med her i landet, men dette er nok en helt annen diskusjon og jeg vet ikke svaret på det selv (har liten kunnskap om økonomi) :hmm:

 

Men men, imens er jeg fornøyd med www.cdon.com. Fikk FEAR til 369 kroner + 29 kroner i frakt rett hjem i postkassen med faktura. Rimelig.

5136278[/snapback]

 

Og du er klar over at Coop Obs! selger det for 199,-? de gjorde hvertfall det for en ukes tid siden.

Lenke til kommentar
Men men, imens er jeg fornøyd med www.cdon.com. Fikk FEAR til 369 kroner + 29 kroner i frakt rett hjem i postkassen med faktura. Rimelig.

5136278[/snapback]

Og du er klar over at Coop Obs! selger det for 199,-? de gjorde hvertfall det for en ukes tid siden.

5136686[/snapback]

Den prisen hadde vært super. Men den er irrelevant for meg i distriktet. Visst dette gjaldt Coop Obs i haugesund også, så kunne jeg jo ha tatt turen for å spare en tier eller to :p

 

Jeg får ta en tur en annen gang og kjøpe flere spill samtidig. Takk for opplysningen i allefall. Tilbake til tollgrensa...

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Som folk klager da, er jo ikke første gangen en politiker kommer med "valgløfter" som de ikke holder. Valgfelsk.

 

Hadde vært bra om de hadde hevet den til 1000 eller noe, kunne jo skaffet cd-film-spill som er 3 av tingene som jeg ofte bestiller fra nett. Hardware fronten kan det også bli litt av. For å ikke snakke om billige MP3 spillere og sko og klær :)

Lenke til kommentar

Hva som er best for landet og fellesskapet er jo en egen diskusjon, sakens kjerne her er jo at samtlige partier som sitter i regjereringen gikk til valg med økt momsgrense som en sak (kanskje ikke den viktigste saken, men viktig nok for noen). Når de da attpå til sitter i en flertallsregjering, må man kunne forvente at slike enkle konkrete løfter blir holdt.

 

Som folk klager da, er jo ikke første gangen en politiker kommer med "valgløfter" som de ikke holder. Valgfelsk.

Det gjør jo ikke saken bedre. Viktig at folk klager/gir beskjed nå slike løfter ikke blir holdt. Oppnår kanskje ikke så mye med å klage på dette forumet, men kan være greit å starte i et forum med likesinnede :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...