Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sitter å installerer windows nå..

henta 2* 144 og eXpert hk i sta..

cpu'ene er CAB2E 0542 EPMW.. :(

men men får se hvordan de klokker..

får ikke tid til å dra fram mach'en før på fredag..

holder på å bytte rom nå så er rimelig kaos :cry:

 

kommer fårhåpentligvis med noen res i kveld

 

NeVa :)

Lenke til kommentar
Får min 144 i morra! Dessverre må det bli på stock-kjøler i starten, men når lønninga kommer i januar kanskje jeg må invistere i noe artigere!:D Noen som har testa disse Opteronene på ASRock hket?

5261803[/snapback]

Har opt 146 på asrock dual 939. Jævlig ustabil vcore gjør at jeg stopper på 3040MHz, med moddet Vcore til 1.55V. Med 1.45V kan jeg prime stabilt på 2970MHz.

 

Kortet blir forresten ustabil hvis du bruker a64 tweaker. Jeg bruker en annen divider enn det bios tilbyr, og det funker bare såvidet.

Det er også ganske slitsomt å overklokke med kortet, for hvis du klokker for mye får du bluescreen. Hadde vært lettere med clockgen og mulighet til å se at en benchmark feiler. Jeg har aldri sett at prime95 eller superpi har feilet pga for høy klokk på cpu, bluscreen hver gang. For høy minnefrekvens gir fortsatt feilmelding.

Lenke til kommentar
Har opt 146 på asrock dual 939. Jævlig ustabil vcore gjør at jeg stopper på 3040MHz, med moddet Vcore til 1.55V. Med 1.45V kan jeg prime stabilt på 2970MHz.

 

Kortet blir forresten ustabil hvis du bruker a64 tweaker. Jeg bruker en annen divider enn det bios tilbyr, og det funker bare såvidet.

Det er også ganske slitsomt å overklokke med kortet, for hvis du klokker for mye får du bluescreen. Hadde vært lettere med clockgen og mulighet til å se at en benchmark feiler. Jeg har aldri sett at prime95 eller superpi har feilet pga for høy klokk på cpu, bluscreen hver gang. For høy minnefrekvens gir fortsatt feilmelding.

5265258[/snapback]

 

Skal si meg rimelig fornøyd med 2,9 GHz. Får prøve meg litt frem når jeg får den. Hvilken BIOS bruker du forresten?

Lenke til kommentar

hehe som sagt blir det ikke minusgrader før på fredag..

men der i mot så har jeg testa den ene cpu'en litt i dag..

 

beste for dagen..

 

ikk tenk no serlig på tiden da jeg har en del å finne ut av på eXpert kortet da det gjelder minne innstillinger..

jaja er ikk så ille på stock kjøling da..

eneste jeg lurer på er om den har en dårlig minnekontroll :(

 

men men har 1 igjen å teste også havner den beste under machen :D

 

kommer mer framover

 

NeVa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...