Gå til innhold

Posten opphever tidsgaranti fra 01.01.06


Anbefalte innlegg

Fra 01.01.06 er det slutt på følgende ordninger:

* Tidsgaranti på pakker

* Refusjon av fraktpris når tidsgaranti ikke overholdes

 

Vårt arbeid med å opprettholde og forbedre vår høye leveringskvalitet vil fortsette med uforandret styrke. Raske og pålitelige fremsendingstider er blant våre kunders viktigste krav til transportører.

 

Deres høye leveringskvalitet er ikke så god at de tørr garantere den altså. Det kan jeg godt forstå med fremsendingstiden vi har her i vinterlandet.

 

Posten! Put the money where your mouth is!

 

 

Sorry hvis dette var OT, men jeg følte det angår denne kategorien av diskusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yess.. da vil pakker til Nord Norge komme desidert dårligst ut.. Det er da lang nok leveringstid på pakker allerede!

Patetico Madrid har dermed fått ett nytt medlem: Posten... (Noen som hører på Are & Odin?).

 

Det man må virkelig sørge for nå, er å oppgi rett adresse med en gang på pakken, så er det ikke din feil at pakken forsvinner. Har kommet borti mange diverse tolkninger av en gateaddresse :nei: ...

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Skal posten begynne å levere en enda dårligere tjeneste?

For det er jo det det blir... Kan ikke si at dette er til kundens beste!!?

 

Spare penger, spare penger, spare penger.. det er det eneste som står i hodet på jævlene...

 

 

Er LITT irritert på posten i dag, jeg har en pakke på vei. Pakken skal til Bodø...

 

Produkttype: SERVICEPAKKE

Vekt: 1,45 kg

Volum: 32,43 dm3 (47 x 30 x 23 cm3)

 

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 

26.10.05  16.17 INNLEVERT POSTTERMINAL  2060 GARDERMOEN 

26.10.05  19.09 VIDERESENDT  0024 OSLO

 

Det er nå(29.10.05) 3 dager siden pakken var sortert i oslo.

 

Siden ikke er sortert i terminalen på Fauske enda så dukker den ikke opp der før på mandags morgen rundt klokken 8-9.. og noe av det mest fantastiske i hele verden er at da får jeg den ikke før tidligst på tirsdag...

imponerende?

Ja egentlig...

Er faktisk ikke så usansynlig om pakken faktisk ligger på Fauske nå.. (den er bare ikke sortert)

 

Effektiviteten til posten kunnen nok økt en del ja... overskuddet deres hadde jeg helst sett var så lite som mulig...

Heller skape en god tjeneste istede for penger i stats kassa... :ermm:

 

Puh.. føler meg litt bedre nå...

Lenke til kommentar
Det man må virkelig sørge for nå, er å oppgi rett adresse med en gang på pakken, så er det ikke din feil at pakken forsvinner. Har kommet borti mange diverse tolkninger av en gateaddresse  :nei: ...

5075536[/snapback]

 

Eh, for bedriftskunder har allerede Posten dekket seg opp. 40 kroner i ekstra gebyr for adresse feil (fra 1.1.06). 65 kr for EDI feil...

 

De som blir tapere i alt dette er jo nettbutikkene dere handler hos. Og så lenge ingen tar tak i dette kommer Posten til å fortsette som alltid, bare nå uten noen som helst pressmidler på seg.

 

Forbrukerene, altså dere, må legge press på Posten. At bedrifter gjør dette fører bare til svar om at vi er fri til å velge andre leverandører. I mitt hode blir dette feil, Posten har i lang tid nytt godt av monopol på tjenester, og burde være rustet til å riste av seg konkurrenter. Fakta viser jo at de ikke er det, for tjenestene holder jo ikke mål.

 

Edit: Rettet gebyret til korrekt pris

Endret av rozon
Lenke til kommentar
I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker?  :hmm:

Men det er jo om 2 år...

5076215[/snapback]

 

Det som oppheves, er monopol på brev opp til 250 gram. Pakker har Posten aldri hatt monopol på. Alternativer fins i massevis for sending av pakker. Men de er stort sett dyrere og dårligere...... I hvert fall for sending til utkantsstrøk i Finnmark, som mange her er opptatt av. Om de i det hele tatt tilbyr Finnmark.

