Gå til innhold

Den store tråden om gode julefilmer


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er litt synd at ingen nevner den kanadiske rakkeren "Black Christmas" her. Kom ut før "Halloween" og er en fantastisk slasher film.

5086670[/snapback]

 

 

Njål nevnte den, i den derre überlista si.

5086771[/snapback]

 

Jeg kan jo være skikkelig langt ute å kjøre nå, men har ikke følelsen av at det er en liste Njål har satt sammen. Men kan jo ta feil. Det var derfor jeg nevnte den på selve "tråden" og ikke linket til en liste eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo være skikkelig langt ute å kjøre nå, men har ikke følelsen av at det er en liste Njål har satt sammen. Men kan jo ta feil. Det var derfor jeg nevnte den på selve "tråden" og ikke linket til en liste eller noe sånt.

5086896[/snapback]

Du er ikke ute å kjøre i det hele tatt, du har helt rett i at det ikke er min liste.

Men det er er en ganske komplett liste over julerelaterte filmer (dog stort sett engelskspråklige, og ikke oppdatert med alle siste års filmer), ferdig med imdb-link'er, og tror ikke det er nevnt særlig mye engelskspråklig her som ikke er med på lista.

 

Steffyboy: Alle filmene på lista er link'et direkte til imdb, som jeg vil si gir bedre grunnlag enn de stort sett ubegrunnede anbefalingene fra folk her.

Lenke til kommentar
Denne serien gir meg julefeeling:

 

The Lion, the Witch, & the Wardrobe (1988)

 

Gleder meg som faen til filmen som kommer snart:

 

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)

5087744[/snapback]

 

Gruer meg egentlig, jeg. Mini-serien var magisk, selv om at den egentlig selvfølgelig var dårlig (lavt budsjett, billige effekter, dårlige skuespillere, osv).

Ikke ta meg feil nå! Jeg ELSKER mini-serien, og ELSKER bøkene desto mer!

 

Filmen gruer jeg meg til, etter å ha sett "The Hitchhiker's Guide To The Galaxy"-filmen.

Den synes jeg egentlig var bare utrolig laber, for den manglet egentlig over halvparten av alle de morsomme tingene som fantes i boka og mini-serien.

Den var utrolig kort, og massevis var klippet vekk, slik at folk umulig kunne skjønne mye av den (jeg hadde ikke kommet til å forstått noe som helst om jeg ikke hadde "lest" lydboka og sett mini-serienlenge før jeg så filmen).

 

Jeg frykter at nettopp dette kommer til å skje med Narnia-filmen som kommer nå. Sad but very possibly true. :(

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Gruer meg egentlig, jeg. Mini-serien var magisk, selv om at den egentlig selvøflgelig var dårlig (lavt budsjett, billige effekter, dårlige skuespillere, osv).

 

Filmen gruer jeg meg til, etter å ha sett "The Hitchhiker's Guide To The Galaxy"-filmen.

Den synes jeg egentlig var bare laber og dårlig, for den manglet egentlig over halvparten av alle de morsomme tingene som fantes i boka og mini-serien.

 

Jeg frykter at nettopp dette kommer til å skje med Narnia-filmen som kommer nå. Sad but very possibly true. :(

5090807[/snapback]

 

Vel, det første du skriver gir ikke særlig mening. Dessuten: Less is more!

 

Jeg for en elsket Hitchhikers Guide to the Galaxy. Kan ha noe med at jeg har lest bøkene 3 ganger og sett serien 2 ganger.

Lenke til kommentar
Jeg frykter at nettopp dette kommer til å skje med Narnia-filmen som kommer nå. Sad but very possibly true. :(

5090807[/snapback]

Du har et poeng der. Det var så lite med i Haikernes Guide at det ble litt tomt.

Husker at jeg digget narania. :love:

 

 

 

Men OnT: En må jo få med litt Donald og Mikke julespesial greier

Lenke til kommentar

Har redigert det til nå, LarsP. Les igjen. Jeg elsker også Hitchhiker's Guide. Men jeg liker IKKE filmen. Begynte nesten å gråte da kompisen til fyren kom med øl-glassene, og han bare plutselig lå der foran bull-dozeren.

De utrolig morsomme kommentarene før og etter dette var ikke der. Utrolig idiotisk. De kunne egentlig fint gjort filmn tre timer lang uten at det hadde blitt kjedelig. Men neeeeida! 1 time og 40 minutter (eller noe sånn) var jo selvfølgelig nok! - Not :nei:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Filmen var selvsagt for kort til å yte rettferdighet til Douglas Adams fantastiske verk, men jeg likte den uansett veldig godt. :)

5090871[/snapback]

 

Dessuten synes jeg filmen var alt for... amerikansk. Når britene begynner å bytte ut sin egen humor mot amerikansk humor, da er noe fryktelig galt....

 

On topic igjen: Så at noen nevnte Futurama sine Jule-episoder her.

Da må det være på sin plass å nevne The Simpsons sine Jule-episoder, som er mye bedre, og som det finnes mange flere av! :xmas:

 

EDIT:

Narnia blir nok bra. Bare traileren ga meg gåsehud. Den virker veldig "magisk", for å bruke et ord en før meg har brukt.

Sjekk Hitchhiker's Guide traileren. Når jeg først så den ble jeg sinnsykt glad.

Trailere har jo tross alt som oftest i oppgave å tiltrekke seg oppmerksomhet. ;)

 

Men jeg håper for guds skyld at Narnia-filmen blir MINST over to timer. Slike filmer KAN bare ikke bli for lange. :love:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...