Gå til innhold

Erfaringer med Hostean?


solskogen

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg fortvilet å venter på svar på mailene jeg har sendt dere, Hostean. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ta å inn i grevens lang tid å besvare disse mailene. Da jeg først ble medlem hos dere svarte dere etter max 30 min, de fleste gangene fikk jeg svar etter 5 min, uansett når på døgnet. Håper jeg snart kan få svar, har håp enda! Problemet mitt er at MySql ikke oppretter og connecter til databasen jeg har laget.

 

Hadde vært veldig fint om dere kunne ha fått orden på dette før nyttår.

 

Dere leverer veldig bra, men det kunne blitt bedre, både på MySql og ikke minst på å svare på supporten.

 

Håper dere kan holde det som har blitt sagt nå, krysser fingrene for at dere begynner på "nytt" til nyttår!  :thumbup:

5282212[/snapback]

 

Til alle som har fortvilt over våre ustabile og uforutsigbare support og serverstabilitet kan vi gladelig meddele at våre nye ressurser på kundestøtte og på hardware-fronten har gitt avkastning. Aldri før har vi fått så mye ros både fra gamle og nye kunder!! Vi meldte om drastiske forbedringer tidlig i år og vi har klart å nå disse målene.

 

Ønsker alle en fin sommer!!

6490134[/snapback]

 

Beklager, men dere har fremdeles mye å gjøre for å bli bedre...

 

Jeg prøver å få kontakt med support og får ingen svar. Jeg har sendt en e-post og venter fremdeles for en svar. Jeg har prøvd å sende en fax, men det gikk ikke gjennom. Hvorfor finnes det ingen tel.nr. man kan ringe?

 

Noen har hacket seg inn på hjemmesiden min og det er ikke best reklame du kan få når det står plutselig "Allah er største", osv. på websiden din. Naturligvis får jeg også ingen e-post.

 

Jeg må ha en løsning ganske snart og det er ganske frusterend når man venter timesvis uten å få svar.

 

Mireille

(sorry, for feil i norsk...)

6518343[/snapback]

 

Min server er også hacket, men har fått opp index siden. Ftp virker nå også, men forumet mitt er fremdeles med "allah er størst", og en kjedelig "popsang" fra demses land :p, kunne i det minste rappet litt bedre.

 

Klarer ikke få fikset det :(

 

Er sikker på at det ennå ligger ellementer fra hackerne på hostean serverne..klare til og jallajalla oss igjen.

 

Hans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste om dette i RB idag: SOS Rasisme Hacket.

Lederen er overrasket over at Hostean – nettleverandøren til SOS Rasisme – ikke har bedre rutiner i forhold til et slikt angrep.

 

– Dette ville sannsynligvis ikke skjedd hvis leverandøren hadde fulgt opp sikkerheten skikkelig. De burde hatt en backup klar, og få den opp på en server som ikke er rammet, sier Thorbjørnsen.

 

Han mener SOS Rasisme nå må vurdere å skifte nettleverandør.

Ville byttet jeg og.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Hostean i cirka 2 år nå, og drifter en personlig hjemmeside som anvender php/sql, samt administrative sider og andre ting. I tillegg driftet jeg en klanside basert på PHPNuke fra høsten 2005 til begynnelsen av 2006. Sistnevnte driftes nå av broren min.

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva Hostean gjorde, men i perioden jula 2005 begynte klansiden å gå utrolig tregt. Feilbeskjeder om at siden ikke fikk kontakt med SQL serveren kom opp annet hvert minutt - et tydelig tegn på at webserveren var overbelastet. Kanskje Hostean prøvde å putte for mange kunder inn på en og samme serveren.

 

Da jeg forespurte Hostean om dette var svaret at klansiden min tok for mye ressurser av serveren, og jeg ble bedt om å feilsøke siden etter infinite loops, og lignende. Dette var rett og slett elendig support fra Hostean og de prøvde å dytte ansvaret over på meg, selv om feilen åpenbart lå hos dem.

 

Etter cirka to-tre uker uten å fikse problemet, oppgraderte Hostean serverne sine. Fikk blant annet mail fra dem om at de hadde dobblet rammen, og jeg merket at klansiden kjørte som normalt igjen.

 

Jeg opplevde som mange andre kunder, at min personlige hjemmeside hadde blitt hacket av arabiske ekstremister. De hadde fjernet alle bildene mine fra en mappe (som jeg hindret directory listing i) og satt inn en index-side med arabisk propaganda.

 

Nå hadde jeg ingen problemer med dette, siden den personlige hjemmesiden min er av liten/mellomstor størrelse, og jeg har backuper slengt rundt lokalt på alle harddiskene mine, og jeg kunne lett laste opp bildene igjen. Men, jeg skjønner godt at firmaer med store sider har behov for en enda større grad av sikkerhet, samt at Hostean burde ha ta sikre backups av server-innholdet sitt ved jevne mellomrom.

 

Det stemmer at Hostean forbedret driftsmeldingene sine over jul/over nyåret. Som eksempel kan jeg nevne mailen jeg fikk fra Hostean i dag da jeg mistet kontakten med min personlige hjemmeside:

NORSK:

Det er for tiden noe ustabilitet på denne serveren som skyldes problemer med en av diskene. Vi vil trolig bytte ut denne så snart som mulig og vil med dette varsle om at kort nedetid kan forekomme.

ENGLISH:

The server is currently somewhat unstable as we are experiencing problems with one of the disks. We will most likely replace that disk as soon as possible, so some momentary downtime may occur.

Uheldigvis tok det flere dager før disken var blitt erstattet og hjemmesiden funket som forventet.

 

Det har også forundret meg hvorfor det er pris- og andre forskjellen på pakke-tilbudene på de to websidene til Hostean (.com og .net).

 

Til slutt vil jeg bare henvise til en nyere post angående supporten til Hostean: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7038889

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Har selv benyttet hostean i ca to år, men har også erfaringer med flere andre webhotell, da jeg drifter mange sider.

 

Ved nettsider som ikke trenger så mye memory_limit (8mb), og kan leve med safe mode_on, benytter jeg hovedsaklig web10.nu.

 

De er kjempdyktige, man får som oftest kjapt svar på mail, de opplyser om evt nedetid, man får mail hvis det er endringer som kommer osv.

 

Det som er leit, er at man ikke kan benytte de til webbutikker etc, da man må endre en del pga safe_mode on.

 

Hostean er den desidert TREGESTE serveren jeg har opplevd.

Ja, jeg har sendt mail, ringt osv OG fått svar ;)

Men, noe de ikke har ordnet opp i er FTP.

Å laste opp en Joomla, osCommerce, etc til deres servere er et helvete.

På web10 bruker jeg ca 18 min, på hostean bruker jeg over 1 time.

Det er TO grunner til det.

 

1. Det er tidenes tregeste oppkobling mot deres servere.

(vet ikke hva de har stilt inn på , men har prøvd å laste opp fra flere maskiner, steder osv)

 

2. Tilkoblingen til serverene deres bryter ALLTID når jeg laster opp et stort program, eller bare noen patetiske små .png bilder.

 

Veldig frustrerende, da jeg må belage meg på å bruke dobbelt så lang tid på å oppgradere program, lewgge inn nye bilder, filer osv på Hostean-kontoene.

 

De har store pakker, men det har også web10.

 

Fordelen med Hostean er at de har Cpanel, da det er lettere å tilpasse mye her, mail, backup osv.

Benytter selv ikke Fantastico, da det kan gi litt problemer med å installere programmer akuratt slik man ønsker det.

 

Har noen erfaringer med treg opplasting til Hostean, de sier at det bare er jeg som klager på dette, og at ingen andre har nevnt noe om det før.

Ettersom jeg benytter flere andre webhotell i tillegg til de overnevnte, har jeg aldri opplevd så treg opplasting og så mange brudd på linja til deres servere.