Lenke til kommentar

Hvorfor klage på posten, pris og levering hele tiden? Du kan jo bare be nettbutikken sende med ett annet firma hvis du tror dette er mye billigere og raskere enn posten sitt tilbud.

 

Jeg bestilte ipod fra apple.com, og fikk mail to dager etter bestilling(med navninskrift) at pakken var sendt med TNT. Fikk sendemelding og alt, fikk til og med beskjed når den var kommet til norge, og det var etter 3 dager. Så tok det 14, I say again, 14(fjorten) dager før TNT kom på døra mi. Det var pga at de sa hadde levering fra 10 - 16, og da er jeg vanligvis på blindern og studerer. Posten har jo utkjøring på morgen og kveld, så jeg som er vant med det, og fått god service fra posten klagde noe veldig til TNT. Men fikk ikke noe igjen for det.

 

Edit: Nå ble jeg i kampens hete helt avsporet, og skulle vel egentlig bare si at jeg ikke er for det posten gjør her. Det er jo såklart viktig å ha riktig adresse, men posten må være servicerettet å iallefall prøve og levere selv ved rar adresse.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Nå kan Tollpost, Linjegods og de andre aktørene gjøre en storintreden på markedet....

Lurer på hvorfor i det heletatt Posten slutter med denne garantien?

5088004[/snapback]

 

Heh ... Tollpost og Linjegods ER jo faktisk allerede i markedet - og å sende noe med disse er jo omtrent som å spille lotto i forhold til posten ..

 

Har opplevd gang på gang at Tollpost f.eks bruker over en uke på å sende en pakke fra arendal til oslo, - og prøver du å ringe de for å finne ut hva som skjer er det ingen som kan svare på noe - det er bare å smøre seg med tålmodighet...

Lenke til kommentar
I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker?  :hmm:

Men det er jo om 2 år...

5076215[/snapback]

 

De Rød-Grønne setter nok sine stopper for å konkurranseutsette Posten. Regn med høyere priser og dårligere service freover. Nå kan Posten slappe av igjen...

Lenke til kommentar

Jeg skal vertfall prøve å ta i bruk tidsgarantien i dag...

 

Her er min lille solskinnshistorie

 

Info om pakken:

Produkttype: BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND

Vekt: 2,7 kg

Volum: 6,58 dm3 (26 x 23 x 11 cm3)

 

Pakkens reise:

26.10.05 ble pakken innlevert postterminal i Kristiansand

28.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø

29.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Jølster (feilsending av posten)

31.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø (igjen...)

01.11.05 ankom pakken postkontor og jeg fikk hentelapp i postkassa.. (i dag)

 

Det er vel slike tilfeller tidsgarantien dekker? Uansett, så har jeg IKKE fått pakken levert på døren, noe jeg har betalt ekstra for, samtidig som posten har sendt pakken til steder den ikke skulle...

 

Way to go posten! :thumbup:

 

- Aluqha

Lenke til kommentar
tåpelig at folk klager så mye på posten.. Ingen som tvinger dere til å kjøpe tjenestene dems.. Hvis du handler på en butikk og ikke er fornøyd med servicen så handler du vel ikke på den butikken igjen?

5089451[/snapback]

 

Har vi noet reelt alternativ? :ermm:

 

Da har posten fu**a sending av samme pakke enda en gang :w00t:

 

har fått pakke lappen, men pakken er ikke på posten, pakken er ikke kommet lengre enn den var i går... det er ca 11 mil til sorterings terminalen.. vurderer å stikke å hente den :hrm:

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Jeg skal vertfall prøve å ta i bruk tidsgarantien i dag...

 

Her er min lille solskinnshistorie

 

Info om pakken:

Produkttype: BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND

Vekt: 2,7 kg

Volum: 6,58 dm3 (26 x 23 x 11 cm3)

 

Pakkens reise:

26.10.05 ble pakken innlevert postterminal i Kristiansand

28.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø

29.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Jølster (feilsending av posten)

31.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø (igjen...)

01.11.05 ankom pakken postkontor og jeg fikk hentelapp i postkassa.. (i dag)

 

Det er vel slike tilfeller tidsgarantien dekker?  Uansett, så har jeg IKKE fått pakken levert på døren, noe jeg har betalt ekstra for, samtidig som posten har sendt pakken til steder den ikke skulle...

