Gå til innhold

512MB 7800 to have 1.1ns, 1800mhz RAM


kirjogra

Anbefalte innlegg

Tror nok ATi har tenkt nøye gjennom dette, og har kommet frem til at sånn som ståa er nå, så er papirlansering bedre, ettersom de har problemer med å levere på samme måte som nVidia.

 

Nå hadde de nok ikke forutsett at nVidia hadde 7800GTX 512 i ermet, men satset på at en papirlansering ville fått mange til å vente 1-2 måneder med å kjøpe skjermkort, og dermed fått et begrenset tap til nVidia.

 

Nå slo jo dette fullstendig feil, og man kan nok allerede konkludere med at R520 er en "flopp" i forhold til målsettingen de har satt seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg gleder meg virkelig til å sette alt sammen i sving her hjemme med min fx55 , corsair extreme 2gb cl2 samt fire western digital raptor disker i raid 5 Alt er med vannkjøling ink disker og ram :dribble:

 

Dere skal få høre mer når hele stasen er satt sammen om diverse tester :thumbup:

 

Tror at ejg har plass i kabinettet til og med :tease:

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva med å betale 100.000 for å få litt ekstra gass på sykkern da er det galskap? (tar utgangspunkt i avataren din)

 

5152755[/snapback]

 

Den "sykkern" fikk jeg faktisk veldig billig.. og her er det ikke brukt halvparten av jeg har brukt på PC/PC-deler de siste to åra.. ("tuning" altså).

:D

 

PS.

Er litt "ferdig" med å svi av kroner på trimming av biler/sykler..

Så antagelsen din var forsåvidt ikke helt uten grunnlag.. :blush:

Lenke til kommentar
Manx - de fleste er allerderdet priset ganske langt under 6000kr da

5152755[/snapback]

 

Hvor da, har hvert en tur innom Komplett, Netshop, Psdata, mpx, multicom ,shg og digital impuls. "Billigste" kortet jeg fant i farten var et POV kort på netshop til 5800. Hadde satt meg en maks grense på 5k når jeg skulle handle, og skulle det bli for lite med kraft så kjøper jeg meg et kort til om et noen månder når det har blitt litt billigere.

Lenke til kommentar

Heheh dårlig forumulert, haddet sikkert dårlig tid

 

Da = skulle bety, når det har gått 14 dager og fler har fått kortet inn, roer prisen seg sikkert godt under 6000kr, men xxx kortet er muligens hakket dyrere.

 

Edit:Svarte- ble litt bekymret leste en annen tråd her å ble litt usikker om mitt xxx 7800gtx 512 klarer å kjøre cs 1.6 med klare farger å uten lag??

 

pls omg wft stfu im i pwnd??

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Edit:Svarte- ble litt bekymret leste en annen tråd her å ble litt usikker om mitt xxx 7800gtx 512 klarer å kjøre cs 1.6 med klare farger å uten lag??

 

pls omg wft stfu im i pwnd??

5154842[/snapback]

:lol: :lol: :lol: :!: :!: Jeg tror ikke det, fordi kortet ditt har tross alt Avivo... :no: Dessverre..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Jepp, 8195 svenske kroner er omentrent 6646 norske kroner etter dagens kurs, så det legger seg omentrent jevnt.

 

Bare til info: Norsk og svensk moms er lik på 25%, mens i norge har vi en tilleggsavgift "miljøavgift" som jeg tror er 149kr for skjermkort. Denne avgiften kan sees på som en tvungen betaling for at butikkene skal ta seg av gjennvinning av EE-produkter "gratis" når man kommer med utbrukte elektriske varer.

Lenke til kommentar

Hva i huleste har Driverheaven gjort med den F.e.a.r testen sin da?, i alle andre tester blir x1800xt slått ganske grunding, men ikke på Driverheaven sin test, der det faktisk er motsatt (de kjører nokk på gammle driveren kan jeg tenke meg) . De er også de eneste som ikke jubler over kortet av de jeg har lest så langt, men har en mer greit nokk tone, der de hele tiden er veldig opptatt av å nevne x1800xt som et hakket bedre valg pga pris (litt enig i det da, men blir nevnt så mange ganger), hehe jaja den testen fjernet mye av min tvil om Driverheavens "nøytrale" holdning.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hva i huleste har Driverheaven gjort med den F.e.a.r testen sin da?, i alle andre tester blir x1800xt slått ganske grunding, men ikke på Driverheaven sin test, der det faktisk er motsatt (de kjører nokk på gammle driveren kan jeg tenke meg) . De er også de eneste som ikke jubler over kortet av de jeg har lest så langt, men har en mer greit nokk tone, der de hele tiden er veldig opptatt av å nevne x1800xt som et hakket bedre valg pga pris (litt enig i det da, men blir nevnt så mange ganger), hehe jaja den testen fjernet mye av min tvil om Driverheavens "nøytrale" holdning.

5155816[/snapback]

Hvis du leser litt av testen så ser du dem har brukt FW 81.89 og når det gjelder F.E.A.R. har dem slått av "miss-optimaliseringen" som ligger i Catalyst 5.11.

 

EDIT: Dette gjelder også for X7/8xx (og muligens R3xx), så rename .exe fila hvis du har et slikt kort. Dette skal bli fikset i Catalyst 5.12.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...