Gå til innhold

Proteinpulver som smaker godt?


Anbefalte innlegg

Og nei, det er IKKE vanskelig å få til et kosthold med masse proteiner.

Jeg har snakket med flere fagfolk, og min mor er fysioterapeut og lege.

Ingen av dem er i tvil om at proteindrikker o.l er tull. Lagd for å tjene penger på.

 

Men ja, jeg melder meg ut av denne diskusjonen, da det ikke kommer noe positivt ut av den. For meg kan dere bare ta den proteindrikken hvis dere så absolutt vil, men dere bør ihvertfall vite at det bare er tull!

5128565[/snapback]

 

 

La oss ta utgankspunkt i 160 gram proteiner som jeg gjorde i postene mine, og du sier det ikke er vanskelig, her skal du få en oversikt over hva du trenger og spise for å få i deg 160 gram porteiner.

 

Frokost: 200 Havregryn med 300ml lettmelk

Mellom-måltid 1: 2 Brødskiver med 2 egg

Mellom-måltid 2: 200 gram kylling med 100 gram ris

Mellom-måltid 3: 2 Brødskiver med 2 egg

Middag: 150 Torsk 100 Gram Poteter

Kveldsmat: 1 Brødskive med 1 egg

 

Dette er ganske mye mat, og her er det lagtvekt på mat med høyt protein innhold.

Ikke kom her og si at det er lett for trådstarter og de fleste andre som går på skole her å få i seg dette i løpet av en dag.

 

Du har snakket med flere fagfolk sier du, lurer litt på hva du legger i fagfolk. Hvis du prater med noen som har peiling på trening og ernæring så de at proteiner er helt vesentlig, og at proteintilskudd er bra produkter om du ikke klarer og få i deg nok gjennom kosten, som ganske få med et normalt aktivt liv og trener mye klarer.

 

Jeg er glad for at mora di ikke er min lege, siden det høres ut som hu utaler seg om ting som det høres hun ikke har noe peiling på. Hu mener vell at folk under 18 ikke har godt av og trene med vekter heller? Men jeg synes det høres rart ut at en som er lege og fysoterapeut sier noe så dumt :nei:

 

Og du sier at de lager proteintilskudd for å tjene penger på det.

Nei sier du det :roll: Trodde de solgte ting for å tape penger på det jeg. Har du hørt noe så dumt. De driver butikk, alle som vet at hvis du skal drive en butikk så må du selge ting får å tjene penger på det.

 

For å sette det litt på spissen, det blir det samma som og si at det er ikke noe hvits og kjøpe seg bil, de selger det bare for å tjene penger.

Du trenger jo ikke bil, du kommer fram ved å gå, men det er mye lettere og ta bilen. Du kan spise så mye proteiner som du trenger, men det er mye lettere og ta en proteinshake.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Se her ja :) Folk har forkjellige meninger. Jeg trener en del og spiser en del, men legger ALDRI på meg. Jeg er den med høy forbrenning som ikke får muskler eller fett på kroppen. Jeg spiser da en del hver dag :hmm:

- Frokost: En skål med havregryn og melk.

- Lunch: 2 brødskiver, eple og gulrot.

- Mellomåltid: 2 brødskiver

- Middag: Varierende.

- Kveldsmat: 2 brødskiver minimum.

- Nattmat: Kjeks og yoghurt :love:

 

Men kansje jeg burde spise mer? Jeg føler stadig vekk at jeg er sulten. Er litt usikker på hvem jeg skal stole på i denne diskusjonen :p hehe

Tror jeg snakker med gymlæreren min om det. Ellers takk for at dere er så villige til hjelpe :)

Uff, er sulten nå. Tror jeg lager meg ostings (Ostesmørbrød) :D

Lenke til kommentar
Hehe. Se her ja :) Folk har forkjellige meninger. Jeg trener en del og spiser en del, men legger ALDRI på meg. Jeg er den med høy forbrenning som ikke får muskler eller fett på kroppen. Jeg spiser da en del hver dag  :hmm:

- Frokost: En skål med havregryn og melk.

