Gå til innhold

Trenger ny bios til Asus A8NE-FM


A.Dent

Anbefalte innlegg

Jeg skulle sette sammen en billig 939 maskin og kjøpte dette hovedkortet:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7083

 

Men for å få skjemkortet til å virke så trengs der en bios-oppgradering, problemet er at jeg kun finner bios til A8NE, og ikke A8NE-FM, kan noen hjelpe meg??

 

PS: Jeg vet at kortet er dårlig, og hadde jeg visst dette før så hadde jeg ikke kjøpt det, så jeg trenger ikke noen kommentarer ang det :)

 

Hvis ikke jeg finner bios så får jeg sende det i retur og kjøpe et annet :)

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte bare jeg skulle prøve å oppdatere det før jeg sender det tilbake

Med feilflashet Bios, så ble det kanskje ikke så enkelt å få returen godkjent uten videre...

 

Anbefaler å spare deg bryet, spesielt siden kortet skal returneres uansett. Generelt er det sunt med kritisk syn på slike filer. Linker til Bios-filer er selvsagt det beste.

Lenke til kommentar

Det er ikke feilflashet, det har fremdeles gamle bios, så returen skal gå greit, hadde bare lyst å spare meg bryet med å sende det tilbake. Problemet med kortet er nemlig at bildet forsvinner når det står "setup is inspecting your systems hardware configuration" og det er visst pga at kortet ikke liker ati kortet mitt.

Lenke til kommentar
Det er ikke feilflashet, det har fremdeles gamle bios, så returen skal gå greit

Det var opplagt nære på en "vellykket" feilflash.

 

Ser ut som hovedkortet er hefta med dårlig Bios + elendig support tydeligvis. At butikkene tør å ta det inn :thumbdown: spørs jo om det takler betydelige oppgraderinger generelt. Kanskje like greit å bytte i noe bedre?

Endret av Zink
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg skulle sette sammen en billig 939 maskin og kjøpte dette hovedkortet:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7083

 

Men for å få skjemkortet til å virke så trengs der en bios-oppgradering, problemet er at jeg kun finner bios til A8NE, og ikke A8NE-FM, kan noen hjelpe meg??

 

PS: Jeg vet at kortet er dårlig, og hadde jeg visst dette før så hadde jeg ikke kjøpt det, så jeg trenger ikke noen kommentarer ang det :)

 

Hvis ikke jeg finner bios så får jeg sende det i retur og kjøpe et annet :)

 

På forhånd takk!!

5042287[/snapback]

 

 

Litt rart at du ikke gjorde noe research før du kjøpte. Du får et Asrock 939Dual SATA2 kort til ca. 500 kr. Det er vel et bedre kort på alle områder enn det "billige" kortet du har kjøpt hos netshop

Lenke til kommentar

Kortet er ok, men det finnes ikke på Asus sine sider av en eller annen grunn (iallfall finner ikke jeg det). Har et selv og skulle gjerne ha funnet en ny bios, for temp på cpu er alt for høy. Så er det noen som har en link til Asus for dette kortet er jeg VELDIG fornøyd :-)

 

Ellers er mitt kort passivt kjølt.

Lenke til kommentar
Kortet er ok, men det finnes ikke på Asus sine sider av en eller annen grunn (iallfall finner ikke jeg det). Har et selv og skulle gjerne ha funnet en ny bios, for temp på cpu er alt for høy. Så er det noen som har en link til Asus for dette kortet er jeg VELDIG fornøyd :-)

 

Ellers er mitt kort passivt kjølt.

5161120[/snapback]

 

 

Så at en litt lenger oppe i forumet hadde skrevet dette:

 

"The "ASUS" A8NE FM OEM is NOT an ASUS mobo but a cheap rip-off from Fujitsu Siemens sold as an ASUS mobo. Do not buy this bord it is not supported by ASUS so you have absolutely no BIOS updates or what so ever"

 

Regner med at det sant, så du finner nok ikke noe bios til det hos asus.

Lenke til kommentar
Takk torkelma

 

Øynene er ikke hva de en gang var :-)

 

Skal skrive en note til komplett.no og høre hva de sier.

 

PS!

 

Noen som vet hvilken side det stod om h-kortet ?

 

DS!

 

 

Teksten var en link. Det er noe galt med gangsynet :-)

5162933[/snapback]

 

Håper komplett ordner saken. Kortet er nok ikke det du vil ha.

Lenke til kommentar

Du får gå inn på vifteinstillingene i bios og se om du har satt det riktig opp der, jeg har ikke problemer med høy temp, kjører boxed kjøler.

 

Ellers fungerer kortet supert nå med ny minnebrikke. Det at det ikke er et asus kort tror jeg ikke noe på, men at det er et asus kort laget spesielt for Fujitsu-Siemens stemmer sikkert.

Lenke til kommentar
Du får gå inn på vifteinstillingene i bios og se om du har satt det riktig opp der, jeg har ikke problemer med høy temp, kjører boxed kjøler.

 

Ellers fungerer kortet supert nå med ny minnebrikke. Det at det ikke er et asus kort tror jeg ikke noe på, men at det er et asus kort laget spesielt for Fujitsu-Siemens stemmer sikkert.

5180224[/snapback]

 

Köpte mig också det kortet och slet nästan av mig håret en vecka för att jag inte fann nya bios så att X2 cpu's fungerar. Efter lite "investigation" så fann jag biosen hos Fujitsu:

 

Nyaste bios

 

Och för de som vill se sidan så gå in här

och skriv A8NE-FM i söksträngen. Då får man upp hela listan.

Kortet suger rejält dock sedan det inte finns några som helst inställningar i bios och det har en chipsetfläkt som är det jävligaste jag varit med om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...