Gå til innhold

Er skjermkortet mitt ødelagt, eller det noe annet?


bebbetufs

Anbefalte innlegg

Har nettop oppgradert maskinen min, og har stort sett bare hatt problemer etter det. Har ikke engang fått testet mitt nye 6800GT kort før det ikke virker lengre. Eller i alle fall tror jeg at det er det som ikke virker....

 

Jeg var så uheldig at jeg knakk av en kondensator, som var enormt dårlig loddet. Jeg har loddet den på igjen, og kortet virket prikkfritt etter det. Så i dag hadde maksinen låst seg mens jeg var borte. Restartet og nå er hele bildet dekket av hvite prikker. Det er ikke mulig å lese noe eller se noe lenger. Det er ikke et driverproblem, for det er slik hele tiden og jeg kommer ikke lenger inn i windows.

 

Er det mulig at dette kan skyldes noe annet en kortet? Eller kan jeg være rimelig sikker på at det er kortet som er busted og bare å gå å kjøpe et nytt kort? Jeg er ikke hypp på å bruke 2500.- på nytt kort dersom det er HK eller noe annet som er ødelagt!

 

Jeg har vannkjøling på det, det er ikke lenger kjøling på minnet, kan dette ha noe å si? Artifacts'ene ser ut slik som mitt Radeon 9700 gjorde når jeg overklokket minnet for mye!

 

Råd mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tatt av orginal kjøling på skjermkortet? er det sånn å forstå?

I så fall kan det være at du har skrapt borti en eller flere av minnemodulene på kortet. Var det som skjedde med meg. Kan du komme deg inn i bios og alt sånt uten at det kommer prikker? eller er det prikker med en gang du starter maskinen?

Lenke til kommentar

Har tatt av originalkjøler og satt på vannkjølingsblokk.

I tillegg har jeg loddet på en kondensator som datt av.

Tror kanskje det er dårlig kontakt der, for jeg bøyde litt på den og etter at maskinen hadde stått av en times tid mens jeg gikk rundt og forbannet livet så virker det igjen.

 

Tror ikke det er statisk det er snakk om. Jeg har både antistatisk matte og armbånd som jeg alltid bruker.

 

Men, så lenge det virker så er det bare fryd og gammen...................... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...