Gå til innhold

Veldig lav fps i cs s.. hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. etter ca et halvt år uten spilling tenke jeg å prøve å få"begynt" igjen.. netopp formatert pc en og lagt inn nyeste driver osv.. alt er på plass;) legger inn steam, fixer acount på "Catch" og ja prøver lykken;) siden jeg har hatt store problemer med fps en så setter jeg instillingene på. 1024x768.. moddel: på medium og skygger på medium. alt annet på high.. 0 aa og 0af.. på stress testen fikk jeg 52fps.. noe jeg syns var lite.. men når jeg joiner en server og spiller ligger fps en en mellom 0-50.. hopper opp og ned som en hare.. men ligger på rundt 30fps noe som er veldig lavt.. har ikke nyeste hw men skulle klare mer.. :hrm:

hw:

AMD Athlon xp2600+(

1024mb ram(333mhz)

og et XFX Geforce 6600GT...

hva i huleste kan jeg gjøre får å få opp fps en.. går jo ikke å spille sånn.. er foresten ikke noen forskjell på om jeg har alt på max laveste oppløsning eller alt på low og høyeste oppløsning :whistle:

please help!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå musestille og stirr på en vegg, og kun veggen, og se om FPS-en holder seg stabil da. Merk deg også hvor høy den er.

Deretter rister du masse på musa osv, mens du ser på veggen. Observér FPS-en da også. Sjekk om du dropper.

Post resultater her.

Daniel :)

Skrevet (endret)
Stå musestille og stirr på en vegg, og kun veggen, og se om FPS-en holder seg stabil da. Merk deg også hvor høy den er.

Deretter rister du masse på musa osv, mens du ser på veggen. Observér FPS-en da også. Sjekk om du dropper.

Har også problemer med fps i cs, og tok denne "testen"....

Når jeg står rolig, har jeg 99-100 fps, men med engang jeg rører på meg, går fps'en ned til 50-70, enkelte ganger 30-50. På enkelt maps har jeg aldri høyere enn 30 fps...

Kort: X850XT

Driver: Catalyst 5.10

HK: MSI K8N Neo2-FX (med nyeste bios)

CPU: AMD Athlon 64 3500+

Rates i CS:

rate 25000

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 101

fps_max 100

noen som har noen tips?

mvh

Pantera

Endret av Pantera
Skrevet

Har også problemer med fps i cs, og tok denne "testen"....

Når jeg står rolig, har jeg 99-100 fps, men med engang jeg rører på meg, går fps'en ned til 50-70, enkelte ganger 30-50. På enkelt maps har jeg aldri høyere enn 30 fps...

Kort: X850XT

Driver: Catalyst 5.10

HK: MSI K8N Neo2-FX (med nyeste bios)

CPU: AMD Athlon 64 3500+

Rates i CS:

rate 25000

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 101

fps_max 100

noen som har noen tips?

mvh

Pantera

5104394[/snapback]

Prøv andre drivere. Når FPS-en ikke dropper uten provokasjon, kan du i alle fall konkludere med at det ikke er noe dritt som kjører i bakgrunnen (typ spionvare osv). Prøv også å kjøre en helt standard config, og sjekk at du kjører OpenGL-modus, og ikke programvaremodus.

Daniel :)

Skrevet

etter å ha fiksa på "cl uppdaterate og rate er det ikke noen forskjell...

har hatt dette problemet helt siden jeg fikk spillet får ca et år siden men ga opp alt for fort.. har prøvd 5-6 foskjellige skjermdrivere oppgjennom tiden så er ikke det..

gikk mye galttere med mitt gamlte radeon 9600 256mb.. og da må det være "skjermkortet" som skaper trøbbel...

gjorde som en sa: se inn i veggen og da lå fps en på ca 40-50... og når jeg beveger meg "går vanlig" er den nede i 20-30 :thumbdown: er med andre ord umulig å spille... begynner å bli ganske frustrert nå :mad:

ps. i stress testen får jeg 43fps...

• 2 uker senere...
Skrevet
Spill cs 1.6 i stedet, 10 ganger bedre og mindre krevende.

5132160[/snapback]

kjempe fint at du er seriøst og hjelper med dit bete--- :mad:

er det ingen som veit noe? noen "patch" eller "fix" man kan laste ned? det må da være noe?.... er ganske desperat nå!

Skrevet

spiller du standard maps?

mange av mapsa mine til 1.6 får meg til å kjøre ned i 2 fps :p

sjekk for virus spyware og adware oxo.

kan gjerne være noe galt med linja di.

får ikke problemet helt inn fordi det er litt tåkete for meg nå men det får være.

også kan du prøve å sjekke litt rundt på steam-sida. har funket i 80% av ime tilfeller.

Skrevet
spiller du standard maps?

mange av mapsa mine til 1.6 får meg til å kjøre ned i 2 fps :p

sjekk for virus spyware og adware oxo.

kan gjerne være noe galt med linja di.

får ikke problemet helt inn fordi det er litt tåkete for meg nå men det får være.

også kan du prøve å sjekke litt rundt på steam-sida. har funket i 80% av ime tilfeller.

5197274[/snapback]

er på orginale maps :cry: . pc en er 100% spyware, virus fri. og er ikke noe som treger ned.. kun css og hl2 etc jeg har problemer med!

når det gjelder linja så er det nokk ikke den heller.. er samma hvis jeg prøver mt booter(lan)..

Skrevet

Karnkje memory leak. Noe som er svært ofte på cracket spill, men som også kan fremkomme på kjøpte spill (f.eks bf2) Hvis du har mulighet så kan jo du prøve med litt mer minne. :hmm:

Har 2048mb ram og 6800GT og det flyter med et snitt på 110 fps sånn generelt i normale maps.Men siden det er skjermkortet som gjør det, så har jeg ikke peil på hva somn kan være feil.

Skrevet
Beste tipset mitt hadde vært å lagre film og mp3 mappen din.

Formater og legg inn alle drivere på nytt.

5197622[/snapback]

hei.. etter ca et halvt år uten spilling tenke jeg å prøve å få"begynt" igjen.. netopp formatert pc en og lagt inn nyeste driver osv.. alt er på plass;)

5101522[/snapback]

Skrevet

Løsningen for meg var å rett og slett fjerne Steam, og alle gcf-filene, for så å installere alt på nytt igjen. Og nå har jeg 100 fps konstant. Plutselig ble det morsomt å spille CS igjen.....

mvh

Pantera

Skrevet

oi nå hadde det kommet masse svar her ;)

det er nå snart et år siden jeg fikk "geforce 6600gt" kortet mitt.. og siden jeg fikk det har eg byttet hdd, formatert kanskje 5 ganger, bytta kabinett 2 ganger, nytt lyd kort..,, prøvd minst 10 forsjkellige drivere osv(sånt man gjør over et år).. og har instalert hl2/steam en rekke ganger. og blir like skuffa vær gang:(

så tviler på at det hjelper å fjerne steam mappa igjen... jeg er SIKKER på at det må være noe med skjermkortet.. siden dette skjedde etter at jeg fikk geforce 6600gt kortet.. :thumbdown:

Skrevet

Prøv skjermkortet i en annen pc, og installer Steam der og prøv. Er det samme problem der, så tyder ting på at skjermkortet er problemet. Evt. prøv et annet skjermkort i den pc'en du har problemer med.....

mvh

Pantera

Skrevet

takk for svar alle sammen;) det siste har jeg liten mulighetfor.. så venter til jeg skal ha ny pc jeg;) regner med å anskaffe meg et litt mer"moderne" system til mars/april... så.... den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :p

et bilde som viser problemet.. her spiller jeg med"3" booter, og har alt på lavest grafikk.... :hrm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...