 

Har noen et tips til et godt norsk webhotell som har safe_mode off og raske linjer?

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail med et spørsmål til [email protected] for en uke siden, og har enda ikke fått svar. Support-avdelingen er ok, men personene som tar seg av Domene- og Fornyelse-avdelingene er rett og slett ikke-eksisterende må jeg si.

 

shadowseeker, enig med det der. Jeg prøve å laste opp en 20MB fil i dag, forbindelsen ble avbrudt hvert minutt (tok meg 8 min). :nei:

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+897128379

Enig i anklagene, Hostean er definitivt det web-selskapet med verst service i historien. Har sendt mail nesten hver dag til dem, prøvd å ringe dem, ingen svar.

 

Anbefaler alle å finne seg et nytt sted for web-hosting, selv om Hostean har lave priser, så er de elendige hvis du trenger hjelp av noe slag.

Lenke til kommentar

De er en gjeng med furp**te drittsekker. Du skal seriøst lete lenge etter noe som er så innmari dårlig som Hostean. Og at faktisk folk kjøpe hos de er dumt.

 

En kompis bestillte hos de. Og jeg sa til han at han skulle avbestille med en gang. Og han sendte de en mail. Men til forakt, svarte de hverken og sendte inkasso.. Faen ta de assa..

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+897128379

Vi må finne noen som bor på Eidsvoll, som kan gå til kontoret og klage! Har begynt å ringe daglig, men de tar ikke telefonen heller, nå er de rimelig like før jeg ringer TV2-hjelper deg eller rett og slett saksøker.

Lenke til kommentar

Hmm - jeg har Hostean, og har tidligere vært så misfornøyd som dere (spesielt pga høy serverbelasting/nedetid på sql server). Men de siste 2 mnd, virker det som om noe har skjedd. Kan være at alle de misfornøyde har stukket av, slik at det er mere juice til meg som er igjen :p

 

De fortjener kanskje pepper, men jeg må faktisk si at de den siste tiden har fungert ganske bra til å være så billig (jeg er av den oppfatning at du får det du betaler for). De har faktisk også økt til 500 mb på det laveste hotellet (jeg fant det tilfeldigvis ut når jeg surfet sidene deres forleden).

Lenke til kommentar
Tro meg, de fortjener all pepper. Du skal lete lenge etter verre kunderservice. Eller, du har ikke kundeservice..

 

Birger :)

7050049[/snapback]

Kanskje jeg er positiv fordi jeg ikke har trengt kundeservice. Får håpe jeg aldri trenger det da, hvis det er slik at den er totalt fraværende. Kan bare uttale meg om selve hostingen, og den har bedret seg i det siste - og jeg får det jeg føler jeg betaler for. Forventer egentlig ikke fyrverkeri for en tier i mnd :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har det kommet til det punktet du har trengt å kontakte de eller?

7210768[/snapback]

Nope. Har hatt dem i 2 år, trenge noe kundeservice i starten , og da fikk jeg jo svar etterhvert. Siden det er det eneste ankepunktet jeg har hatt høy serverbelastning som gjør sql baserte sider treige. Men som sagt, de siste mnd har det bedret seg enormt, og det er ikke mange ganger jeg ser at siden min bruker over 2 sek og loade, som regel er det godt under 1 sek - og det er en god forbedring siden "gamle dager" når det av og til tok mellom 10 og 20 sek (da vurderte jeg og skifte leverandør). Men sånn som det går nå, er jeg helt fornøyd med Hostean.

 

Edit :Hvis du ser nedest på nettsiden min, står det tid på sidelasting, akkurat nå er den:

Page Load Statistics: 0.406 Seconds | 108 Queries

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
Jeg kan bare si deg enkelt og greit hva som er grunnen til at serverne til Hostean nå ikke har høy serverbelastning lengre: de har tapt mange kunder :p

7214952[/snapback]

Og akkurat det gjør meg ingenting så lenge det blir bra for meg. Hvis det fortsetter sånn ender jeg opp med en server som er "dedikert" og det for en tier pr mnd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...