Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Har googla litt på det, og har funnet et par andre med BallistiX 2 GB og samme problem. Får se om det ikke blir et A8N 32 aå fort det kommer på lager.

 

Skal først teste med OCZ brikkene å se om det kan gi noe utslag.

 

Er ihvertfall overbevist om at CPU`n har mere å gi. Kjører på 3,0ghz default vcore. Stabilt med 2 timer i BF 2 Special Forces.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har googla litt på det, og har funnet et par andre med BallistiX 2 GB og samme problem. Får se om det ikke blir et A8N 32 aå fort det kommer på lager.

 

Skal først teste med OCZ brikkene å se om det kan gi noe utslag.

 

Er ihvertfall overbevist om at CPU`n har mere å gi. Kjører på 3,0ghz default vcore. Stabilt med 2 timer i BF 2 Special Forces.

5212747[/snapback]

 

Hva slags stepping fikk du?

Lenke til kommentar
Har googla litt på det, og har funnet et par andre med BallistiX 2 GB og samme problem. Får se om det ikke blir et A8N 32 aå fort det kommer på lager.

 

Skal først teste med OCZ brikkene å se om det kan gi noe utslag.

 

Er ihvertfall overbevist om at CPU`n har mere å gi. Kjører på 3,0ghz default vcore. Stabilt med 2 timer i BF 2 Special Forces.

5212747[/snapback]

Vet ikke helt hvor relevant dette er, men til mitt påtenkte hovedkort K8N Neo2 Platinum, finnes det bl.a en egen BIOS, moddet spesielt for BallistiX-ram...

Det kan vel tyde på at den er litt spesiel, og kanskje trenger en spesiel BIOS for å fungere "riktig"...? :hmm:

Lenke til kommentar

Ble lei av å prime på 3.140 så jeg sparkan opp i 3,2. Det boota inn i windows, men var ikke stabilt.

 

Prøvde så på 1,5v, var fortsatt ikke stabilt. :hmm:

 

 

Får se om jeg tester litt mere i kveld. Akkurat nå skal jeg teste litt BF2 Special Forces.

 

*Ny pers i 3Dmark05 7800 GTX (256) 13774

 

Ble kjørt på 3,0 ghz. (høyeste hastighet med rammen synkront.

Lenke til kommentar
Alcoholiday Postet i dag, 17:17

Derimot målte jeg 12 volten på PSuen til 11.71.

 

MISTEN begynner å svette nå ja

Målte du 11,71V eller leser du av 11,71V?

 

Jeg vil i alle fall ikke anbefale noen å justere noe i psu ut fra hva Probe, Everest osv sier.

Sitter jo selv med Mist 500W på den pc'n med Opteron 146 @2,95 - 1,4750Vcore (i bios) som jeg har foretatt en del multimeter målinger på:

 

Probe og annet sier jeg har 12,03Volt ved idle

Multimeter måling på strømkontakten til cpu (P4 pluggen) sier 12,29V idle

Probe og annet sier jeg har 11,96 ved full load

Multimeter måling på strømkontakten til cpu (P4 pluggen) sier 12,21V full load

 

Probe og annet sier jeg har 5,03V idle

Multimeter måling på strømkontakten sier 5,20V idle

Probe og annet sier jeg har 5,05V ved full load

Multimeter måling på strømkontakten sier 5,21V ved full load

(5Volt er målt på både EZ kontakt og HD molex)

 

Har også gjort meg en del erfaringer med å flytte samme psu rundt på forskjellige hk (alle med Asus Probe) og fått helt forskjellige tall for idle spenninger.

Så hva vi kan trekke ut av dette er for en ting at man ikke kan stole på avlest spenning. Og kanskje enda viktigere, det er ikke nødvendigvis et tegn på at psu i seg selv sliter når man sliter med dårlig spenning. Hk's evne til og håndtere strømmen er vel så avgjørende.

 

At en 500Watt psu skal begynne å slite ved den moderate belastningen det totalt sett er å kun kjøre Prime er egentlig ikke særlig sansynelig hvis alt er som det skal...

Men er det slik at spenningen din synker ned til det punktet ganske med en gang det er belastning, eller fortsetter det å synke? 3DMark feks, hva har du der?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Nå har jeg vridd og vrengt på det aller meste her, men tiltross for bare 16grader på CPU, kom jeg ikke over 3Ghz stabilt.

Har sjonglert en god del med vcore her også, og kommet frem til at Opt´en funker best på 1,48v.

Men forbedret i alle fall persen i S.Pi, og klarte å karre meg under 28sek!

*Gammel mann gjør så godt han kan* :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg vridd og vrengt på det aller meste her, men tiltross for bare 16grader på CPU, kom jeg ikke over 3Ghz stabilt.

Har sjonglert en god del med vcore her også, og kommet frem til at Opt´en funker best på 1,48v.

Men forbedret i alle fall persen i S.Pi, og klarte å karre meg under 28sek!

*Gammel mann gjør så godt han kan* :p

5221617[/snapback]

 

hehe står likevel respekt av det resultatet Skrue :thumbup:

Lenke til kommentar
kommer opteron til socket M2? eller skulle AMD slutte å selger opteron som retail?

5214100[/snapback]

 

 

Dette lurer jeg også på. Skal nok kjøpe ny maskin til neste år engang, forhåpentligvis M2, men hvis opteron ikke blir lansert på M2 kommer jeg nok til å vurdere å kjøpe et s939 system.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
kommer opteron til socket M2? eller skulle AMD slutte å selger opteron som retail?

5214100[/snapback]

 

 

Dette lurer jeg også på. Skal nok kjøpe ny maskin til neste år engang, forhåpentligvis M", men hvis opteron ikke blir lansert på M" kommer jeg nok til å vurdere å kjøpe et s939 system.

5221695[/snapback]

 

da er vi to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...