Gå til innhold

WoW, er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt wow siden April, og jeg er "gamer" for å si det slik.

Faller ett spill i smak så skal det fullføres, er det veldig bra gjerne to ganger :=)

I wow blir man på en måte nesten aldri helt ferdig.

Ja, det har gått ut over det sosiale livet men ikke så mye. Har fått flere nye venner i wow, og jeg skal ikke slutte med wow.

 

Har fast jobb og dame. Hun jobber sent og jeg tidlig så det er ingen problem for meg å spille 6-8 timer hver dag. Helgene spilles det lite, da tar vi oss tid til hverandre. Alt med wow er bare for meg sinnsykt bra, digger det bare mere og mer. :=) Men klart det går ut over privatlivet ditt på en måte..

Før var jeg nok mere aktiv og ute på kaffe og slikt flere ganger i uken, men nå blir det kun i helgene. Det skyldes jo også at dama jobber på andre tider av døgnet enn meg. Men å la et spill gå ut over forhold og arbeid vil jeg aldri gjøre.

Har jo også mange gamer kompiser som også spiller wow. Det vi gjorde på kafe før gjør vi nå i wow. Gleden man får med å spille wow er verdt hver krone spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ville holdt meg borte. Hvis du vil bruke 95% av hele din fritid på et slikt spill, så kjør på. Men ikke bli overasket om du plutselig ikke har flere venner igjen enn de som også bruker 95% av sin tid på det spillet. Jeg kjente noen som begynte å spille det spillet. De spiller det enda...

 

Bruk heller pengene på alkohol eller narkotika.

5065545[/snapback]

 

 

Heh, det var sannelig vise ord må jeg si, World of warcraft er ikke så ødeleggende som du beskriver det, klart du blir en del avhenging og bruker mye tid på det, men så mister du ikke venner på det grunnlaget, hvis folk ikke vil være venner med deg fordi du er en gamer, ja da er de ikke venner i det hele tatt, "litt teit" å si at man heller skal bruke penger på alkohol å narkotika, når det ødelegger vesentlig mye mer enn et spill :nei:

 

Til de som vurderer å kjøpe spillet, Vurder det selv, prøv det en stund, og bland inn litt sosialhet siden dette spillet kommer til å vare evig. Helt til eventuelt blizzard vurderer å legge ned serverne (aint gonna happen:P)

Lenke til kommentar
Jeg spilte til lvl 32, og da var det nok. Moroa begynte aldri. Vært i hauger av instanser, gjort hauger av quests, men stilte meg selv hele tiden spørsmålet: "hva er dette godt for?"

Med den instillingen der kan et spill umulig bli noe gøy uansett :p

Tenkt over at dette kanskje ikke var din type spill da? Hvis du skulle spurt deg selv "hva er dette godt for" hver gang du spiller et spill eller ser en film for den saks skyld så tviler jeg på at du noensinne hadde funnet noe fornuftig svar uansett hva d var.

Du sier at det er bedre å være avhengig av narkotika, hvis du seriøst mener at det er bedre å bruke dagen på å selge alle dine eiendeler for å få tak i mer dop så har du seriøse problemer og bør kontakte lege, har venner som er/har vært skikkelig ute på kjøret og det du sier lenger oppe er bare helt tragisk....

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at spill generelt er for folk som liker å nyte fritiden sin og ikke har som hovedmål i livet å gjøre mest mulig "nytte" for seg. Nytteverdi av dataspill er omtrent null, om man da ser bort i fra eventuell engelsk man kan lære seg. Og som folk har nevnt. Det kan sammenlignes med nytteverdien av fotball.

 

Om det går ut over venner, familie, jobb, kone, dame....JA..mest sannsynlig gjør det det til en viss grad. Men det gjør også alt annet man gjør i livet. Det er et valg man må ta. Selv innhar jeg en slik personlighet at jeg aldri lever for andre. Jeg nekter plent å bruke 100% av min tid på noen andre enn meg selv. Jeg bruker tid på familien ja, men bare opp til det punkt hvor jeg føler at jeg ikke "lever" for deres skyld. Vet om nok av folk som lever mest for andre. Mange som sier at jobben, tre unger og familien tar all deres tid, men at dem er fornøyd med det. I mine øyne lever dem et dørgande kjedelig liv, men så lenge dem er Happy med det, så er jeg glad på deres vegne.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at spill generelt er for folk som liker å nyte fritiden sin og ikke har som hovedmål i livet å gjøre mest mulig "nytte" for seg. Nytteverdi av dataspill er omtrent null, om man da ser bort i fra eventuell engelsk man kan lære seg. Og som folk har nevnt. Det kan sammenlignes med nytteverdien av fotball.

 

Om det går ut over venner, familie, jobb, kone, dame....JA..mest sannsynlig gjør det det til en viss grad. Men det gjør også alt annet man gjør i livet. Det er et valg man må ta. Selv innhar jeg en slik personlighet at jeg aldri lever for andre. Jeg nekter plent å bruke 100% av min tid på noen andre enn meg selv. Jeg bruker tid på familien ja, men bare opp til det punkt hvor jeg føler at jeg ikke "lever" for deres skyld. Vet om nok av folk som lever mest for andre. Mange som sier at jobben, tre unger og familien tar all deres tid, men at dem er fornøyd med det. I mine øyne lever dem et dørgande kjedelig liv, men så lenge dem er Happy med det, så er jeg glad på deres vegne.

5254027[/snapback]

 

Slik snakker en powerplayer :=)

Helt enig i det du sier. "atm wow is my second life" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...