Gå til innhold

Erfaringer med Hostean?


solskogen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fortsatt flere kontoer hos de, da jeg har kunder som har benyttet Hostean.

Det er fortsatt like ille med opplasting, de sier de ikke har problemer selv når det gjelder å laste opp, men jeg har som sagt nå enda flere kontoer hos andre tilbydere, og de er fortsatt DE TREGESTE!!

 

Noe annet som er underlig, er at de nesten alltid klarer å bli infisert av hackere når det er snakk om store hackerangrep i media.

Jeg har fått sidene hacket flere ganger, og det er tom. hacking som er veldig amatørmessig organisert.

 

Jeg skulle ønske de kunne svare her på nytt, og redegjøre for seg hva de har gjort for å forbedre sine tjenester. Når alt kommer til alt, så har de i bunn og grunn et godt tilbud, et solid brukerpanel og gode komponenter, det må bare stilles inn på en annen måte enn det de har gjort til nå. Når det gjelder support, får jeg som regel alltid svar...som regel!

Har jo heldigvis mange mailkontoer, så de er nødt til å lese noen av mailene, hehe.

 

Men som sagt, det er fortsatt en lang vei igjen før jeg kan anbefale de på det varmeste.

 

Så, er det noen som vet om noen SERIØSE webhotell i Norge?

 

Ikke noe småhotell med kun 1 database, safe mode on osv.

Pris er likegyldig, da jeg er avhengig av å kunne tilpasse evt. memory limit, php.ini etc.

Finner ut at det er rimeligere uansett å ha et hotell der man slipper å måtte hacke kildekoder, og vente på support for å få nettløsninger til å fungere.

 

Er det noen som har erfaringer med SirCon og servemyweb.no?

Noen som vet om gode dedikerte servere?

Endret av shadowseeker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Jeg har hatt domene hos Hostean. plutselig en dag så var domenet nede. Di hadde ikke sendt noen beskjed om fornyelse eller faktura. Like greit tenkte jeg da di ALDRI svarer på mail eller support spørsmål.

 

Bestilte meg nytt domene et annet sted, og til min overaskelse lå det en mail i mail boksen min i dag. Den hadde jeg sendt til dem den 18 juni 2007 og i dag er det desember 2007 ! er det faen meg mulig ?

 

Jeg hadde sendt dem en mail om å få oppgradert domenet med mere plass, og nå ja når det jævla domenet mitt er nede, da sender di faen meg en faktura på utvidelse....

 

Har sendt dem 3 mailer på dette nå, jeg kommer til å ta dette videre. For maken til frekkhet skal man faen meg lete lenge etter !

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Liten oppdatering, nå har jeg fått faktura nr 2 fra Hostean på et domene som gikk ned for en stund siden, da han ikke gidda sende en faktura for fornyelse. Har sendt en x antall mailer ikke noe svar, sendt han en melding nå med en klar oppfordring og begynne å lese mail og svare!

 

Skulle ikke tro det er mulig, er han gammel denne karen ?

 

Domentet var eid av en person som nå er død, så da ønsker jeg å få det unnagjort og slettet totalt, nest steg er å kontakte det firmaet som han bruker for å kreve inn pengene på sine falske inkasso krav, går det så langt så anmelder jeg han for svindel, flere som sliter med idioten enda ???

 

 

Heldigvis bare 2 domener hos denne karen, ene er jeg kvitt.....

Endret av webma
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har det virkelig toppet seg. Anbefaler alle som leser dette å ikke velge hostean, på grunnlag av hvordan dette firmaet rett og slett behandler kundene sine på. Jeg har vært kunde hos dem i, jeg vet ikke hvor mange år nå, men denne gangen tar det kaken!!!

 

Hvordan anmelder jeg dem, eller han? Herregud.

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar
Nå har det virkelig toppet seg. Anbefaler alle som leser dette å ikke velge hostean, på grunnlag av hvordan dette firmaet rett og slett behandler kundene sine på. Jeg har vært kunde hos dem i, jeg vet ikke hvor mange år nå, men denne gangen tar det kaken!!!

 

Hvordan anmelder jeg dem, eller han? Herregud.

 

Kunne jo vært greit å fortelle hva som skjer da???

Lenke til kommentar
Nå har det virkelig toppet seg. Anbefaler alle som leser dette å ikke velge hostean, på grunnlag av hvordan dette firmaet rett og slett behandler kundene sine på. Jeg har vært kunde hos dem i, jeg vet ikke hvor mange år nå, men denne gangen tar det kaken!!!

 

Hvordan anmelder jeg dem, eller han? Herregud.

 

Jeg fikk epost fra hostean i dag med bl.a. følgende beskjeder:

 

"Fra og med 1. Mai vil ansvaret for drift og support av Hostean som virksomhet overføres til OnNet AS."

 

"Overgangen fra Hostean til OnNet AS vil ikke medføre noen negative konsekvenser for deg. Snarere tvert i mot. OnNet AS vil videreføre de priser og betingelser du i dag har med Hostean, men neste faktura vil komme fra OnNet AS og ikke Hostean."

 

Er det noen som kjenner til OnNet og/eller har erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

[endret] Sidene mine var nede lenge, og jeg sendte flere mailer til Hostean og OnNet uten svar, men plutselig her en dag kom en e-post fra OnNet (samme som er nevnt av andre i denne tråden), som om ingenting var skjedd og ingen e-poster var mottatt fra meg. Uansett - - lang historie kort; OnNet har nå ordnet opp for meg så langt, og jeg er igjen oppe og går med websidene mine. [/endret]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg tar dette i denne tråden, fremfor å lage en ny tråd.

 

Jeg var kunde hos Hostean i et par år, men sa pretty much opp mitt medlemsskap etter en idiotisk inkassosak. Men problemet mitt har ingenting med det å gjøre. Det gjelder nemlig domenet som hørte til webhotellet mitt.

 

Den 28. mai så kom jeg plutselig ikke inn på mine sider lengre, og jeg tok kontakt med Servage hvor mine nåværende sider ligger, uten at de kunne forklare hva som var problemet. De fortalte at statusen på domenet var endre til "clientHold" av registrar, og jeg måtte kontakt de. Jeg regnet med Hostean var registrar, men etter et raskt WHOIS-søk så viste det seg at Misk.com hadde ansvar for dette. Jeg tok likevel kontakt med Hostean, men fikk da en mail tilbake hvor det ble beskrevet at OnNet hadde tatt over driften av Hosteans kunder:

 

Hei,

OnNet AS har overtatt serverne og alle kundene til Hostean fra og med 2 mai.

Vi finner ikke deg i kunderegisteret vi har mottatt fra Hostean. Hvis du

ønsker å videreføre kundeforholdet med oss trenger vi å få tilsendt følgende

informasjon:

 

Fakturamottaker:

Adresse:

Postnr og sted:

Kontaktperson:

Telefon:

E-postadresse:

Tidspunkt for neste fakturering:

 

Grunnen til at domenet ditt ikke virker skyldes at det ikke er blitt

fornyet. Dette har skjedd fordi vi ikke har noen informasjon om verken deg

eller ditt domenenavn. Så snart jeg mottar forespurt informasjon kan jeg få

ditt domene opp og stå igjen.

 

Med vennlig hilsen

Kjetil Sander

OnNet AS

 

"Jippi", tenkte jeg umiddelbart. De hadde tatt seg bryet med å fjerne meg som kunde, men tenkte ikke over at de hadde selv oppført sin egen e-post på alle postene i WHOIS-databasen på domenet mitt. Ergo ville jeg aldri få beskjed når domenet løp ut.

 

Alt dette forklarte jeg selvfølgelig til denne Kjetil Sander, og jeg forklarte at jeg gjerne "fortsatte" kundeforholdet mitt hos dem, så lenge de kunne få opp sidene innen rimelig tid. Tok samtidig kontakt med Domeneshop og hørte om de kunne gjøre noe, noe som ikke var mulig.

 

Men dagene gikk, jeg fikk ikke kontakt med de. Jeg sendte en ny e-post, uten hell IGJEN. Og igjen. Endelig kom det et svar fra OnNet med en melding fra samme Kjetil Sander, at alle hans mailer hadde kommet tilbake til han, og han svarte meg for aller siste gang.

 

"Jaha...?" tenkte jeg, og svarte på det han spørte om, samtidig som jeg lurte på hvilken e-post han hadde prøvd å tatt kontakt igjennom. Nok en gang er svar fraværende, og på dette tidspunktet prøver jeg å få kontakt via telefon, uten hell.

 

Så her står jeg nå, med et nedlagt firma som er eier av domenet mitt, og et nytt firma som ikke svarer på mail/telefon, og en bunke brukere av nettstedet mitt som er fortvilet og ikke skjønner hva som har skjedd. Samtidig begynte det som bruker å være våre mest aktive periode igjennom hele året, denne uken.

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte, men akkurat nå føler jeg mest for det siste. Jeg har mest lyst til å legge hele siden min på is, og finne på noe annet. Jeg orker ikke dette mer, OnNet/Hostean har rett og slett ødelagt alt for meg. Takk skal de faen meg ha!

 

Om det er noen som har tips til hva jeg skal gjøre, så ta kontakt!

Lenke til kommentar

MartinF, det virker som det samme har skjedd med deg som med meg, med den forskjellen at jeg ikke har fått noen som helst beskjed fra verken Hostean eller OnNet; ikke før eller etter at sidene mine ble borte, og ikke etter at jeg har sendt tre e-poster (med en del dagers mellomrom).

 

Jeg skal selv sjekke om domenet mitt er 'fritt' så jeg kan 'kjøpe det igjen' og plassere det hos domeneshop eller andre som kan anbefales. Men det skulle ikke forundre meg om det samme gjelder for meg som for deg. I mitt tilfelle er det riktignok ikke noen krise, for jeg tjente ikke egentlig penger på det. Men irriterende er det uansett.

 

Noen gode tips har jeg vel desverre ikke, men siden du er avhengig av domenet, må det kanskje kunne gå an å gå via forbrukerombudet? Jeg vet ikke om det er et dumt forslag, men du har vel en 'tvist' gående med OnNet nå egentlig. Vet ikke hvor mye de kan få gjort med det, men... Det funket en gang jeg hadde problemer med WebDeal ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hvis det er et .no-domene skal du stå som administrativ kontakt av domenet. Det er en regel fra Norid. Ta derfor kontakt med Norid og si at din gamle leverandør ulovlig har satt seg selv som administrativ kontakt, og be de om å overføre det til deg.

 

Hvis du har .com-domene er du fucked.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

OnNet AS overtok serverne og alt innholdet på dem 2.mai 2008. OnNet fikk oversendt lister over alle aktive kunder, hvilke domener og webhotell dem hadde. Fra medio april til 1 juni sendte OnNet AS ut 4 forskjellige mail til alle kundene vi fikk opplyst fra Hostean. Her ble det redegjort om overgangen til OnNet og alle som ikke ønsket å være med, fikk beskjed om å sende tilbake den utsendte mailen. Vi ville da slette dem fra våre kundelister og servere.

 

Dessverre har det vist seg i ettertid at vi på langt nær fikk fullstendige og oppdaterte kundelister. Hostean hadde rett og slett ikke oversikt over hvem som fortsatt var aktiv kunde eller ikke. Når våre teknikkere begynner å gå igjennom serverne, som inneholder flere hundre webhotell som ikke lenger er i bruk, oppdaget vi at mange webhotell tilsynelatene fortsatt var i bruk. Vi begynte da å sende ut mail til disse med spørsmål om dette fortsatt var et aktivt nettsted eller ikke. Hvis vi ikke fikk svar innen den oppgitte tidsfristen, ville vi slette webhotellet. De som ønsket å fortsatt beholde webhotellet fikk beskjed om å sende tilbake nødvendige kundeopplysninger til oss, slik at vi fikk registrert dem inn som kunde.

