Gå til innhold

Til deg som ikke betalte...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er noko eg har lært etter år på internett så er det å aldri stole på folk i den slags situasjonar. Du kan aldri vite om vedkommande er til å stole på, med mindre du kjenner personen eller kjenner folk som kjenner han\ho.

 

Synd med brikka di Fidelio, sjølv den minste sum kan være irriterande når det gjeld tjuveri.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det som en risikobetont handling å kjøpe ting brukt. Man går glipp av mange av rettighetene man har ved kjøp i butikk, samtidig som kontrollen rundt selve handelen er mye vanskeligere å håndtere. Man bør strengt tatt finne ut en generell risikofaktor for bruktkjøp for å på den måten kalkulere frem en pris man kan se på som akseptabel for å gjøre opp for risikoen ved kjøpet.. Men det er vel kanskje litt vel mye styr for hvermannsen, og for meg også egentlig. Så jeg lar bare være å kjøpe ting brukt. :)

Lenke til kommentar

"ta alltid bilde av pakker (og innhold) du mottar og sender".. slik unngår du problemer med retur +++.

 

edit: om det ikke kom skikkelig frem, ville du altså hatt bilde av adressen du sendte pakken til og pakkens tilstand. selvfølgelig har du også spurt om kvitering med underskrift på posten. det skal noen ganger også lønne seg å være paranoid..

Endret av capy
Lenke til kommentar

Er selv skeptisk til og kjøpe og selge via internett etter jeg brant meg 1 gang noe sykt! 12k tapte jeg, Aldri mer skal jeg selge eller kjøpe noe av privatpersoner som sier de skal betale eller sende varen etter jeg har betalt. Betaler heller en ny vare og mer så kan jeg sove godt om nettene.

Lenke til kommentar
Er selv skeptisk til og kjøpe og selge via internett etter jeg brant meg 1 gang noe sykt! 12k tapte jeg, Aldri mer skal jeg selge eller kjøpe noe av privatpersoner som sier de skal betale eller sende varen etter jeg har betalt. Betaler heller en ny vare og mer så kan jeg sove godt om nettene.

5062939[/snapback]

 

Hvis du har betalt inn på en konto skulle det jo være greit å finne ut hvem som eier denne og få personen til å gjøre opp for seg/anmelde?

Lenke til kommentar
Er selv skeptisk til og kjøpe og selge via internett etter jeg brant meg 1 gang noe sykt! 12k tapte jeg, Aldri mer skal jeg selge eller kjøpe noe av privatpersoner som sier de skal betale eller sende varen etter jeg har betalt. Betaler heller en ny vare og mer så kan jeg sove godt om nettene.

5062939[/snapback]

 

Hvis du har betalt inn på en konto skulle det jo være greit å finne ut hvem som eier denne og få personen til å gjøre opp for seg/anmelde?

5062974[/snapback]

 

Hehe ja jeg har faktisk adressens hans ennå, sitter med den i hånden. Annmelde? hmm har ikke orket det + mamma har nok kastet kviteringene til serveren :( . Kanskje skulle dratt hjem til han og tatt noe fra huset? Det blir jo slikt han har gjort med meg. Tatt noe som er mitt.

Lenke til kommentar
Er selv skeptisk til og kjøpe og selge via internett etter jeg brant meg 1 gang noe sykt! 12k tapte jeg, Aldri mer skal jeg selge eller kjøpe noe av privatpersoner som sier de skal betale eller sende varen etter jeg har betalt. Betaler heller en ny vare og mer så kan jeg sove godt om nettene.

5062939[/snapback]

 

Hvis du har betalt inn på en konto skulle det jo være greit å finne ut hvem som eier denne og få personen til å gjøre opp for seg/anmelde?

5062974[/snapback]

 

Hehe ja jeg har faktisk adressens hans ennå, sitter med den i hånden. Annmelde? hmm har ikke orket det + mamma har nok kastet kviteringene til serveren :( . Kanskje skulle dratt hjem til han og tatt noe fra huset? Det blir jo slikt han har gjort med meg. Tatt noe som er mitt.

5062990[/snapback]

 

 

12000kr .... har ikke orket? Nei vel, ditt tap.

Lenke til kommentar

Huff, dette er utrolig dumt..

 

Har selv handlet en del fra nettet og jeg er vel av den typen som faktisk stoler på folk og har selv sendt varer før pengene har kommet på konto, da etter at jeg har pratet med de..

