Gå til innhold

Spillverket.no: The Elder Scrolls. hvorfor?


Anbefalte innlegg

hei.

 

lurer på hvorfor dere har The Elder Scrolls på Spillforum - for de mest omdiskuterte?

 

har aldri selv hørt om spillet å ser selv at det ikke er såå utrolig populært.

 

hvorofr har dere ikke Call of Duty der? det er et utrolig populært spill som jeg tror flere på forumet vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

 

lurer på hvorfor dere har The Elder Scrolls på Spillforum - for de mest omdiskuterte?

 

har aldri selv hørt om spillet å ser selv at det ikke er såå utrolig populært.

 

hvorofr har dere ikke Call of Duty der? det er et utrolig populært spill som jeg tror flere på forumet vil ha.

5061721[/snapback]

 

Hvis du aldri har hørt om Elder Scrolls (Morrowind) så har du neppe fulgt så nøye med. Spillet er kjempestort, fritt og populært. I tillegg ser det ut til at neste spill i serien, Oblivion kommer til å bli noe helt nytt innen spilleverdenen når det kommer rundt jul.

Lenke til kommentar

Som ^Th0mas^ sier så er spillet utrolig populært, og det har vært veldig mye skriveri om både Morrowind, og neste spill i serien Oblivion som etter all sansylighet kommer til å bli minst like om ikke enda mer populært enn sin forgjenger Morrowind.

 

Bare gjør et søk så finner du en hel haug av informasjon om spillene i The Elderscrolls serien ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke svare for gamer.no, men jeg har min egen teori om dette.

 

The Elder Scrolls er en solid rollespill franchise som skriver seg tilbake til 15 jan. 1992 da første spill (Arena) kom ut.

 

På den måten er det en serie med tilsvarende om ikke større tyngde som f.eks ultima, might & magic og andre rpg-serier. Mens serien med Arena og oppfølgeren Daggerfall bare appelerte til et smalt segment innen spill-industrien (rpg), ble den først kjent da 3'ern Morrowind kom ut. Morrowind ble også langsert på xbox, var mer arcade, og derav appelerte til et bredere publikum. mens Arena og Daggerfall sleit med små salgstall og derav små budsjett la Morrowind grunnlaget for mye større skala prosjekter. Derfor svært spennende å se hva 4'ern (Oblivion) blir.

 

The Elder Scrolls er som Thomas skriver fritt, eller open-ended som jeg ville sagt det. Dette gir rom for modifikasjoner og annen form for nytt innhold. Noe som holder interessen oppe blandt fansen. Man blir liksom ikke ferdig med et Elder Scrolls spill (og særlig gjaldt dette før). Man kan vel telle de som faktisk har rundet Daggerfall på svært få hender.

 

Spillet Call of Duty hører med til et av de absolutt beste spillene jeg har spilt "no doubt". Men det er i motsetning til rollespill en mer "der og da" opplevelse. Husker ikke hvor mange timer gameplay CoD er stipulert til. Men det er vel gjort iløpet av 2-3 kvelder. Folk spilte Daggerfall (utgitt 1996) fortsatt sist jeg undersøkte ca 2003. Sier noe om hvordan spillet fanger/varer.

Lenke til kommentar
hei.

 

lurer på hvorfor dere har The Elder Scrolls på Spillforum - for de mest omdiskuterte?

 

har aldri selv hørt om spillet å ser selv at det ikke er såå utrolig populært.

 

hvorofr har dere ikke Call of Duty der? det er et utrolig populært spill som jeg tror flere på forumet vil ha.

5061721[/snapback]

 

Vet ikke hvor du får kildene dine fra. Joda, CoD er stort og kjent, men ikke HER på forumet, og det er DET som teller!

 

TES er nok blant de mest populære spillene i RPG-sjangeren som fins, og Morrowind, tross sin alder, spilles og omdiskuteres enda utrolig mye (også her på forumet).

 

Tviler nok på at TES kommer til å bli tatt vekk herifra innen de neste fem årene ja, for å si det sånn. ;)

Lenke til kommentar

CoD er barnemat i forhold til Elder Scrolls serien :)

De som ikke har fått med seg hvor stort Elder Scrolls er blandt gamere har ikke fulgt mye med de siste 10 årene. Men det trenger vel ikke repeteres så mange ganger i denne tråden. Men jeg håper du prøver Morrowind eller et annet spill i serien dersom du overhode interesser deg for RPG's

Lenke til kommentar
hei.

