Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spurte også to stk der i dag. Han ene sa de var nå kommet i leverandørenes prislister, og da ville det normalt ta 1,5-2 uker før de når butikkene. En annen der sa mai når jeg spurte litt etterpå. Skal også sies han jeg spurte sist sa at N80 og 6280 hadde lik skjerm også.. utrolig men sant.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg var også på elektrofil messa. Selv om jeg har sett 100vis av bilder og video av N80 før, ble jeg overasket over hvor liten den var. Spesielt når jeg fikk holde den og sammenlignet den med min 6600. Den er MYE mindre enn 6600! Mobilen var avslått så jeg fikk ikke testet kameraet eller menyene. Men menyene på N91 var raske og fungerte utmerket.

 

Tok noen bilder hvis noen vil se. Dette er 6600 kvalitet så ikke så utrolig bra at det gjør no. I tillegg var ikke lysforholdene akkurat ideelle. Men det er bedre enn ingenting, ikke sant?

 

N90, N80 og N70:

bilde0481fp.jpg

 

N71, N80 og N91:

bilde0495qi.jpg

 

Tok også noen 1,3MP bilder (bittelitt bedre kvalitet)

(2) N80: http://img385.imageshack.us/img385/701/image138bb.jpg

E60, E70 og (3) E61: http://img341.imageshack.us/img341/1672/image129dq.jpg

N80, N91 og N71: http://img99.imageshack.us/img99/3381/image147yp.jpg

 

I tillegg tok jeg 2 videoer men de er vel så godt som ubrukelige i den kvaliteten og oppløsningen. Uploader allikevel... Bare for gøy. Det er en der jeg ser på N91 og en annen som hvis ikke annet kan brukes til å sammenligne størrelsene på telefonene. Ekstremt dårlig kvalitet... så se den i et lite vindu.

http://rapidshare.de/files/16958088/elektrofil.zip.html

 

Å tro at den skulle komme 31. mars var isåfall å tro på julenissen. :p Kjenner man mobilmarkedet litt og vet hvordan det fungerer etter noen år skjønner man fort at det er helt umulig at mobilen kunne ha kommet da. :p

5844439[/snapback]

Nei, fordi det var bare noen veldig få utvalgte butikker som sa de skulle få den 31 mars. Og i tillegg skulle de bare få noen veldig få enheter. Det er mulig dette er nyheter for deg, men N80 er helt ferdig nå, og det har den vært en stund alt. Hvis den skulle komme i stort antall i slutten av april er det absolutt ikke usannsynlig at noen butikker skulle få et lite antall enheter i begynnelsen av april.

Lenke til kommentar
Nei, fordi det var bare noen veldig få utvalgte butikker som sa de skulle få den 31 mars. Og i tillegg skulle de bare få noen veldig få enheter. Det er mulig dette er nyheter for deg, men N80 er helt ferdig nå, og det har den vært en stund alt. Hvis den skulle komme i stort antall i slutten av april er det absolutt ikke usannsynlig at noen butikker skulle få et lite antall enheter i begynnelsen av april
.

 

N80 har vært ferdig en stund...

Det er ikke helt sant, faktisk har bilde kvaliteten til kameraet - helt opptil nå vært elendig, det er først de siste ukene at det har kommet på plass.

;)

Mai/Juni er det siste jeg har hørt, og da blir det neppe før Juni. ;)

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
N80 har vært ferdig en stund...

Det er ikke helt sant, faktisk har bilde kvaliteten til kameraet - helt opptil nå vært elendig, det er først de siste ukene at det har kommet på plass.

;)

Mai/Juni er det siste jeg har hørt, og da blir det neppe før Juni. ;)

5850737[/snapback]

Riktig! :thumbup:

Lenke til kommentar
N80 har sikkert kommet til flere land, men det er det at norge blir prioritert sist. 6680 som nesten nettopp har kommet til norge har vært i sverige i 4-5 måneder.

5854437[/snapback]

Er dette tull?

 

Nokia pleier sjelden å nedprioritere Norge. Da er det i så fall først og fremst på grunn av operatøravtaler, f.eks. med 6280 og 3. Men det rammet alle land uten 3, ikke bare norge.

 

Og nei. 6680 har vært i norge i ca. et år.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
okei da ;) Det jeg prøvde å illustrere var hvertfall at Norge ikke står øverst på Nokia's liste :) Synd, da norge er et land hvor Nokia selger godt :yes:

5855113[/snapback]

Forsto det. Og jeg ville bare få frem at jeg var uenig. Nokia pleier ikke å nedprioritere Norge. I hvert fall ikke etter min erfaring.

Lenke til kommentar
okei da ;) Det jeg prøvde å illustrere var hvertfall at Norge ikke står øverst på Nokia's liste :) Synd, da norge er et land hvor Nokia selger godt :yes:

5855113[/snapback]

Har vel ikke noen følelse av at Norge er nedprioritert av Nokia. Ligger vel omtrent på lik linje med andre land.

 

Når det er sagt så selger Nokia bra i Norge ja, men vi er bare 4-5 mill. mennesker her da. Så hva er best av å selge bra i Norge eller dårlig i f.eks. Kina med 1,3 milliarder innbyggere? Selv med dårlig salg i Kina vil de jo sikkert selga 100 ganger mer der enn i topplandet Norge. ;) Bare som eksempel da...

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det: N90 kom nesten 3 uker senere i Tyskland enn i Norge (kjøpte min i Norge i starten av mai og reiste deretter hjem til Tyskland hvor folk ble misunnelig fordi at den kom ikke før slutten av mai :p ) --- Tyskland har vel over 80 millioner innbyggere :cool: .

 

Xonio.com tror forresten at mobilen kommer i slutten av April (ca. 24.04) til Tyskland, Østerike og Sveits.... Nokia i Tyskland sier at den kommer samtidig til ALLE land ... spennende :yes:

Lenke til kommentar

Har noen funnet ut hvilken prosessor det er i N80?

 

Har hørt/sett at den har:

v1 devices (7650, 3650, 6600, N-Gage etc.): TI OMAP 1510 processor, with a 104mhz core.

v2 devices (6630, 6680, N70, N90 etc.): TI OMAP 1710 processor, with a 220MHz core.

v3 devices (N71, N80, N91, N92): TI OMAP 2420 processor, with a 330MHz core.

 

Kan bli bra dette :dribble:

Lenke til kommentar
..

5858023[/snapback]

Er veldig mye forskjell på disse to mobilene ja. De har egentlig ganske lite til felles :)

 

Synes prisen på 5300 eller hva den nå er er grei pris, med tanke på alt den har. Før kostet alltid Nokias S60-flaggskip ca. 5 tusen. Fint at det nå bare er de virkelig spesielle, som N80, som koster så mye.

 

Regner jo med at prisen vil synke, som den alltid gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...