figure_02 Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Har vært ''afk'' en god stund, og har ikke fått med meg de nye oppdateringene ang Oblivion (hvis det har kommet noen?), jeg er for lat til å lese gjennom alle de lange intervjua så ^^ Det jeg lurte på var om det har kommet noen informasjon om guildene og rasene i Oblivion? Vil det fortsatt være Thieves, Fighters og Mages Guild? Noen fler? Og kommer det nye raser eller er det færre?
microtom Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hei anbefaler deg å lese denne tråden på The elder scrolls forumet, det er alt som er bekreftet i Oblivion. trenger bare å lese første posten. link Og se traileren på denne sida link det er vel alt som trengs å vite for å Microtom
figure_02 Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Skrevet 28. oktober 2005 Har sett traileren, men skal sjekke linken
Kenny Bones Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 I kveld kommer jo også E3-demoen som ble lekket for en stund siden. Endelig kommer den på hovedsiden. Litt dårlig at Bethesda sa tidligere at E3-demoen aldri ble tatt opp.. Godt mulig at det er to helt forskjellige versjoner da, for på E3 når Todd Howard presenterte spillet, så spilte han det på en "pc" eller en kasse med masse god-komponenter. En modifisert G5 eller noe sånt. (om jeg ikke har misforstått helt fullstendig) Ellers har de tatt bort forced reload. Nå er det vistnok sånn at man kan drepe viktige NPCer, men at de våkner etterpå. Mange har blitt skuffet over det, men folk blir skuffet uansett så!
figure_02 Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Skrevet 28. oktober 2005 Demo? Mener du trailer liksom? Ikke spillbar demo? Hva er forced reload?
Whalecore Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hvis du dreper en NPC som har med mainquesten å gjøre, så blir du ikke tvunget til å reloade (Load game), NPCn respawner litt etterpå istedenfor.
figure_02 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Ok, så jeg kan få masse xp av å drepe den samme karen
Mr.FOXHOUND Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Elder Scrolls-spillene bruker ikke xp. Du blir god i de skillsene du praktiserer mest
fargoth Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Får ikke håpe de spawner til live igjen for fort, da dette kan utnyttes for å øke ferdighetene til din egen karakter. De kunne jo lagd det slik at alle viktige npcer som må være i live for at mainquesten skal gå opp, alltid hadde folk rundt seg. På den måten ville det komme vakter til når du holdt på å drepe dem, og du ville bli tatt hånd om av vaktene. Et problem som lett kan oppstå er jo når karakteren din begynner å bli umenneskelig sterk, og kan drepe stort sett alt uansett.
Bytex Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Nemlig, og hvis du hogger ned quest-npc'r med sverd går du opp i sverd-level. Men jeg tror nok vakter kommer på stedet rimelig kjapt som er hostile og burer deg inne, akkurat som i Morrowind. Det kan jo være 1 time respawn-tid f.eks. Tror du vil få myyye mere Sverd-xp av å hogge ned monstre ute i skogen enn å drepe en fyr som respawner hver time. Men balansen håper jeg de fikser bedre, det var altfor mange superitems i Morrowind som gjorde det gude-sterk halvveis i spillet og dermed ikkeno moro. Endret 29. oktober 2005 av Bitex
fargoth Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Det kan jo være 1 time respawn-tid f.eks. Tror du vil få myyye mere Sverd-xp av å hogge ned monstre ute i skogen enn å drepe en fyr som respawner hver time. 5075425[/snapback] Det blir nok noe lignende de kommer opp med ja, en tidsbegrenset respawning. Høres ut som en grei løsning spør du meg, bedre det en den løsningen som var i morrowind, hvor du fikk en melding om "The thread of Prophecy is Broken" hver gang du drepte en npc som var involvert i mainquesten. Jeg tror uansett at Bethesda Softworks lykkes i å lage et fantastisk spill denne gangen også, uansett hvilken metode de velger for å bevare mainquesten.
figure_02 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Det var det jeg mente FOXHOUND, bare blandet litt Men tror Oblivion blir bra uansett
Whalecore Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Men balansen håper jeg de fikser bedre, det var altfor mange superitems i Morrowind som gjorde det gude-sterk halvveis i spillet og dermed ikkeno moro. 5075425[/snapback] Nå er jeg ikke sikker på hvor jeg hørte/leste det, men jeg er ganske sikker på at de har sagt at det ikke skulle bli like enkelt å få tak i "super våpen", som på Morrowind. Edit: leif Endret 30. oktober 2005 av xantir`
microtom Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Skal nok bli litt vanskeligere. beth har lagt mye tid i det økonomiske i Oblivion. I morrowind var det alt for enkelt å få mye penger, og få akkurat hva du ønsket deg. I oblivion har det vær snakk om at det er kun et par stykker som kan lage svært gode enchantments, og disse må du finne ut ifra rykter osv. Det er i tillegg eiendommer du kan kjøpe, og disse er ikke billige, så det må spares for å klare det forhåpentligvis. Jeg har personlig ingenting imot såkalte Uber enchantments, spillet er fritt og skal være fritt.. hvis man vil gå rundt med en ring som har samme styrke som et par Hiroshimaer så må man få lov til det. Vil man at spillet skal være vanskelig skrur man opp vanskelighetsgraden og legger "ring of hiroshima" igjen i ett av husene. Valget er ditt, beth bare gir oss alle muligheter.... Det jeg er imot er at et dyr som man sliter med å drepe på level 1 er like vanskelig på level 50, hadde vært litt kjipt hvis Cliffracers var et helv... å ta livet av når man traff level 50 i morrowind?
trondtrond Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 enig med microtom der altså.. beth har jo aldri skuffa før og jeg tviler på at de begynner nå! gleder meg sykt til å se på åssen de har satt sammen radiant AI. kan sitte i timer å bare se på hva de forskjellige folka løser oppgavene sine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå