Gå til innhold

Aldersgrense minicruise, kontroll?


Duffy85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har vært på color fantasy med jobben, og det var flere under 23 med da. Jeg er 22 blant annet, og 3 stykker var 18.

Sjefen hadde sagt at alle som faktisk var under 23 var akkurat 23 hehe.

Men når vi kom ombord i båten så var det ingen som kasta oss ut.

De som var 18 fikk kjøpt drinker etc, men de ble kasta ut fra 20+ diskoteket da de tok litt av der og en fyr kom bort og sjekka leg.

Men ingen ble kasta av båten ;)

 

Ergo, jeg tror ikke det er noe problem :)

Lenke til kommentar

En liten gjeng med folk jeg kjenner dro til danmark for to år siden, leide hus og tok båten ned. De var 18 og kom fint ombord på båten ned, men når de skulle tilbake blei de sjekka og måtte kjøre fra danmark via sverige og hjem :p De hadde bestillt enveisbilletter, så dermed kunne de bli stoppet i å komme ombord :p Har man tur/retur tror jeg man kommer med.

Lenke til kommentar
Det husker eg ikkje, det var dagen etter Roskilde var ferdig. Lurer på om det var ein søndag.

5116633[/snapback]

 

tror det største problemet for slike fergeselskaper er flatfyll blandt ungdommer torsdag-lørdag... så de er sikkert ikke så nøye på det i resten av uken. (er det ikke bare i slutten av uken de har slik aldersgrense?)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Her har jeg en "flott" erfaring.

 

Vi var en gjeng i sommer som skulle ta Colorline fra Bergen til Danmark, et såkalt cruise som det heter, vi var i aldersgruppen fra 21-25. Vi bestilte biletter på nettet og trappet opp på Avgangshallen et par timer før vi skulle reise for å hente biletter, kameraten min som var 22 hadde bestilt de i sitt navn og hentet de.

 

Eller, når han gikk fram til skranken for å hente de så sa bilettdamen at, eeh er et par av dokker som ikke er gammel nok til å reise, eller rettere sagt, det er noen som er født i 84 med dere, (vi som var 21 var registrert som 84 modeller istedefor 83 av datasystemet). Så av et reisestykke på 8 var det bare 3 som var gammel nok til å reise, vi prøvde å megle fram og tilbake, men det endte med at ingen av oss reiste og vi fikk pengene refundert, de var greie på det punktet.

 

Men, hadde vi, når vi bestilte, skrevet at alle var over 23 år gammel, og fått en av de som var over 23 til å hente bilettene, så hadde vi mest sannsynlig ikke blitt nektet adgang.

Og, er du 16 år, kan du fint ta båten over en vei, være 1 dag i danmark og ta båten tilbake dagen etterpå, mens er du 22 og har 10 dager igjen til 23 kan du ikke ta et såkalt minicruise.

 

Ufattelig artig for oss som hadde gledet oss til en fyllatur (ja det hadde blitt det) å finne ut av dette 2 timer før båten gikk... Hadde vi visst dette på forhånd hadde vi bestilt med Fjordline istedefor ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...