Gå til innhold

Svindlet på bruktmarkedet. What to do?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Lurer fortsatt på dette med å finne ut hvor en person arbeider. Hvis jeg hadde funnet ut dette kunne jeg tatt kontakt med arbeidsplassen og snakket med arbeidgiver. Tviler på at dette blir tatt godt imot av arbeidsgiver.

 

Derfor; noen som vet hvor jeg kan finne ut hvor personen jobber?

Lenke til kommentar

Etter VELDIG mye googling, gulesider, samtaler til nummere som ikke fungerte osv, fikk jeg endelig tak i vedkommende.

 

Det skal nevnes at vedkommende ikke het det samme som han utga seg for. Etternavnet var det samme (kanskje en som misbruker broren sitt navn), og dama hans hadde tilfeldigvis samme etternavn som personen som eier kontonummeret jeg overførte pengene til.

 

Når jeg fikk tak på telefonen og konfronterte han, var han helt "Hvilke penger? Åja.. stemmer... 1 1/2 mnd ja... Jeg skal overføre tilbake nå jeg..."

 

At det er mulig å gi så faen, for å være helt ærlig. Han virket ikke angrende, og måten han svarte og oppførte seg på får meg til å tro at det er mange flere han skylder penger.

 

På navnet til denne personen + dama har det forresten ligget mange annonser ute på hw-nettverket. Jeg fant til og med frem en side fra begynnelsen av 2003, fra google sin cache, på gibud.no. Der er det en kar som beskriver hvordan han har blitt svindlet, og av navnene til personen + dama.

 

Pga at jeg har fått pengene tilbake, tror jeg ikke jeg har lov til å henge ut personen med navn, så derfor nevner jeg ingen navn. Men dette burde være mer enn nok grunn til å få kastet personen ut av HW-nettverket, så hvis en administrator kan ta kontakt via PM, skal han få oversendt alt av informasjon om disse personene.

 

Til slutt vil jeg bare si til dere som kanskje befinner dere i lignende situasjoner:

 

IKKE GI DERE!

 

Internett inneholder all slags informasjon, og hvis man leter lenge nok finner man faktisk noe.

 

Irriterende å tenke på at personen ikke får smekk på pung på noen måte. Han kan faktisk gjøre dette så mange ganger han vil. Hvis noen tross alt klarer å spore ham opp, kan han jo bare si "åja.. stemmer...!".

 

Men takk og pris så er saken over for min del... case closed!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Etter VELDIG mye googling, gulesider, samtaler til nummere som ikke fungerte osv, fikk jeg endelig tak i vedkommende.

 

Det skal nevnes at vedkommende ikke het det samme som han utga seg for. Etternavnet var det samme (kanskje en som misbruker broren sitt navn), og dama hans hadde tilfeldigvis samme etternavn som personen som eier kontonummeret jeg overførte pengene til.

 

<snip>

5181780[/snapback]

 

Jeg har en sterk mistanke til hvem dette gjelder, men vedkommende har ett godt rykte på forumet ellers.. og har fått gode karakterer på bruktmarkedet (med ett av flere mail-konto).

Såfremt vi snakker om samme person...?

Jeg tviler litt på at "dama" har noe med dette å gjøre..

Dette er nok en langtidsledig som snylter på dama.. og har ubegrenset med tid (og midler) til å drive med samme hobby som mange andre her... Bygge/teste PC'er/hardware..

Jeg har dog tatt feil før.. :whistle:

 

PS.

I mitt tilfellet løste det seg også ved å mase...

Fikk aldri noe svar hverken på mail(flere mailadresser) eller telefon.., men det hjalp trolig at jeg ringte "damas" nummer en rekke ganger.. Det ble vel kanskje litt for nærgående, for jeg fikk ivhertfall refundert forskuddsbetaling.. fra "damas" konti..

Jeg misliker *sterkt* slike som hverken opererer med riktige navn/mailkonti.. og ikke engang bruker sin egen bankkonti. Vedkommende kan sikkert svare for seg dersom han finner det for godt, dersom han har en god forklaring.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...