Gå til innhold

Mitt første digitale kamera..........


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg mitt første digitale kamera, ett Canon Digital Ixus V2. Dette kameraet og medfølgende programpakke er jeg kjempefornøyd med og gleder meg virkelig til jeg får satt meg skikkelig inn i fotografering samt bruk av programvare. Jeg dykker litt på fritiden og kommer sikkert til å kjøpe meg ett vanntett kamerahus etterhvert.

 

Om en liten stund skal jeg en tur til Filippinene for blant annet å dykke. Jeg tar med meg kameraet og lurer derfor på om og hvordan jeg kan sende bilder hjem pr e-mail ved hjelp av internetcafèer. Kan bildene lastes inn på maskinen ved en standard USB-driver eller må Canon sin driverpakke installeres først? Hvis dette ikke går, kanskje noen har tips til hva jeg da bør gjøre. Beklager at det ble litt langt emne. På forhånd takk for eventuelle svar.

 

[ Denne Melding var redigert av: Ranger på 2002-08-22 21:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom PC har Windows 2000 eller XP vil kameraet automatisk dukke opp som en ekstra disk når dette kobles til USB-porten, og bildene kan sendes som vedlegg til mail uten at annen programvare må installeres. Du trenger altså hverken drivere eller programvare.

 

Dersom PC har Win 98(fullversjon)/ME må du ha med USB-driver for kamera for at Windows skal kunne identifisere dette. Spm er hvor populær du blir når du kommer med en CD (eller kanskje det er plass på en diskett for driveren??) for å installere på en internettkafe..... Dersom PC har Windows NT/95 vil USB ikke virke (heller ikke på Win98 som er oppgradert fra Win95).

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Hvis jeg skaffer meg en slik kortleser, kan denne da kobles direkte til en PC uten noen driverinstallasjoner? Må kortleseren ha ekstern strømtilførsel eller tar den strøm fra USB kabel? Jeg spør kanskje dumt, men dette er nokså nytt for meg.

 

Med hilsen

Ranger

Lenke til kommentar

På min maskin bruker jeg Downloader fra Breezesys og en kortleser.

 

1. Sette inn kortet.

2. Starte Downloader som automatisk legger inn bildene i mapper etter dato hentet fra bildefilen, skrivebeskytter bildene, og tømmer kortet.

(Du kan selv stille inn hvor automatisk Downloader skal være)

3. Ta ut kortet og sette det inn i kameraet.

 

Enkelt?

 

Jeg bruker ME og mener å huske at jeg ikke trengte å legge inn driver for kortleser.

 

Kortlesere henter all den strøm de trenger fra USB-kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...