- Lunch: 2 brødskiver, eple og gulrot.

- Mellomåltid: 2 brødskiver

- Middag: Varierende.

- Kveldsmat: 2 brødskiver minimum.

- Nattmat: Kjeks og yoghurt  :love:

Altfor lite proteiner, få mer kjøtt inn i kosten og kutt ned på brødskivene.

 

Men kansje jeg burde spise mer? Jeg føler stadig vekk at jeg er sulten. Er litt usikker på hvem jeg skal stole på i denne diskusjonen :p hehe

Tror jeg snakker med gymlæreren min om det. Ellers takk for at dere er så villige til hjelpe :)

 

Gymlærerere vet som regel null og niks, å har også store motforestillinger mot kostilskudd som regel.

Lenke til kommentar
Og nei, det er IKKE vanskelig å få til et kosthold med masse proteiner.

Jeg har snakket med flere fagfolk, og min mor er fysioterapeut og lege.

Ingen av dem er i tvil om at proteindrikker o.l er tull. Lagd for å tjene penger på.

 

Men ja, jeg melder meg ut av denne diskusjonen, da det ikke kommer noe positivt ut av den. For meg kan dere bare ta den proteindrikken hvis dere så absolutt vil, men dere bør ihvertfall vite at det bare er tull!

5128565[/snapback]

 

 

La oss ta utgankspunkt i 160 gram proteiner som jeg gjorde i postene mine, og du sier det ikke er vanskelig, her skal du få en oversikt over hva du trenger og spise for å få i deg 160 gram porteiner.

 

Frokost: 200 Havregryn med 300ml lettmelk

Mellom-måltid 1: 2 Brødskiver med 2 egg

Mellom-måltid 2: 200 gram kylling med 100 gram ris

Mellom-måltid 3: 2 Brødskiver med 2 egg

Middag: 150 Torsk 100 Gram Poteter

Kveldsmat: 1 Brødskive med 1 egg

 

Dette er ganske mye mat, og her er det lagtvekt på mat med høyt protein innhold.

Ikke kom her og si at det er lett for trådstarter og de fleste andre som går på skole her å få i seg dette i løpet av en dag.

 

Du har snakket med flere fagfolk sier du, lurer litt på hva du legger i fagfolk. Hvis du prater med noen som har peiling på trening og ernæring så de at proteiner er helt vesentlig, og at proteintilskudd er bra produkter om du ikke klarer og få i deg nok gjennom kosten, som ganske få med et normalt aktivt liv og trener mye klarer.

 

Jeg er glad for at mora di ikke er min lege, siden det høres ut som hu utaler seg om ting som det høres hun ikke har noe peiling på. Hu mener vell at folk under 18 ikke har godt av og trene med vekter heller? Men jeg synes det høres rart ut at en som er lege og fysoterapeut sier noe så dumt :nei:

 

Og du sier at de lager proteintilskudd for å tjene penger på det.

Nei sier du det :roll: Trodde de solgte ting for å tape penger på det jeg. Har du hørt noe så dumt. De driver butikk, alle som vet at hvis du skal drive en butikk så må du selge ting får å tjene penger på det.

 

For å sette det litt på spissen, det blir det samma som og si at det er ikke noe hvits og kjøpe seg bil, de selger det bare for å tjene penger.

Du trenger jo ikke bil, du kommer fram ved å gå, men det er mye lettere og ta bilen. Du kan spise så mye proteiner som du trenger, men det er mye lettere og ta en proteinshake.

5129260[/snapback]

Jeg kan gjerne diskutere videre om dette, så lenge det holdes saklig. Har på følelsen at begge sklei litt ut her, særlig hvis du ser på topicen. Så jeg foreslår heller at noen oppretter en tråd, hvis det er interesse for det så.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg ble råda til å ta proteinpulver siden jeg trente så mye og siden jeg trengte litt mer muskler. Da jeg kjøpte meg en pakke med myoplex diet med jordebærsmak og sjokoladesmak, forventet jeg at dette skulle smake nogenlunde godt. Gjorde det det? Nei, tvert imot! Dette var noe av det værste ekkleste motbydelige gørret jeg har smakt!  :sick:  :cry: 

Huff så vondt det var. Aldri i livet om jeg gadd å drikke det mer.

Er det noen der ute som drikker proteindrikk og som veit om noe som smaker greit nok?

Har du prøvd "myoplex diet" og likt det, så vil jeg ikke ha råd fra deg takk. Men noen andre? Vil gjerne få i meg litt mer proteiner.

Takk.

 

d8e23c903f73737c823dddc9e3671213.lg.jpg

5125190[/snapback]

 

Designer Whey sjokolade er sinnsykt godt, myye bedre enn f.eks. O'Boy i min munn ihvertfall. Får den på power-up.

Lenke til kommentar
Jeg kan gjerne diskutere videre om dette, så lenge det holdes saklig. Har på følelsen at begge sklei litt ut her, særlig hvis du ser på topicen. Så jeg foreslår heller at noen oppretter en tråd, hvis det er interesse for det så.

5130789[/snapback]

 

For det første har vi aldring diskutert, siden du aldring har kommet med noen argumenter. I din første post kom du med en bastant påstand uten og noen argumenter. Og i din tredje post kom du med den samme påstanden, uten argument. Det eneste som du la tilgrunn var en uttalelse av din kjære mor.

Det er ikke noe grunn til å "diskutere" dette videre siden det høres ut som om du ikke kan noe særlig om dette temaet, siden du bare kan refere til uttalelser av andre uvitende.

 

Tar du 10 gram med protein som har lik biologisk verdi,( Dvs at det er lik oppbygning av aminosyrer og slikt.) er det samme hvor det proteinet kommer fra. Om det er fra kylling eller en proteinshake, er hipp som happ når du får i deg det akkuratt samme. Dermed basta.

 

Men da slår vi en strek for den såkalte "diskusjonen"

 

Men On topic. Som sagt tidligere i tråden her er WheyCooler og Protein Delite kjent for å være to meget gode proteinpulver. Men hvis du blander carbohydrater i proteinshaken synes jeg personlig at den blir mye bedre, får da blir den litt søtere.

Hvis du skal "legge på deg" litt er jo dette en veldig bra løsning for deg.

Lenke til kommentar
Men On topic. Som sagt tidligere i tråden her er WheyCooler og Protein Delite kjent for å være to meget gode proteinpulver. Men hvis du blander carbohydrater i proteinshaken synes jeg personlig at den blir mye bedre, får da blir den litt søtere.

Hvis du skal "legge på deg" litt er jo dette en veldig bra løsning for deg.

5132083[/snapback]

Men pass på, noen karbohydrat tilskudd inneholder store mengder syrer og sukker. Så bruk med måte. Carbo Fuel fra PF f.eks er ikke bra for tennene over lang tid.

Lenke til kommentar
Men On topic. Som sagt tidligere i tråden her er WheyCooler og Protein Delite kjent for å være to meget gode proteinpulver. Men hvis du blander carbohydrater i proteinshaken synes jeg personlig at den blir mye bedre, får da blir den litt søtere.

Hvis du skal "legge på deg" litt er jo dette en veldig bra løsning for deg.

5132083[/snapback]

Men pass på, noen karbohydrat tilskudd inneholder store mengder syrer og sukker. Så bruk med måte. Carbo Fuel fra PF f.eks er ikke bra for tennene over lang tid.

5133719[/snapback]

Ja ja ;) Alt med måte. Personlig bruker jeg dette når jeg skal bulke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare slenge meg på her selv om det er en "gammel" post.

