Gå til innhold

Er dette et akeptabelt tilbud fra dell?


yokko

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte min xps gen 2 midten av juli i år. Fra dag en, har jeg hatt kødd med det trådløse nettverkskortet. Jeg trodde først i starten at nettverket hjemme hos foreldrene var veldig ustabilt, men ettersom skolen begynte og jeg flyttet til oslo har hatt det samme problemet.

Jeg kontakta xps avdelingen i slutten av september (det angrer jeg bittert på), og etter tre-fire samtaler endte pcen min på service i England.

 

Da jeg fikk pcen tilbake, hadde de kun oppdatert biosen! Jeg ble da drit forbanna! Selvfølgelig hjalp dette ikke meg i det hele tatt! Og de samme problemene oppstod.

 

De sendte deretter en dell teknikker på døren min, han har vært totalt 4 ganger hjemme hos meg, uten å løse problemet.

Han har skifta hovedkortet to ganger, skjerm, trådløsekortet, modem, grafikkort,bluetoothmodul og rammen rundt skjermen.

Konsekvensen av alle de besøkene av teknikkeren har vært at jeg måtte ta 2 dager fri fra jobb og 2 dager fri fra skolen. Og han anbefalte meg til å prøve å få en ny pc.

 

Det som er drit irriterende med xpsen, er at supporten ligger i UK. Og inspiron avdelingen i Norge har ingenting med xpsen. Derfor har jeg blitt kasta som en ball mellom de to avdelingene. Og jeg har falt mellom to dritt forbanna dell stoler!!!

Ingen av avdelingene vil stå til ansvar!

 

Men nå har jeg fått snakket med sjefen på xps avdelingen og de har konkludert med at jeg skal få en ny pc, men det er jeg langt ifra happy med.

For jeg mener at jeg har retten på reklamasjon, han argumenterer med at det må skje før 3mnder. Og det er jo sant, men problemet har vært der siden dag 1!!Men jeg var så dum og meldte ikke problemet før i slutten av sep.

Jeg ville ha pengene tilbake for jeg er møkk lei hele xpsen! Og hvis jeg ikke fikk pengene tilbake ville jeg i det minste ha noe i kompensasjon i form av 7800 kortet større disk el lignende. Men det nektet de meg.

 

Jeg mener at det er ikke jeg som bør lide i denne saken, for jeg lurer på hvor mange timer/dager jeg har brukt på dette rabalderet!

 

- Jeg har brukt XXX antall timer på feilsøking

- Uten pc i 9 dager pga rep, (som jeg likegodt kunne ha utført selv)

- Tatt 2 dager fri fra jobb pga dell teknikkeren

- 2 Dager fri fra skolen

- minst 20 samtaler til UK

- Til slutt og ikke minst : Jeg lurer på hvor mange timer jeg har vært forbanna, irritert, pissed off ! Killer instinktet har vist seg endel ganger!

 

Derfor lurer jeg på om dette er et akseptabelt tilbud? Rett og slett få den samme pcen? Eller burde jeg krangle enda mer med de? Er det noen her som har opplevd det samme? og hvilken vei jeg må gå for å få pengene tilbake! Tror jeg har snakket med samtlige avdelinger i dell katalogen, men jeg blir jo bare kastet videre!

 

Noen med pointers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp... heving av kjøp er rett vei å gå.

 

Du har krav på alle pengene igjen uten tvil. Men du må nok kjempe hardt for å få noe igjen for tapt arbeidstid og de andre timene du snakket om.

 

Bruk den norske kjøpslov mot dem, og det faktum at de har erkjent problemet da de var villig til å gi deg ny pc.

Lenke til kommentar
Jepp... heving av kjøp er rett vei å gå.

 

Du har krav på alle pengene igjen uten tvil. Men du må nok kjempe hardt for å få noe igjen for tapt arbeidstid og de andre timene du snakket om.

 

Bruk den norske kjøpslov mot dem, og det faktum at de har erkjent problemet da de var villig til å gi deg ny pc.

5052730[/snapback]

Men de vil gi meg en ny pc.. Men jeg vil ikke ha denne forbanna dritt pcen mer. Det er vanskelig å bruke denn norske kjøpsloven mot tannløse engelskmenn!

Blir så forbanna for at jeg nmå bruke tid på dette dritet altså..Men jeg får nok ringe til costum care i morra...

Lenke til kommentar
Men de vil gi meg en ny pc.. Men jeg vil ikke ha denne forbanna dritt pcen mer. Det er vanskelig å bruke denn norske kjøpsloven mot tannløse engelskmenn!

Blir så forbanna for at jeg nmå bruke tid på dette dritet altså..Men jeg får nok ringe til costum care i morra...

