Gå til innhold

XFX 7800GT eller ASUS GTX?


Enthralled

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Om jeg tenker på stillhet, er det noen som da kan si hvilket kort (GT/GTX og produsent) som ER det mest stillegående?

 

Takker for alle svar. :)

 

Mvh Audun Hagen

5112302[/snapback]

 

 

vet du jeg leste en rewiev HER og de kjørte en fanmate på 6800 gt. da kan dette også gjøres på 7800 serien også, den er vel kaldere enn 6800 så vidt jeg har skjønnt.

 

oftopic: fin artikkel og fin shuttle for lyd-alergikere :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk, som du ser har jeg allerede en Shuttle. Og de viftene den har klarer jeg meg helt fint med, det som er ille er skjermkortet jeg har, et Sapphire x800xl "Ultimate", det bråker helt ekstremt. (tro det eller ei, men mitt x800xt har et hekt fint nivå).

 

Derfor lurer jeg på hvilket kort jeg skal velge. For slik jeg har det nå vil jeg ikke ha det.

 

Men er det gjort en dB test mellom GT/GTX?

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Slik ja, hehe. Det var slett ikke dumt det med fanmate. Det eneste jeg da er skeptisk til er da varmen, for med en shuttles størrelse blir det varmt. (bare å stikke hånda bak og kjenne det :p). Derfor er det jeg lurer på hvilket av kortene som er mest lydvennlige "stock". Men jeg skal tenke på det med fanmate altså :hmm:

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

De av dere som kjører 1280x1024 med alt av eyecandy på i F.E.A.R, og som fortsatt opplever en bra framerate: Har dere tilfeldigvis aktivert "pixel doubling"?

 

Jeg har nemlig lest poster tidligere der folk har aktivert denne uten å tenke over hva den gjør, i den tro at den gjør noe positivt med grafikken rent utseendemessig sett.

 

Det den gjør, så vidt jeg har forstått i allefall, er å redusere antall punkter som skal beregnes til en fjerdedel (slik at man i praksis får en oppløsning på 640x512, men at punktene så dobles i bredden og høyden for å strekke dem ut over hele skjermen i 1280x1024), noe som naturlig nok øker frameraten en del totalt sett.

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig jeg forklarte litt dårlig hva jeg mente her, men kort fortalt gjør "pixel doubling" at frameraten går opp, mens bildekvaliteten går ned. Derfor vil jeg si det på en måte er "juks" å ha den aktivert når man sammenlikner framerates, siden man nesten likegodt kunne godt ned tilsvarende mye i oppløsning for å oppnå samme resultat.

 

Men det er vel også det som er problemet med å sammenlikne framerates mellom PCer basert på et spill med såpass mange innstillingsmuligheter, da det kan være vanskelig å vite om alle har samme innstillinger når de måler frameraten sin.

Lenke til kommentar
Ja, det er mulig jeg forklarte litt dårlig hva jeg mente her, men kort fortalt gjør "pixel doubling" at frameraten går opp, mens bildekvaliteten går ned. Derfor vil jeg si det på en måte er "juks" å ha den aktivert når man sammenlikner framerates, siden man nesten likegodt kunne godt ned tilsvarende mye i oppløsning for å oppnå samme resultat.

 

Men det er vel også det som er problemet med å sammenlikne framerates mellom PCer basert på et spill med såpass mange innstillingsmuligheter, da det kan være vanskelig å vite om alle har samme innstillinger når de måler frameraten sin.

5112960[/snapback]

 

Ta og sjekke hva forskjellige oppsett i fear klarer i denne tråden her:

F.e.a.r tester

Lenke til kommentar

Med bruk av vsync måtte jeg senke oppløsningen til 15**x8** (der omkring) og skru av AA helt for at det skulle gå tålig greit. AF har jeg satt til 8x quality (se spec i profilen min). Tearingen i dette spillet er for ille til å spille uten vsync for min del, spesiellt med tanke på lyseffektene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Bra diskusjon det her jah...

Men så lurer jeg på om, hvis man har følgende oppsett:

- AMD Athlon X2 4400+

- ASUS A8N32-SLI Deluxe

- OCZ Platinum 2048MB 2-3-2-5

Hva kan man forvente seg av poeng i 3DMark05 med XFX GeForce 7800GT / ASUS GeForce 7800GTX?

Tenker å regne ut pris per poeng :roll:

 

Og... Hva kommer GeForce 7800 512MB til å koste? Hvordan blir ytelsen på det? Vil det være verdt å sprenge et allerede helsprengt grafikkortbudsjett enda mer for å få det?

Lenke til kommentar
Hva kan man forvente seg av poeng i 3DMark05 med XFX GeForce 7800GT / ASUS GeForce 7800GTX?

Tenker å regne ut pris per poeng :roll:

5118552[/snapback]

 

Pris per poeng, faktisk. Du har åpenbart skjønt tegninga...

 

Du bare kjøper et 7800GT eller 7800GTX etter hva lommeboka sier. Begge er kjempegode kort. Merke har ingen betydning, med mindre det er en dyr "spesialversjon" med håndplukket minne som er overklokket fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...