Gå til innhold

Lefdal, nettverk og det å selge sand i Sahara


Anbefalte innlegg

Altså.. jeg mener nå de må stå inne for de produktene de fører, ikke ta inn billig skvip for å få folk inn i butikkene for deretter å si at produktet ikke er bra og selge kunder et annet

5109273[/snapback]

 

De tar inn disse billige dritt-produktene med høy fortjeneste og selger til de kundene som har lest på HW.no at selgere hos Elkjøp og Lefdal kun prøver å lure deg til å kjøpe noe dyrere for å tjene mere ;)

 

TopCom har en veldig høy feilrate, og er ganske enkelt et billigprodukt for de som tenker pris framfor kvalitet. For en kunde som ikke har peiling, og ikke er i stand til å feilsøke selv, ville jeg aldri anbefalt et produkt i den klassen.

6087495[/snapback]

 

 

Jepp. Hvorfor tror dere at butikkene tar dem tilbake automatisk uten spørsmål egentlig? HØY feilrate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gikk forbi en selger og en kunde på Lefdal Alnabru her om dagen.

Overhørte at samtalen dreide seg om valg av trådløse routere.

Kvinnen hadde tydeligvis ikke noe peiling, men ville ha trådløs nettverk.

 

Så hva skjer ? Selgeren vil ikke selge henne den billigste routeren (TOPCOM) fordi det ikke er bra nok kvalitetsmessig. Hæ?

 

Har selv brukt en slik router i 1 år og den fungerer perfekt (i motsetning til min forrige D-link).  Nå har jeg bestilt en ny til en annen leilighet og jeg er sikker på at jeg blir like fornøyd.

 

Her tror jeg selgeren bare forsøker å tjene mer i provisjon.

(ble litt irritert, men sa ingenting)

5102972[/snapback]

Det er nok IKKE riktig hva du påstår nå.. Selgere er alltid sånn, ikke bare på Lefdal, men også Expert og andre konkurrenter.. Det er ikke sikkert at D-Link rounteren gir større kjøps-utbytte enn TopCom-routeren.. Har taushetsplikt, så jeg kan desverre ikke uttale meg direkte om akkurat dette tilfelle.. ;)

6085063[/snapback]

 

 

Ikke enig med Mr ThePatrion her nei :nei::nei::nei: ...

 

Som kunde ser man godt hvor ulik strategi de ulike kjedene har. Javisst, folk er folk, og selgere hos Lefdal og Siba f.eks. er nok ofte like de, men det er andre ting som også spiller inn. Det kan være selgerens egen erfaring med routeren, kanskje har har dårlig erfaring med D-link routeren, kanskje han vet at D-link routeren er bedre å sette opp, kanskje han vet at slik kunden har konfigurert sitt oppsett så vil D-link passe bedre. ThePatrion trenger ikke svartmale alle !

6097743[/snapback]

Når trådstarter sier at det og det produktet er bedre enn det andre, og koster mer, vil ikke det si at Lefdal tjener mer penger på å selge et dyrere produkt!

 

Det var det jeg sa, svartmalte ingen..

Lenke til kommentar

Jeg har D-Link hos pappa, og TopCom hos mamma, merker ingen STOR forskjell, kvaliteten er ca. lik her for meg..

 

Nå vet ikke jeg den eksakte prisen på disse to produktene (D-Link er vel hakket dyrere), men som sagt: Lefdal trenger ikke få større utbytte prismessig ved salg av D-Link i forhold til TopCom.. Avhenger av MANGE forskjellige ting, som f.eks produsent.. ;)

Lenke til kommentar

du kan få mange slike bullshit-forklaringer. For å ta noe litt off topic: Jeg jobber på en Jernia-butikk hvor vi selger støvsugerposer. Disse blir laget av en tredjepart og er av et annet materiale enn de originale Miele-posene som er av et eller annet stoff-produkt. Her om dagen fikk jeg en mannlig kunde som hadde blitt sendt fra øverste hold for å bytte tilbake disse posene. Dette fordi de ikke var av samme materieale som de originale Mile-posene. Jeg prøvde å forklare han at det ikke var noen forskjell på de originale Mile-posene og de han hadde kjøpt. Det endte med at han ringte en Elkjøp (som har originale Miele-poser) og spurte om hva forskjellen var. Det eneste svaret han fikk var at de originale posene "var mye bedre kvalitet". Vedkommende kunne derimot ikke forklare hva som gjorde at de var bedre kvalitet...

 

Som butikkansatt vet jeg at en ikke skal stole på det en blir fortalt i butikken. Det er stor sansynlighet for at noen bullshitter deg...

Lenke til kommentar

er enig med at butikken ikke skulle føre jalla produkter, men dette er et fenomen som finnes i absolutt alle butikker (uansett type butikk)

 

Går jeg til innkjøp av trådløst nettverk legger jeg gjerne litt mer penger enn 400kr da jeg har stor erfaring med at billig produkter på dette området ikke alltid er gunstig.

Lenke til kommentar
du kan få mange slike bullshit-forklaringer. For å ta noe litt off topic: Jeg jobber på en Jernia-butikk hvor vi selger støvsugerposer. Disse blir laget av en tredjepart og er av et annet materiale enn de originale Miele-posene som er av et eller annet stoff-produkt. Her om dagen fikk jeg en mannlig kunde som hadde blitt sendt fra øverste hold for å bytte tilbake disse posene. Dette fordi de ikke var av samme materieale som de originale Mile-posene. Jeg prøvde å forklare han at det ikke var noen forskjell på de originale Mile-posene og de han hadde kjøpt. Det endte med at han ringte en Elkjøp (som har originale Miele-poser) og spurte om hva forskjellen var. Det eneste svaret han fikk var at de originale posene "var mye bedre kvalitet". Vedkommende kunne derimot ikke forklare hva som gjorde at de var bedre kvalitet...

 

Som butikkansatt vet jeg at en ikke skal stole på det en blir fortalt i butikken. Det er stor sansynlighet for at noen bullshitter deg...

6101201[/snapback]

 

 

det er greit nok å ikke stole på butikkansatt. Men det forandrer ikke det faktum at Topcom er og blir ett møkkaprodukt når det gjelder trådløst. feilprosenten er rimelig høy..

Lenke til kommentar
Som butikkansatt vet jeg at en ikke skal stole på det en blir fortalt i butikken. Det er stor sansynlighet for at noen bullshitter deg...

6101201[/snapback]

 

En god selger kommer ikke med bullshit, men unngår bare de negative sidene ved et produkt.

 

Men det er en grunn til at vi har et standardspørsmål hver gang noen har fått en telefon om problemer med å koble seg til trådløse nettverk:

Er det D-Link eller Topcom de bruker?
Lenke til kommentar
En god selger kommer ikke med bullshit, men unngår bare de negative sidene ved et produkt.

 

 

så når en kunde spør deg "Når du bruker dette produktet så...." så forteller du selvfølgelig at du ikke har peiling på hvordan det er å bruke produktet etter at du har sagt hvor fantastisk det.... as if...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...