5052903[/snapback]

 

Du kan ha lyst til å gi deg så mye ny pc de bare vil, men de kommer ikke utenom kjøpsloven av den grunn :)

 

 

Si at du vil enten ha pengene igjen, eller få et MYE bedre tilbud.

Lenke til kommentar
Men de vil gi meg en ny pc.. Men jeg vil ikke ha denne forbanna dritt pcen mer. Det er vanskelig å bruke denn norske kjøpsloven mot tannløse engelskmenn!

Blir så forbanna for at jeg nmå bruke tid på dette dritet altså..Men jeg får nok ringe til costum care i morra...

5052903[/snapback]

 

Du kan ha lyst til å gi deg så mye ny pc de bare vil, men de kommer ikke utenom kjøpsloven av den grunn :)

 

 

Si at du vil enten ha pengene igjen, eller få et MYE bedre tilbud.

5052942[/snapback]

Ja, men problemet er at xps avdeligen ligger i UK. De har sine regerl å forholde seg til, Det som gjør meg forbanna og fortvilt er at jeg ikke vet hvem jeg skal kontakte når det kommer til slike forhold...

 

Det er tilfeldigvis ikke noen dell ansatte som leser dette forum vel?

Lenke til kommentar

Kjøpte du pc'en via dell.no? Da må Dell i Norge forholde seg til norsk lovverk.

Da kontakter du dem (ringer?) og forklarer historikken, problemet og krever å få hevet kjøpet. Hvis de prøver å referere deg til England, kan du bare forklare dem at du kjøpte den via dem, de har selgeransvar, selv om support for akkurat det produktet sitter i England, så kjøpte du det i norge, med dertil medhørende lover.

Lenke til kommentar

Om den er solgt fra Norge eller England spiller egentlig ingen rolle. Mener at Forbrukerkjøpsloven er i samsvar med et EU-direktiv, og slik at reglene uansett skal være like.

 

Det er ingen krav om at det skal reklameres innen 3 måneder, se forbrukerkjøpsloven §27. Spørsmålet er når du burde oppdaget mangelen, og jeg har forstått at du ikke forstod at det forelå noen mangel før maskinen heller ikke fungerte i et annet trådløst nettverk. Før dette trodde du at det var nettverket sin feil.

 

Dell kan også ha mistet retten til å gjøre gjeldende at det er reklamert for sent. Dette kan skje når en leverandør gjennomfører retting uten å påberope seg for sen reklamasjon. Hvis du ønsker å heve ville jeg ha gjort dette. Hvis Dell ikke aksepterer heving - klag til forbrukermyndighetene.

Lenke til kommentar

Ikkje bland angrefrist opp i denne saka, då det er reklamasjon tråden tar for seg og ikkje returrett.

 

 

 

 

Berre for å avklare kva angrefristens regler:

2 veker, der godkjent skjema er sendt med anten i papir eller elekstronisk form

3 mnd der ikkje godkjent informasjon er levert med

1 år viss ingen informasjon om angrerett er sendt med og det heller ikkje er blitt informert om noko angrefrist.

Lenke til kommentar

Jo, dersom du fikk med angrerett-skjema. Det fikk du antagelig på e-mail eller i pakken. Hvis ikke er det tre måneder.

 

Uansett har du rett. Du har faktisk krav på å få heve kjøpet i dette tilfellet. Skaff det en kontaktperson hos Dell Norge, slik at du har en bestemt person å kontakte. Det gjør ting enklere. Deretter sender du mail til forbrukerrådet, og videresender svaret til kontaktpersonen din hos Dell. Spør forbrukerrådet spesifikt om det faktum at service-senter ligger i England skal ha noen betydning for deg, og hvem som er ansvarlig for ditt kjøp. Selv er jeg ganske stø på dette her, og har opp igjennom spart mine venner og min familie for ganske mange tusen i unødvendige utgifter. Det lønner seg aldri å "gi opp". Du har rett, ikke gi deg.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Jo, dersom du fikk med angrerett-skjema. Det fikk du antagelig på e-mail eller i pakken. Hvis ikke er det tre måneder.

 

Uansett har du rett. Du har faktisk krav på å få heve kjøpet i dette tilfellet. Skaff det en kontaktperson hos Dell Norge, slik at du har en bestemt person å kontakte. Det gjør ting enklere. Deretter sender du mail til forbrukerrådet, og videresender svaret til kontaktpersonen din hos Dell. Spør forbrukerrådet spesifikt om det faktum at service-senter ligger i England skal ha noen betydning for deg, og hvem som er ansvarlig for ditt kjøp. Selv er jeg ganske stø på dette her, og har opp igjennom spart mine venner og min familie for ganske mange tusen i unødvendige utgifter. Det lønner seg aldri å "gi opp". Du har rett, ikke gi deg.

 

-Ko_deZ-

5055729[/snapback]

 

Ja, jeg vet jeg har retten på min side. Og nå har jeg snakket med en kar på supporten på inspiron i Norge. Han var en super hjelpsom kar, skrev en klage for meg og sendte den til custom care for meg :D Jeg håper bare dette ordner seg! Han mente på at saken kunne ta et par dager å behandle. Han sa også at det ikke var 100% sikkert at jeg kunne få pengene tilbake, men at jeg burde få en speca pc burde gå i orden, det er hvertfall minimumskravet mitt!

Man skal ikke være forbanna i 4 mnder uten kompensasjon!

Takk til dere som har backa opp! For i går var jeg på nippen til å godta tilbudet xps supporten ville gi meg! Altså ny pc med samme specsa.

Dere skal få høre hvordan det går!

 

-yokko-

Lenke til kommentar

Vel vel, nå har jeg snakket med dell.

Jeg satt på skolen i dag og plutselig fikk jeg en tlf fra linjegods. Damen jeg pratet med lurte på hvor de skulle komme og hente pcen??!?")")"=

Jeg hadde ikke fått noe beskjed fra dell.

 

Derfor ringte jeg dell opp for å sjekke hva som skjedde, hun på custom care sa at de skulle sende meg en ny pc. Jeg ble litt irritert fordi de ikke hadde avtalt med meg på forhånd. Men jeg tenkte, siden jeg fikk en bedre pc så var det greit liksom. Men da hun leste specsa mine var det akkurat den samme skiten. Jeg ble da drit forbanna på hun stakkars tlf dama, fordi jeg ikke fikk en bedre pc. Jeg ville heve kjøpet tvert! Hun på custom care var veldig itvil hva hun skulle gjøre, og hun måtte sjekke opp litt, jeg satt på vent i 15 min. Da hadde hun snakket med sjefen sin, og de argumenterte at de ikke kunne gi meg pengene tilbake fordi pcen står på faren min sin firma? at det er noen spesielle avtaler med bedrifter??? kan det virkelig stemme? Jeg er så drit lei av de dell folka at jeg har de opp i halsen! Faen ta de! De kan ikke gå rundt slik og pisse på folk på den måten!

 

Nå er jeg så forbanna og møkk lei at jeg mest har lyst til å gi skjermen på den nåværende xpsen en skikkelig krakk i skjermen på pur faenskap. Jeg er så forbanna! Jeg sa ja til å få den nye pcen med de samme specsa for jeg orker rett og slett ikke å krangle mer med de..Men uansetter, er det noen her som vet om den faktisk finnes slike regler? at når den står på et firma så har man ikke reklamasjonsrett??Hvis det er noen som vet at det finnes hadde det vært greit med en bekreftelse, for da tar jeg meg ikke bry til å henvende meg til forbrukerrådet på mandag.

 

Takk til de som vil svare...

 

Forbanna dell, måtte de stikke til et sted der sola aldri skinner!

 

-yokko-

Lenke til kommentar
jepp, er det bedriftskjøp er det totalt andre regler enn ved privatkjøp.

du ble eid rett og slett...

5071842[/snapback]

 

Helt korrekt.

 

Er den kjøpt inn på en bedrift stiller du MYE svakere når det kommer til angrerett og heving av kjøp.

 

Kjøper man som forbruker har man mange fordeler med grunnlag i forbrukerkjøpsloven.

 

Kjøper man som bedrift må man forholde seg til kjøpsloven som ikke gir de samme rettighetene.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva Dell har gjort feil her jeg, som nevnt er det jo andre regler når det er bedrifts-kjøp. At de pisser på deg er jo litt å ta i.

 

En ting jeg ikke forstår, hvorfor i all verden kjøpte du deg ikke et nytt trådløst-kort på egen hånd? Snartur ned til elkjøp/e.l. og problemet hadde vært ute av veien?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva Dell har gjort feil her jeg, som nevnt er det jo andre regler når det er bedrifts-kjøp. At de pisser på deg er jo litt å ta i.

 

En ting jeg ikke forstår, hvorfor i all verden kjøpte du deg ikke et nytt trådløst-kort på egen hånd? Snartur ned til elkjøp/e.l. og problemet hadde vært ute av veien?

5071980[/snapback]

 

Ser den, men når man kjøper et produkt vil man jo gjerne at ting fungerer. Men greit, hvis det er slike regler, så har jeg blitt pissa på.

Det er nesten en lettelse, for da er det ikke noe mer å snakke om.

 

men takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...