 

lurer på hvorfor dere har The Elder Scrolls på Spillforum - for de mest omdiskuterte?

 

har aldri selv hørt om spillet å ser selv at det ikke er såå utrolig populært.

 

hvorofr har dere ikke Call of Duty der? det er et utrolig populært spill som jeg tror flere på forumet vil ha.

5061721[/snapback]

 

Hvis du aldri har hørt om Elder Scrolls (Morrowind) så har du neppe fulgt så nøye med. Spillet er kjempestort, fritt og populært. I tillegg ser det ut til at neste spill i serien, Oblivion kommer til å bli noe helt nytt innen spilleverdenen når det kommer rundt jul.

5061767[/snapback]

 

 

Oblivion kommer til å bli noe helt nytt innen spilleverdenen når det kommer rundt jul.

 

Bortsett fra kongegrafikk og at alle har egen stemme kan jeg ikke skjønne hva dette spillet skal bringe av nyheter i forhold til det forrige. Det blir vel som MW, bare med mer av alt som er bra, pluss litt ekstra. Men jeg tror ikke at spillet vil presentere noe helt nytt ingen har sett før.

Lenke til kommentar
hei.

 

lurer på hvorfor dere har The Elder Scrolls på Spillforum - for de mest omdiskuterte?

 

har aldri selv hørt om spillet å ser selv at det ikke er såå utrolig populært.

 

hvorofr har dere ikke Call of Duty der? det er et utrolig populært spill som jeg tror flere på forumet vil ha.

5061721[/snapback]

 

Hvis du aldri har hørt om Elder Scrolls (Morrowind) så har du neppe fulgt så nøye med. Spillet er kjempestort, fritt og populært. I tillegg ser det ut til at neste spill i serien, Oblivion kommer til å bli noe helt nytt innen spilleverdenen når det kommer rundt jul.

5061767[/snapback]

 

 

 

 

Oblivion kommer til å bli noe helt nytt innen spilleverdenen når det kommer rundt jul.

 

Bortsett fra kongegrafikk og at alle har egen stemme kan jeg ikke skjønne hva dette spillet skal bringe av nyheter i forhold til det forrige. Det blir vel som MW, bare med mer av alt som er bra, pluss litt ekstra. Men jeg tror ikke at spillet vil presentere noe helt nytt ingen har sett før.

5084747[/snapback]

 

Hva med bra AI? I det forrige spillet er den nærmest ikke eksisterende.

Lenke til kommentar

Dinsdale: Oblivion er mer enn bare en grafisk oppussing av Morrowind. Historien og "TES lore" er større og mer omfattende enn sist gang, i tillegg kommer Radiant A.I, som ingen spill har til dags dato. Kort fortalt er R.A.I en slags halv-kunstig intelligens for NPC'ene som går rundt i spillet. Oblivion vil også gjøre mer bruk av dobbelkjerne CPU'er, i tillegg har det skoger som er "beyond your wildest fantasy". Se E3 demoen av Oblivion, og sitt lamslått tilbake. Mer behøver jeg ikke å si ;)

Lenke til kommentar

Thomas, AI kan du nesten være helt sikker på blir god i Oblivion. Skal en tro utviklerne selv, så har faktisk omtrent hver eneste NPC i hele spillet auto-genererte dags-planer. 24-timersplaner, som de kommer til å følge. Disse skal variere fra dag til dag.

 

Men om du mener sånn med AI at de kommer til å gjemme seg bak murvegger og sprette opp bak deg, eller å prøve å komme på flanken din, det tror jeg ikke blir noe av. Slikt ser man jo aldri i RPG'er heller. :)

Lenke til kommentar

Blir nok "rpg-AI" ja :), og bra er det. God AI eller ikke...., hun dama du joiner i 2 etg utviser ikke god AI når hun brenner opp bisken sin fordi den bjeffer :!:

 

Etter å ha sett alle filmene kan jeg ikke annet en å glede meg til å vandre i skogen. Men hva er hardwarereq`en her? Handler muligens Xbox 360, og da er det jo ikke viktig, men hvis jeg ikke gjør det...... vil jo tro at man trenger hvertfall 3 ghz for å genere en slik skog f.eks...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...