 

Når det gjelder å anmelde folk så gjør folk utrolig lite med en sak det kun er snakk om beløp under 15000. Har selv blitt lurt på bruktmarkedet hvor jeg forskuddsbetalte for en server.. Betalte en god slump med penger og ventet så på noe som aldri kom..

 

Gikk til slutt til politiet og anmeldte han, purken bare ristet på hodet etter å sett på personens rulleblad.. Det var lang som bare det, var visst ikke bare jeg som hadde anmeldt han.. Dette er nå snart 2 år siden og saken er fremdeles under opprulling... De pengene kan jeg sikkert bare glemme.. Dette var handel tatt via bruktmarkedet her på hardware.no

 

 

Har dere begynt å selge mer og mer på qxl ettersom jeg har funnet ut at de fleste jeg har hatt med å gjøre på bruktmarkedet kun er småkjeltringer.. Blir en i tillegg lurt så får en som regel ikke se pengene selv om det er dom i saken.. Tjuven er som regel betalingsudyktige folk som lever av dette. :(

 

Har også postet en del av mine annonser på bruktmarkedet i det siste hvor jeg henviser til qxl, dette har tydeligvis ikke brukere av hardware.no funnet med god tone for jeg er blitt overlesset med klager og kommentarer fra folk som synest at det er bedre at jeg selger på bruktmarkedet.. Vel jeg vil ikke bli lurt og har enda til gode å bli lurt på qxl selv om det koster mye å annonsere der.. Handler jeg med folk som har bra karakterer på qxl så møter jeg ikke problemer heller..

 

Men enn vet aldri hva en møter så det er bedre å verre safe than sorry :)

 

Uansett så håper jeg han som i dette tilfellet har kjøpt ram brikke får utrolig dårlig samvittighet og ordner opp, men kjenner jeg disse kjeltringene rett så gjør han neppe opp for seg ...

 

RScue

Lenke til kommentar
Huff, dette er utrolig dumt..

 

 

Har også postet en del av mine annonser på bruktmarkedet i det siste hvor jeg henviser til qxl, dette har tydeligvis ikke brukere av hardware.no funnet med god tone for jeg er blitt overlesset med klager og kommentarer fra folk som synest at det er bedre at jeg selger på bruktmarkedet..  Vel jeg vil ikke bli lurt og har enda til gode å bli lurt på qxl selv om det koster mye å annonsere der.. Handler jeg med folk som har bra karakterer på qxl så møter jeg ikke problemer heller.. 

 

5071292[/snapback]

 

 

 

Det er alt for mye drittkasting fra folk på bruktmarked.no som ikke er relevant i det hele tatt. Admin der bør gjøre noe med saken... :hmm:

Lenke til kommentar

Det er enormt mange som har dette i seg, at de ikke vil gjøre opp for seg.

 

Har lurt på om det er noe spesielt verdifullt de mener å oppnå med det, at de føler de har "vunnet" noe i forhold til den de gjør det med, noe med at de stjeler en bit av "sjela" deres eller noe sånt..kan det være noe i de baner de tenker? :hmm:

Lenke til kommentar

Tenk dere om før dere poster så negativt om han som "kjøpte" brikkene!

 

Det dreier seg jo om SDram, og folk som kjøper slikt er fattige mennesker med gamle systemer. Han eier i beste fall et hovedkort med KT133A chipsett, det betyr at han ikke kan ha et bedre system enn en gammel AMD2000+.

 

Så før dere setter dere på den høye pidestallen.. Tenk hvor grusomt det hadde vært om du var fattig og eide en så gammel PC :hmm: Jeg syns heller vi skal slå ring om stakkaren, det er ikke lett og være så fattig at man må oppgradere med SD-ram :( Personlig har jeg gitt alle de gamle SD-brikkene mine til Freetex og noen til barna i Afrika. To av brikkene er også donert til teknisk museum

 

:p

 

On Topic:

..hent balltreet ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Kjipt med den rambrikka ja. Bruktmarkedet på hw.no er vel den delen jeg liker minst her, og jeg trur ikke jeg er aleine om å mene at det trenger en oppussing.

Men svindere kommer det alltid til å være, spessielt når det gjelder brukthandel over internett.

Kanskje lovverket skulle vært klarere på dette omerådet? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...