 

Way to go posten!  :thumbup:

 

- Aluqha

5089400[/snapback]

 

Om jeg ikke tar feil er tidsgarantien 5 dager også for bedriftspakker.

 

Så da blir 27. 1 dag, 28. 2 dager, 31. 3 dager og 1. 4 dager.

 

4 dager (virkedager) er innenfor tillatt tidsramme. At de ikke har levert den på døren er en annen sak - det bør du ta opp med dem (du er sikker på at du var hjemme hele dagen og vet at de ikke har vært der?).

 

Edit:

Enkel og grei generell regel: Pakken skal være hos deg senest samme ukedag i uken etter som den er sendt hvis tidsgarantien holdes.

 

Leveres den inn en onsdag, skal den være hos deg senest onsdag i uken etter. Så enkelt kan det sies ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Jeg skal vertfall prøve å ta i bruk tidsgarantien i dag...

 

Her er min lille solskinnshistorie

 

Info om pakken:

Produkttype: BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND

Vekt: 2,7 kg

Volum: 6,58 dm3 (26 x 23 x 11 cm3)

 

Pakkens reise:

26.10.05 ble pakken innlevert postterminal i Kristiansand

28.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø

29.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Jølster (feilsending av posten)

31.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø (igjen...)

01.11.05 ankom pakken postkontor og jeg fikk hentelapp i postkassa.. (i dag)

 

Det er vel slike tilfeller tidsgarantien dekker?  Uansett, så har jeg IKKE fått pakken levert på døren, noe jeg har betalt ekstra for, samtidig som posten har sendt pakken til steder den ikke skulle...

 

Way to go posten!  :thumbup:

 

- Aluqha

5089400[/snapback]

 

Om jeg ikke tar feil er tidsgarantien 5 dager også for bedriftspakker.

 

Så da blir 27. 1 dag, 28. 2 dager, 31. 3 dager og 1. 4 dager.

 

4 dager (virkedager) er innenfor tillatt tidsramme. At de ikke har levert den på døren er en annen sak - det bør du ta opp med dem (du er sikker på at du var hjemme hele dagen og vet at de ikke har vært der?).

 

Edit:

Enkel og grei generell regel: Pakken skal være hos deg senest samme ukedag i uken etter som den er sendt hvis tidsgarantien holdes.

 

Leveres den inn en onsdag, skal den være hos deg senest onsdag i uken etter. Så enkelt kan det sies ;)

5091735[/snapback]

 

Tidsgaranti (så lenge den gjelder) for Bedriftspakke fra KrSand til Florø er to dager. Muligens pluss en dag dersom du bor langt fra Florø. Så her betaler Posten tilbake portoen. Men ikke til deg, siden du er mottaker. Det er avsenderen som har betalt Posten, og som må klage. Posten betaler naturligvis ingenting direkte til deg. Du klager til avsender.

Lenke til kommentar

Ja det ser ut som det kun er penger som betyr noe,til mer de tjener jo mere skal det strammes inn :hmm:

 

Posten med milliard-resultat etter tre kvartaler  Etter 3. kvartal 2005 har Posten et resultat før skatt på 1.039 millioner kroner, en fremgang på 241 millioner kroner mot samme periode i fjor. Resultatfremgangen kommer som følge av inntektsvekst og effektiv drift.

 

http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=13860

Lenke til kommentar
I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker?  :hmm:

Men det er jo om 2 år...

5076215[/snapback]

 

De Rød-Grønne setter nok sine stopper for å konkurranseutsette Posten. Regn med høyere priser og dårligere service freover. Nå kan Posten slappe av igjen...

5088285[/snapback]

 

hmm var det dei rødgrønne som sa ja til kommersiering av posten.

Det er etter at posten er blitt kommersielt det har gått nedover hos dei. Og det var vel bondevik regjeringa so gjorde etter det eg husker, so ikkje gje dei rødgrønne skylda for det!!

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Som ivrig pc bruker kjøper jeg ganske mye datadeler på nettet og min observasjon er følgende mht posten: hvis de hadde konsentrert seg på pakker og brev, skillt ut postBANKEN som et eget konsept og droppet alt dilldallet som cder, dvdfilmer osv. da hadde vi kanskje fått et bedre postvesen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...