Gå til innhold

EVE Online, hva er det for et spill?


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg lurer veldi på, EVE Online, hva er dette for et spill? Jeg var inne på www.mmorpg.com og der så jeg at EVE Online er rangert øverst på spill ratings lista. Jeg har aldri hørt om dette spillet, så det jeg lurte på. Er det noen her som spiller dette spillet? Som kan forklare litt til meg om hvordan spillet er osv.. Hva det koster i mnd'en?

 

Laster ned demo nå ( tror jeg, hehe! ). men hadde vert flott vis noen hadde forklart litt hva det er for et spill :)

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eve online, regner med du har sett på hjemmesiden deres (www.eve-online.com)? Den går lang vei for å forklare det meste en trenger å vite om spillet for å finne ut om dette er noe for en. Jeg spilte dette spillet i bort imot ett år siden release. Likte det veldig godt, og forlot pga av en blanding av at universet begynte å bli passifister og at jeg hadde oppnådd det meste (på den tiden).

 

Eve online er avhengig av den gode community delen av spillet. Når man starter spillet går man igjennom en liten tutorial som forklarer det viktigste, men det er først når man finner andre spiller og slår seg sammen med de at ting begynner å skje. Guilds, eller corporations som det heter i spillet er det som driver spillet. Noen corps baserer seg ene og alene på tilvirkning av moduler, skip og romstasjoner. Mens andre derimot er mer aggresive og jakter på npc pirater, og andre er pirater som enten "raner" andre spiller eller bare liker å skape litt kaos.

 

Eve er ganske åpent. Skill systemet baserer seg på at man lærer ting over tid. eksempelvis tar en skill 2 dager å lære mens andre tar opptil over en måned, alltid basert på rl timer. I spillet kan man være det man føler for og velger skills etter behov.

 

Grafikken etter min mening er helt nydelig og man får virkelig følelsen av slik kunne det sikkert ha vært om vi hadde slike fregatter, kryssere og tilgang til romfart. Gjør deg selv en tjeneste og ikkje kjør spillet i window mode, kjente etter litt etter at jeg begynte å gjøre det at mistet mer og mer interessen. Men de fleste som har spilt spillet begynner som minere i jakt på større skip, og mange har her gode stunder med andre nybegynnere som miner i samme astroide belte og senere vil du mine en god stund med dine kompiser i corpet... gjerne en rival i corpet som jakter på det neste skipet. Det er dette som holder spillet gående- og et sammenfattende marked. I det siste har også agenter (missions) blitt en stor del.

 

Metoden for å snakke med hverandre er gjennom kanaler, som kan minne om IRC, og fungerer ganske godt egentlig. Alt annet finner du på sidene deres, men det viktigste i spillet er uten tvil communityet- om man går for å kjøre solo hele tiden tror jeg ikke man blir værende lenge.

Endret av pantrax
Lenke til kommentar

Supert skrevet! :)

 

Må si at dette virket veldig, veldig kjekt! Det koster 20 dollar i mnd'en for å spille?

 

Damn, ble veldig gira på det spillet nuh. Sitt endel screens. Vis jeg kjøper spillet, da får jeg 30 dagers gratis spilling i starten?

Endret av Oli-Poli
Lenke til kommentar

Fant ut på spillpriser.no at EVE koster 150kr og at The Second Genesis ekstrapakken koster bare 39kr(!). Så jeg skal bestille innen de nermeste dagene. Gleder meg stort! :D Spesielt likte jeg det med utviklings systemet da du kan logge ut, men forsatt bli bedre! Dette gir rom for dem som ikke har all verdens tid :) Likte og muligheten til å holde på med aksjer og slikt ( vis jeg har lest riktig :blush: ). Jeg har null peiling på aksjer, men tøft at det er med! hehe :w00t:

Endret av Oli-Poli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...