 

Mange valgte dessverre å se bort i fra våre mailer, med det resultat at vi ikke fornyet domenet når det løp ut (vi antok at domenet ikke lenger skulle eksistere, siden vi aldri mottok noe svar fra kunden som who-is databasen sier eier domenet). Alle utløpte domener har imidlertid blitt fornyet/aktivisert igjen innen 24 timer etter at kunden har tatt kontakt med oss og sendt oss de nødvendige kundeopplysningene/fakturainformasjonen vi trenger.

 

De som ikke ønsker å være kunde hos OnNet, men som har et domene liggende hos Hostean kan bestille fjerning av Registrar Lock og be om å få tilsendt deres AuthCode (ERP) ved å gå til:

 

http://www.onnet.no/domenenavn/registrar_lock.asp

 

De som har sendt e-post uten å få svar er de som har sendt e-post til en @hostean.net adresse. Alle som sender en mail til @onnet.no får svar innen 24 timer. Enkelte ganger, rett etter overtagelsen av Hostean, har vi dessverre ikke klart å overholde tidsfristen p.g.a. stor pågang av kundehenvendelser. Andre ganger har vi måtte vente på svar fra TDL registraren, eieren av Hostean eller andre som har gjort at vi ikke har klart å overholde tidsfristen. Dette beklager vi selvfølgelig, men vi snakker her om under 1% av kundehenvendelsene.

 

Jeg skriver dette innlegget fordi jeg ønsker at leserne av dette forumet skal forstå at Hostean ikke var verdens mest veldrevne firma. Informasjonen vi fikk fra Hostean var mangelfull, noe som har resultert i problemer for flere kunder - uten at OnNet kan belastes for disse problemene. Vi gjør vårt beste og kan love at alle tidligere Hostean kunder vil få den servicen, supporten og tjenestene man kan forvente av en profesjonell hosting leverandør, så snart vi har klart å rydde opp i alt rotet etter Hostean.

 

Med vennlig hilsen

Kjetil Sander

OnNet AS

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

... og da lover jeg at jeg har flyttet fra onnet. :p

Jeg trodde ikke en kunde da han sa at de var noe man helst ikke orket å snakke med...men...jeg BLE der som gammel hostean kunde.

Jeg blir og veldig skeptisk når styreformann og supportteam ikke skjønner kundeservice og kaller seg en "vanlig ansatt" ... istedet for å ta fatt i servicedelen for å passe på kundene sine.

 

Det har et kaosnettsted uten like, som svarer nerdete på support, bruker evigheter på å svare, og sidene deres er et salig kaos, eller tjenestene er ikke tilgjengelige.

Et hint: Det hadde tatt tre minutter å skifte hosteanlogoene i grafikkmappen der, så slipper det stå hostean overalt på kundesider, mange blir nok forvirret. ... bare endre utseende på fila, behold navnet...

 

Takk for meg, et halvår der holdt - nå har jeg tre domener hos servetheworld.net, og der har jeg vært i åresvis med andre, og det funker og de SVARER og handler!

Jippi.

:yes:

PUH!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Onnet virker ikke spesielt seriøst. Jeg bestilte webhotell for 5 dager siden. De var flinke med å trekke VISA kortet, og sende en mail om at de snart skulle webhotellet. Siden har jeg ikke hørt noe fra de, tross purremail. De har en "chat with us" på "kundeservice", men der får jeg bare "Sorry, no operators are available at the moment. Please try back later."

 

Kanskje Onnet går samme vei som Hostean??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...