Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig lite som hindrer meg i å kjøpe denne mobilen nå, Qtek 8310 vel og merke da den er litt billigere og litt mer kjent merke for meg her i Norge. Dog synd at mobilen har så sinnsykt dårlig kamera. Min gamle 7610 knuser jo mobilen på det området.

 

Har noen enkle spørsmål:

- Hvordan er webbrowseren? Er den som Opera Mini at innholdet blir komprimert før man laster det ned? Kan man velge å ikke laste ned bilder?

 

- Hvor rask er mobilen i galleriet ved å bla rundt i bilder, zoome, osv..?

 

- Er det noen irritasjonsmomenter dere som har den opplever? Alle mobiler har små minuser, og min K750i, som alt i alt er veldig god, har utrolig mange småting som jeg gjerne ville hatt forbedret.

 

Jeg hadde flere spørsmål enn dette, men da hukommelsen min svikter får jeg ta de senere. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Arehei:

Ang webbrowseren, stacker den ting oppå hverandre, som i Opera. Har ikke funnet ut hvordan jeg kan slå av å laste bilder.

 

Ved bildebrowsing, kan jeg bare si at den er mye raskere enn N6681. Vanskelig å gi noen konkrete tall :)

 

Irritasjonsmomenter, kan for eksempel være at jeg ikke har klart å finne ut hvordan jeg kan definere hva som skal vises på skrivebordet, foruten å bruke ferdige "themes" til dette. Man kan _kjøpe_ ferdige themes fra imate.com, men går også ut i fra at det finnes gratis måter å få til slikt på, eller et program for å lage slike selv.

 

Edit: Jeg har hørt november på norsk t9, og vi skulle jo håpe at det betyr at det kommer snart. :)

Lenke til kommentar

1. Qtek er ikke bare svensk. Det er like mye norsk :) Avhenger av hvilken distributor man kjoper fra.

2. Telefonene kommer ferdig med Windows Mobile 5. Og fungerer paa akkurat samme maaten som en telefon som kommer med Symbian.

3. Operativsystemet er kjernen i systemet og kan ikke bare byttes ut med et annet OS. Man kan ikke for eksempel legge inn Symbian eller Linux. Dette fordi hver "build" av operativsystemet er tilpasset hver enkelt modell. Man kan ikke sammenligne en Windows telefon med en "windows" PC, hvor man bare bytter OS paa harddisken.

4. Det eksisterer ingen Linux versjoner i dag til denne type telefoner. Og hadde det gjort det, ville de hoest sansynlig vaert for OEM utviklere og kostet penger. Er vel ogsaa noen lisenser involvert paa bruk av GSM, GPRS, Bluetooth, tilgang til mobilnettet osv osv osv.

 

Sitter paa en engelsk maskin, derfor ikke norske tegn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til Glofi:

1. Qtek er originalt svenskt, alle andre (iMate, Orange, Vodafone, etc.) er rebranding.

 

2. Skjønte ikke helt poenget ditt her, men hvis du skriver at telefonen med Windows Mobile 5.0 fungerer som en telefon så stemmer vel forsåvidt det.

 

3. Vel, du tenker kanskje at telefonene blir gitt ut av operatører (f.eks Brightpoint etc) og i Norge er dette i hovedsak Dangaard. Det burde ikke være noe i veien for å force en flashing av et annet OS så lenge OS'et du flasher til fungerer, selv har jeg gjort dette på tvers av produsentene med min 8020. Hvis det var dette du mente...

 

4. Jo det gjør det, les her f.eks.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...