Gå til innhold

Beste høretelefoner over 1500 kr?


Anbefalte innlegg

Halla!

 

Jeg vurderer å investere i et skikkelig godt par med høretelefoner/headset.

Et skikkelig kvalitetsmerke som jeg kan nyte godt av i flere år.. :cool:

 

Noen som har forslag? Link gjerne til tester osv..

 

Skal brukes til musikk og DVDer innimellom.

 

Takker! :thumbup:

Endret av Thakandar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt meg et par Bayerdynamic hodetelfoner etter å ha lest at flere likte disse spesielt godt. Disse koster dog bare 1400kr, altså litt under det du sikter på, men de er jo på tilbud.

 

Jeg har ikke testet disse opp mot andre high-end-hodetelefoner, så jeg kan ikke anbefale disse foran noen andre, men jeg er i alle fall godt fornøyd med disse. Du bør vurdere disse seriøst. De har relativt lav inngangsimpedans (80 ohm) slik at de er lett å drive for f.eks lydkort på pc. De er lette og behagelige å ha på hodet. De demper lyder utenfra meget godt (hele 18 dB demping).

Lenke til kommentar

har hatt dette headsettet lenge nå. er med god forsterker og det er god bass i det :love:

 

anbefaler dette. fikk btw 6 av 6 i hjemmepc.

jeg tror bare speedlink produserer ett headsett som de legger alt i og det merkes på sluttresultatet. headsettet er fantastisk. og godt polstret så du kan ha det på i timevis.

 

reiste meg opp en gang og glemte att jeg hadde på meg headsettet, gikk 3 meter før kabelen rykket headsettet i bakken, tro att jeg skvatt. det skjedde heldigvis ikke noe med headsettet, noe som igjenn vitner om kvalitet!

 

kjøpte det for omtrent 450kr.

 

grunnen til at jeg kjøpte det var at en kamerat hadde det på lan og da jeg prøvde det var jeg solgt. jeg kjøpte det en stund senere.

 

speedlinkmedusa1ob.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale enten Sony MDR 7005 Monitor (ca 1500), el velg blandt AKG, Beyerdynamic el. Sennheiser. Siden ingen headsett har fullstendig nøytral lydgjengivelse (det er ikke alltid man er ute etter nøytral gjengivelse heller), er du nok nødt til å teste ut selv hva du liker. Generelt kan jeg si at AKG sine bedre modeller heller litt mot den lyse siden, mens Beyerdynamic heller mer mot det mørke (solid bass). Sennheizer har jeg ikke prøvd ut selv, men jeg vet mange liker dem.

Lenke til kommentar
Tja, siden du ikke setter noe tak, så blir jo denne den beste:

http://electronics.howstuffworks.com/ces200211.htm

5129578[/snapback]

Nå tror jeg Sennheiser Orpheus'ene har gått ut av produksjon for en god stund siden, og har vel uansett aldri vært vanlig tilgjengelig i Norge.

Det har derimot de hodetelefonene som normalt blir regnet som nærmeste konkurrent, nemlig Stax SR-007 Omega II, anmeldt f.eks. her og her (forøvrig en mengde andre anmeldelser og diskusjoner på Headfi-forumet).

Stax'ene har en listepris på ca 45000 i Norge, importør T.Aa.Import/salg: Lyric Hifi i Torggata i Oslo).

Har dem selv, og er svært fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå tror jeg Sennheiser Orpheus'ene har gått ut av produksjon for en god stund siden, og har vel uansett aldri vært vanlig tilgjengelig i Norge.

Bare delvis riktig. Sennheiser lovte skriftlig i manualen at de ikke skulle lage fler Orpheus-sett etter den opprinnelige produksjonen på 300 stykk var ferdig.

Men nå nylig har de lagd en liten produksjonsserie av kun hodetelefonen (HE90) i settet, ikke rørforsterkeren. Kundene må skaffe til veie egen forsterker for elektrostat-hodetelefonen selv. Et ikke billig prosjekt, akkurat. Kanskje du kan bruke Stax-forsterkeren din? :-)

HE90'en havna forresten på ca. $5.700,-.

 

Orpheus kunne sikkert skaffes i Norge i sin tid, men markedet var neppe veldig stort, så ingen gjorde mye ut av det.

 

Forresten bra at du satser litt på hodetelefon-oppsettet ditt. Jeg synes det er en undervurdert måte å skaffe seg skikkelig high-end lyd på. Flere burde prøve det.

Lenke til kommentar
ingen som har noen kommentarer til det headsettet jeg viste?

5130545[/snapback]

 

Til musikk ville jeg holdt meg til en "normal" hodetelefon. 2x4 elemter og en relativ lav pris gir et lite hint til kvaliteten til elementene. Greit nok at det for masse gode testresultat, men av det jeg kan lese er det testet med tanke på pc/spill bruk, ikke musikk.

Lenke til kommentar

wow, takk gutter, jeg skal sjekke linkene deres og se hva som virker mest aktuelt.. når det gjelder headset til 45 000,- så har jeg en følelse at det blir en smule uaktuelt.. hehe :p

 

når det gjelder lukker/åpen så tror jeg at jeg heller mot lukket, slik at jeg kan

bruke de på lengre fly/togturer uten å sjenere sidemannen..

Endret av Thakandar
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...