 

1. Til de som påstår proteinpulver har liten eller ingen nytte må virkelig begynne å lese litt om hvordan kroppen er bygget opp. Det er også som sagt proteinpulvet er et kosttilskudd, og dermed ikke en måltidserstatning. Prøver du å bytte ut alt kosthold med proteinpulver vil det trolig gå meget dårlig på mange måter ;)

 

2. Helt personlig syntes jeg ikke proteinpulver smaker så vondt, men nå har jeg trent en god del år og har lært meg å bare helle det i meg uten å smake på det ;) Wheyproteinet fra pf er vel noe av det beste, men det finnes så urolig mye der ute alle bør vel finne ut hva som smaker best :)

 

Siden så mange ramser opp kan jeg jo komme med en vanlig dag for meg:

 

Frokost består av ca 100g havregryn, 4 råe egg, 1 shake med ca 35g proteiner og 35g karbohydrater (carbofuel)

 

- med en gang jeg kommer på jobb spiser jeg 4 brødskiver med proteinfyldig pålegg

- Et par timer etterpå spiser jeg 350-400g kylling

- To timer etterpå tar jeg en oppladningsshake til treninga som består av ca det samme som morgenshaken, men med 5g kreatin i tillegg.

- Etter trening en ny shaken, men ca 2/3 karbohydrater.

 

- med en gang jeg kommer hjem fra trening lager jeg meg middag som består av fett og proteiner (mye kotteletter, kylling osv.)

 

- Til kvelds spiser jeg normalt sett brød eller en pose med pannemix

 

- Rett før jeg legger meg tar jeg en shake weight-gainer for å få en blanding av carbo, protein og litt mer fett.

 

Mellom alle måltider spiser jeg mat her og der for å holde et inntak ca. hver andre time.

 

p.s det er ikke farlig å gå på kreatin i lengre perioder - de siste undersøkelsene viste kroppen ikke sluttet å produsere kroppens naturlige lagre.

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si at kosttilskudd er bra eller dårlig, men svømmetreneren min (10 års trenererfaring og mye kontakt med olympiatoppen) har aldri nevnt ett eneste ord om kosttilskudd. Selvfølgelig snakker han om kosthold, men han sier heller at vi skal spise 15 brødskiver med variert pålegg på daglig (solid frokost, en god lunsj og en del før trening. Youghurt eller liknende kan gjerne erstatte noen skiver.), en solid middag etter trening (eller god tid før trening hvis treningen er sen), samt mellommåltider mellom både lunsj, middag og kvelds, og selvfølgelig en solid kvelds av enten korn eller brødskiver.

 

Vi trener da 6-7 ganger i uken.

 

Edit: Jeg ser at de veldig profesjonelle svømmerene gjerne tar kosttilskudd, men dette er igjen slike som sluker ca. 6 mil i uken (jeg ligger på 3-4 mil) .

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
endrebjorsvik89:

Ikke at jeg bedriver med svømming (det er dog veldig morsomt på hobbybasis), men jeg tror det er en ganske stor forskjell på det og å trene aktivt med vekter med "eneste" mål å bygge en mest mulig imponerende fysikk.

5212533[/snapback]

Meget mulig det ja. Jeg har tatt i en vektstang kun to ganger i hele mitt liv.

Vi driver dog på med en god del styrketrening med kroppen som belastning også (mageøvelser, armhevinger, spensthopp og ryggøvelser).

Lenke til kommentar
Frokost:                200 Havregryn med 300ml lettmelk

Mellom-måltid 1:    2 Brødskiver med 2 egg

Mellom-måltid 2:    200 gram kylling med 100 gram ris

Mellom-måltid 3:    2 Brødskiver med 2 egg

Middag:                  150 Torsk 100 Gram Poteter

Kveldsmat:            1 Brødskive med 1 egg

 

Dette er ganske mye mat, ...

5129260[/snapback]

Mye mat? :ohmy:

 

Ok, det var mange mellommåltider, men den middagen hadde bare gjort meg deprimet. Ferdig med å spise før jeg i det hele tatt har startet...

 

Glad jeg ikke driver med kroppsbygging, slik at jeg kan spise skikkelig i stedet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...